CASEY BLOYS ‘Zadržali smo poziciju TV programom koji je vrijedan plaćanja’

Autor:

HBO and Max 2024 Content Showcase.

Featuring: Casey Bloys
Where: New York, New York, United States
When: 02 Nov 2023
Credit: Marion Curtis/StarPix for HBO/MAX/startraksphoto.com,Image: 819116521, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Marion Curtis / StarPix for HBO/MAX / INSTAR Images / Profimedia

Marion Curtis / StarPix for HBO/MAX / INSTAR Images / Profimedia

Streaming platforma HBO MAX postaje MAX od 21. svibnja. Prošle godine serije HBO-a imale su 127 nominacija za najznačajniju TV nagradu Emmy i osvojile njih 31. Casey Bloys, direktor HBO-a i HBO Maxa zadužen za sadržaj, govori o velikim promjenama na hrvatskom streaming tržištu

Od utorka, 21. svibnja, na hrvatskom streaming tržištu doći će do velike promjene jer streaming platforma HBO Max postaje Max. Time će se, pored filmova i serija, na platformi naći sadržaj sa streaming platforme Discovery+, ali i sportski program koji prikazuje kanal Eurosport koji ima prava na prijenos Olimpijskih igara. Tako će ta platforma proširiti ponudu na dokumentarce, sport i ostali sadržaj, a svi dosadašnji pretplatnici platforme HBO Max automatski će postati pretplatnici platforme Max.

Priča o stvaranju nove platforme započeta je prije dvije godine kada su se dvije kompanije, Warner Bros. i Discovery, spojile u jednu – Warner Bros. Discovery. Warner Bros. vlasnik je kompanije HBO, a Discovery je vlasnik platforme Discovery+ i Eurosporta. Prošle godine nova platforma Max počela je s radom u SAD-u, a 21. svibnja profunkcionirala je u 25 zemalja Europe, što uključuje i Hrvatsku.

O svemu tome razgovarali smo s Caseyjem Bloysom, direktorom HBO-a i HBO Maxa zaduženim za sadržaj. Pojednostavljeno, on je najzaslužniji za serije “Nasljeđe”, “The Last of Us”, “Bijeli lotos” i druge koje su prošle godine proglašene najboljima prema brojnim svjetskim izborima.

Casey Bloys i Issa López, meksička redateljica, scenaristica i producentica Credit: Marion Curtis/StarPix for HBO/MAX/startraksphoto.com

NACIONAL: Kada je objavljen plan o spajanju dviju streaming platformi, HBO Max i Discovery+, rečeno je da su pretplatnici HBO Maxa pretežno muškarci, a Discovery+ pretežno žene. Spajanjem ste, krajem prošle godine, došli do 98 milijuna pretplatnika. Koliko ste time zadovoljni?

To je očito kvalitetan napredak pri čemu nastavljamo raditi na pridobivanju novih pretplatnika koliko god je to moguće. Pokušavamo ostvarivati profitabilni rast što znači povećanje broja pretplatnika uz ostvarenje profita i bez gubitaka milijardi dolara. Stoga smo zadovoljni rastom te nastavljamo onako kako smo to postavili u svojim planovima prije dvije godine.

NACIONAL: Nedavno je JB Perrette, direktor u kompaniji Warner Bros. Discovery zadužen za globalni streaming, objasnio kako je profitabilnost važniji cilj od dosezanja određenog broja pretplatnika. Možete li reći nešto više o tom planu?

Znate, do porasta broja pretplatnika može doći rezanjem troškova tako što kupujete “jeftine” pretplatnike. Na duge staze to se neće isplatiti. Naša ideja je gradnja profitabilnosti tako da povećavamo broj značajnih pretplatnika koji konstantno plaćaju pretplatu. Dakle, mi ne nastojimo reći da smo povećali broj pretplatnika, nego da smo izgradili profitabilni streaming servis s pretplatnicima koji ga plaćaju.

NACIONAL: Max će se tijekom svibnja pokrenuti u 25 europskih zemalja, pa tako i u Hrvatskoj. Što očekujete u tim zemljama u kojima je Netflix dominantna streaming platforma?

Gledajte, Netflix je dominantan i u SAD-u. Oni su se prvi pojavili s vrhunskim sadržajem, oni su otišli najdalje sa zaštitom streaming sadržaja i očito je da ih svi žele dostići. Ono što znamo o televiziji, kao i svakom drugom poslu, jest da najčešće ima prostora za više od jednog igrača na tržištu. Rekao bih da većina pretplatnika želi raznolikost i žele znati da imaju više od jedne mogućnosti izbora. Naš je cilj biti dio svijeta u kojem je Netflix sveprisutan i u kojem će nas ljudi željeti dodati na svoju listu korisničku videolistu.

NACIONAL: Znači li to da se ne želite natjecati s Netflixom?

Ne, ne radi se o natjecanju, radi se o tome da mi razumijemo kako je na većini tržišta Netflix dobrim rezultatima na početku ostvario prednost, ali to ne znači da nema prostora za više od jedne streaming platforme. Dakle, natjecat ćemo se, ali pritom znamo kako se uklopiti u taj prostor.

‘Znamo kako je na većini tržišta Netflix dobrim rezultatima na početku ostvario prednost, ali to ne znači da nema prostora za više od jedne streaming platforme’

NACIONAL: Može li činjenica da će streaming platforma Max nuditi sportska natjecanja, pa i Olimpijske igre, pomoći da se u prvom valu poveća broj njenih pretplatnika u europskim zemljama?

