Policija poslala obavijest građanima kojima su osobne istekle u epidemiji. Rok je mjesec dana

Autor:

09.06.2022., Zagreb - Policijska uprava Zagrebacka u Petrinjskoj ulici. Gradjani u redu za izradu i preuzimanje osobne iskaznice cekaju po nekoliko sati.  Photo: Matija Habljak/PIXSELL

Photo: Matija Habljak/PIXSELL

Očekuje se da će veći broj građana podnijeti zahtjeve za novim ispravama nakon što se proglasi kraj epidemije koronavirusa. Policija poziva građane na izradu novih dokumenata kako bi se izbjegle gužve na šalterima. Sugeriraju građanima da već sada zamijene istekle osobne dokumente, odnosno podnesu zahtjev za izradu novih. Policijsko priopćenje prenosimo u cijelosti.

Građani će svoje istekle isprave morati zamijeniti novima u roku od mjesec dana

“Nakon proglašenja epidemije bolesti covid-19 u Republici Hrvatskoj 11. ožujka 2020. godine, a s ciljem smanjenja fizičkih kontakata te zaštite građana i službenika koji provode upravne postupke u policijskim upravama i postajama, Hrvatski sabor je 7. travnja iste godine po hitnom postupku donio sljedeće dopune Zakona (“Narodne novine” 42/20) kako građani, za vrijeme trajanja epidemije bolesti covid-19 uzrokovane virusom SARS-CoV-2, ne bi morali podnositi zahtjev za izdavanje novih isprava i to:

1. Zakon o dopunama Zakona o osobnoj iskaznici

2. Zakon o dopuni Zakona o putnim ispravama hrvatskih državljana

3. Zakon o dopuni Zakona o sigurnosti prometa na cestama

4. Zakon o dopuni Zakona o nabavi i posjedovanju oružja građana

Izmjenama navedenih Zakona, osobne iskaznice, putovnice, vozačke dozvole i oružni listovi čiji je rok važenja isticao za vrijeme trajanja epidemije i dalje su se smatrale valjanima u pravnom prometu unutar Republike Hrvatske, odnosno važenje im je produženo na najdulje 30 dana od dana proglašenja prestanka epidemije.

Dakle, kada se u Republici Hrvatskoj proglasi prestanak epidemije, građani će svoje istekle isprave morati zamijeniti novima u roku od 30 dana, odnosno u tom roku će morati podnijeti zahtjev za izdavanje novih isprava.

S obzirom na to da je osobna iskaznica eOI obvezna isprava za hrvatske državljane s reguliranim prebivalištem u Republici Hrvatskoj starije od 18 godina i one koje su navršili 16 godina i sklopili brak, istekle osobne iskaznice građani će biti dužni zamijeniti novima u roku od 30 dana od proglašenja prestanka epidemije.

U protekle gotovo tri godine broj osobnih isprava kojima je istekao rok važenja, ali se i dalje smatraju važećima, iznosi: 221.387 osobnih iskaznica, 411.905 putovnica i 78.524 vozačkih dozvola.

Svakako valja istaknuti kako putovnica i vozačka dozvola nisu obvezne isprave i građani ih ne moraju ishoditi nakon isteka važenja ako ne namjeravaju putovati u zemlje za koje je potrebna putovnica, odnosno ako ne namjeravaju upravljati vozilom.”

Usluga eRedomat

“Kako bi se nakon proglašenja prestanka epidemije, kada se očekuje da će se veći broj naših građana odlučiti za podnošenje zahtjeva za novim ispravama, izbjegle gužve savjetujemo da već sada, ako ste u mogućnosti, svoje istekle isprave zamijenite novima.

Za podnošenje zahtjeva za zamjene isteklih osobnih iskaznica svakako koristite dostupnu uslugu rezerviranja reda čekanja putem mobilne aplikacije eRedomat, odnosno rezervacija termina za pojedine poslovne procese. Putem mobilne aplikacije moguće je rezervirati termine za podnošenje zahtjeva za izdavanje osobne iskaznice, putovnice i vozačke dozvole, za preuzimanje izrađenih osobnih iskaznica, putovnica i vozačkih dozvola te reguliranje prebivališta.

Na ovom mjestu skrećemo pažnju kako samo zahtjeve za izdavanje osobne iskaznice eOI morate podnositi u nadležnoj policijskoj upravi, odnosno policijskoj postaji koja ima upravne poslove, mjesno nadležnoj prema Vašem prebivalištu dok druge usluge Ministarstva unutarnjih poslova možete koristiti i preko sustava e-Usluge MUP-a RH i putem sustava e-Građani.

Napomena: Osoba koja uz prijavljeno prebivalište na području Republike Hrvatske ima i prijavljeno boravište, zahtjev za izdavanje osobne iskaznice može podnijeti u policijskoj upravi, odnosno policijskoj postaji koja obavlja i upravne poslove, mjesno nadležnoj prema mjestu svojeg boravišta.

Osoba koja nema prijavljeno prebivalište u Republici Hrvatskoj (a kao hrvatski državljanin je ishodovala osobnu iskaznicu s prebivalištem izvan RH) zahtjev za izdavanje osobne iskaznice podnosi u bilo kojoj policijskoj upravi, odnosno policijskoj postaji u Republici Hrvatskoj koja obavlja i upravne poslove.”

Savjeti građanima

“Još jednom skrećemo pažnju na ekonomičnost koju omogućava aktivacija elektroničke osobne iskaznice eOI, a nakon čega je moguće podnijeti zahtjev za izdavanje putovnice i vozačke dozvole elektroničkim putem, dakle bez dolaska u policijske postaje ili uprave. Aktivacijom elektroničke osobne iskaznice mogu se koristiti i ostale elektroničke usluge dostupne u sustavu eGrađani.

Nakon preuzimanja novih osobnih iskaznica naši građani mogu u prostorima policijskih postaja i uprava koristiti pomoć stručnih osoba za aktivaciju elektroničkih osobnih iskaznica na posebnim konzolama koje su postavljene u većem broju policijskih uprava”, kažu iz policije.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.