NIZOZEMSKI DIZAJN Tajnovita Velecarina je najimpozantniji maksi krstaš na Fiumanki

Autor:

Privatni arhiv

Mladi creski kapetan Matija Jakić za Navigare je ispričao po čemu je luksuzna 26-metarska jahta Velecarina, u vlasništvu uspješnog njemačkog poduzetnika, drugačija i kako je umjesto engleskog Bristola sigurnu luku pronašla na Cresu.

Iako riječka Fiumanka spada u amaterske regate na kojima je oduvijek vrijedilo ono staro olimpijsko pravilo da je važnije sudjelovati nego pobijediti, na njoj ipak redovito sudjeluju i neki od najvećih maksi krstaša na Mediteranu. Tako je ove godine svoj dolazak potvrdila 26-metarska luksuzna ljepotica Velacarina, brod izgrađen u Nizozemskoj koji je svoj stalan dom posljednjih godina pronašao u Cresu. Ovu predivnu jedrilicu s dva jarbola koja spaja ljepotu i strast za jedrenjem možete sresti na nekom od povremenih plovidbi Jadranom i kad je ugledate budite sigurni da će vam njezina gracioznost i impozantnost oduzeti dah.

Velacarina je ketch koji spada u klasu Truly Classic 85 i jedan je od osam takvih brodova koje je dizajnirala nizozemska tvrtka HOEK Design

Velacarina je ketch koji spada u klasu Truly Classic 85 i jedan je od osam takvih brodova koje je dizajnirala nizozemska tvrtka HOEK Design, jedna od vodećih svjetskih tvrtki za dizajn jahti, brodogradnju i inženjering. Izgrađena je u brodogradilištu Claasen Shipyard u Nizozemskoj 2004. godine i od tada ponosno jedri morima svijeta. Kako nam je ispričao njezin kapetan, creski pomorac Matija Jakić, u gotovo 20 godina svojeg postojanja Velacarina je prejedrila više od 95.000 nautičkih milja ili više od 171.000 kilometara te je jednom oplovila svijet.

Kapetan Velecarine je creski pomorac Matija Jakić koji je novom vlasniku predložio da brod smjesti u brodogradilištu na Cresu, gdje brod ima savršene uvjete | Foto: Privatni arhiv

O bivšim vlasnicima znamo vrlo malo. Kako to obično biva, vlasnici ovakvih luksuznih brodova nerado otkrivaju svoj identitet i o njima je vrlo teško saznati nešto više. Znamo tek da je Velacarina ranije boravila u engleskoj luci Bristol, a potom i u španjolskoj Palma de Mallorci, no nakon što je dobila novog vlasnika konačno se skrasila u brodogradilištu u Cresu. “Nakon kupnje 2018. godine Velacarina je dopremljena u Pulu, a kako sam ja porijeklom s Cresa novom se vlasniku svidjela ideja da brod ostane upravo u Cresu. Uostalom, brodogradilište u Cresu nudi jedne od najboljih uvjeta na Jadranu za privez plovila te najčišće i najsigurnije muringe”, tumači nam Jakić koji nije htio konkretno odgovoriti na pitanje o trenutnoj vrijednosti broda. No specijalizirani web portal Superyachttimes.com još je 2018. godine objavio podatak da se jahta Velacarina prodaje za 2.900.000 eura.

U gotovo 20 godina svog postojanja Velacarina je prejedrila više od 95.000 nautičkih milja ili više od 171.000 kilometara te je jednom oplovila svijet | Foto: Privatni arhiv

Današnji vlasnik, koji je jednako tajnovit kao i prethodni i o njemu znamo tek da je uspješni njemački poduzetnik i iskusni jedriličar nepovratno zaljubljen u more i jedrenje, Velacarinu je kupio 2018. Danas, osim po Jadranu, plovi i Jonskim i Egejskim morem pod malteškom zastavom. Osim ljepotom, Velacarina pažnju plijeni i zanimljivom kombinacijom pojmova od kojih je stvoreno njezino ime. “Vela i Carina su dva od tri sazviježđa koja su prije bila dio jedinstvenog velikog sazviježđa Argo Navis. Vela je predstavljala jedra, a Carina kobilicu pa je kombinacijom imena tih dvaju sazviježđa koja predstavljaju dijelove broda Velacarina dobila ime”, ispričao nam je kapetan Jakić.

Unutrašnjost broda, jednako kao i prostrano nadgrađe i kokpit, krasi jedinstvena kombinacija drva i modernog dizajna u kojem mogu uživati četiri putnika u dvije luksuzne kabine | Foto: Privatni arhiv

Iskusan pomorac kao iz rukava istresa podatke o brodu. “Velacarina je dugačka 25,70 metara i široka 5,70 metara. Izrađena je u potpunosti od aluminija i ima dva karbonska jarbola. Na manjem jarbolu površina jedara dostiže 352 kvadratna metra, a na višem jarbolu čak 585 kvadratnih metara. Osim jedrima, brod je pogonjen i motorom snage 300 KS-a”, pripovijeda nam kapetan Jakić. Unutrašnjost broda, jednako kao i prostrano nadgrađe i kokpit, krasi jedinstvena kombinacija drva i modernog dizajna u kojem mogu uživati četiri putnika smještena u dvije luksuzno opremljene kabine. Duboka kobilica i suvremeni kormilarski sustav, s karbonskim jarbolima, modernim podvozjem i automatiziranom opremom za namatanje jedara, osiguravaju stabilnost, savršenu upravljivost i maksimalnu udobnost plovidbe. Brod je opremljen i pramčanom komorom u koju se smješta pomoćni čamac. Uz to, prostorije za boravak tročlane posade odvojene su od putničkog dijela, što omogućava apsolutnu privatnost vlasniku i članovima obitelji ili gostima.

Vlasnik jahte od 2018. je uspješni njemački poduzetnik i iskusni jedriličar, a osim po Jadranu, plovi i Jonskim i Egejskim morem

Nerijetko vlasnici ovakvih luksuznih brodova ostavljaju i mogućnost najma klijenteli boljih platežnih mogućnosti, pa nas je zanimalo je li moguće i pod kojim uvjetima iznajmiti Velacarinu za luksuzno krstarenje Jadranom ili Sredozemljem. No kapetan Jakić odrješito je odmahnuo glavom. “Ne. Brod koristi isključivo vlasnik u privatne svrhe. Velacarina nikada nije bila u čarteru te se njome jedri i samo uživa u jedrenju. Za to je izgrađen i za to se koristi”, objasnio je. Velacarinin fino podešen profil, moćna oprema, upečatljiva paluba i kokpit i profinjena unutarnja stolarija privlače pažnju gdje god da se brod pojavi.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.