Tome se i nadamo, ali što se tiče Olimpijskih igara, to nije moje područje pa vam ne bih želio dati neke pogrešne informacije.

NACIONAL: Vaše područje su serije i filmovi. Na godišnjoj razini HBO objavljuje manje novog sadržaja od Netflixa, ali većina vaših serija dobiva odlične kritike, publika je zadovoljna. U vrijeme kada streaming platforme stalno izbacuju nove serije na tržište, kako uspijevate održavati visoku razinu kvalitete?

Evo u čemu imamo sreće. Ja sam u kompaniji HBO već 20 godina. Moji čelnici kreativnih odjeljenja tu su već barem 20 godina. Imamo ljude koji rade već 30 ili 40 godina. Tijekom svih tih godina imali smo puno konkurenata, puno je ljudi radilo dobre serije. Mi smo poziciju zadržali tako što smo pratili što radi konkurencija, ali smo i gledali svoja posla fokusiravši se na ono što smo uvijek radili, a to je stvaranje televizijskog programa za koji smo smatrali da je vrijedan plaćanja. Znate, mi već dugo tražimo od ljudi da plaćaju za naš program. Dakle, prošli smo taj proces u kojem smo se pitali je li naš sadržaj drugačiji, unikatan ili neobičan, može li biti nešto od spomenutog ili sve od spomenutog. Željeli smo raditi drugačije, nastaviti u tom smjeru, a da pritom nismo ometani pitanjima što konkurencija radi. Ponekad kažem da je naša najveća konkurencija ono što smo nekada radili i pitanje možemo li tako nastaviti. To je važnije od onog što rade Amazon, Netflix ili Disney.

NACIONAL: Ono što HBO radi drugačije jest da, u slučaju serija, i dalje prikazuje jednu epizodu nove serije tjedno umjesto da odmah ponudi cijelu seriju na gledanje, kao što to radi konkurencija. Namjeravate li promijeniti taj pristup?

Od početka nam se postavlja to pitanje, ali mi smo uvijek bili uspješni s pristupom koji podrazumijeva jednu epizodu tjedno. Kao prvo, objaviti novu cijelu seriju je skuplje no objavljivati po jednu epizodu svakoga tjedna. Drugo, smatram da, kada objavite svijetu jednu epizodu tjedno, tada ljudi koji se bave našom industrijom pišu o toj epizodi, analiziraju je, govore o njoj. Time hrane publiku svakog tjedna, stvaraju kulturološke vijesti. U konačnici, mislim da se tako podiže gledanost. Dakle, tako ostvarujemo uspjeh koji se vidi kroz rast gledanosti iz tjedna u tjedan. Razumijem i Netflix koji je svoj uspjeh ostvario na „binđanju“. Mi smo nekoliko puta to pokušali, ali to u našem slučaju nije funkcioniralo. Zato se držimo metode koja nam je donijela uspjeh.

NACIONAL: Uspjeh je ogroman jer su prošle godine serije HBO-a imale 127 nominacija za najznačajniju TV nagradu Emmy i osvojile njih 31. Kako ste se osjećali u tom trenutku?

Uvijek je lijepo biti nominiran za Emmy. Lijepo je kada su autori naših serija prepoznati, još je bolje ako osvoje nagradu. No to nije razlog zbog kojeg stvaramo serije. Čak i da ne osvojimo nominaciju ili nagradu, to neće promijeniti vrstu serija koje mi, bez obzira na sve, radimo. Sigurno je lijepo dobiti priznanje, naročito kada znam koliko je dugo trebalo da se te serije stvore na temelju rada kreativnih ljudi. No osvojili nagradu ili ne, bili nominirani za nagradu ili ne, mi ćemo nastaviti snimati serije koje smatramo da imaju smisla za HBO ili za Max.

NACIONAL: Sada je lako reći koliko su briljantne serije “The Last of Us”, “Bijeli lotos”, “Barry”, “Euforija” i “Nasljeđe”. Međutim, koliko ste riskirali kada ste donosili odluke da se te serije trebaju snimiti?

Mislim da je svaki kreativni pokušaj da se stvori nešto novo uvijek rizičan. Nema garancije da će išta uspjeti, čak i kada angažirate najuspješnijeg autora koji iza sebe ima izuzetne rezultate. Imamo bezbroj slučajeva serija koje su se pojavile niotkuda, koje su unikatne i autentične, a vi niste znali da je to serija kakvu ste tražili sve dok je ne pogledate. Dakle, nema garancija. Jedino što možete, kao platforma ili ljudi koji se time bave, jest kladiti se na kreativce koji smatrate da su posebni, a zatim objaviti njihove radove. No ne postoji nešto što se radi bez rizika. Rizik će uvijek postojati.

NACIONAL: Jedan od takvih primjera bila je prošlogodišnja HBO-ova serija “Idol”, od koje ste mnogo očekivali, a na kraju je sve otišlo u krivom smjeru. Navodno je bilo trzavica tijekom snimanja serije, morali ste promijeniti redatelja, uslijedile su loše kritike i otkazivanje druge sezone. Jedino što je vrijedilo bio je party u povodu premijere na festivalu u Cannesu.

Hajde, bar je party bio dobar. Evo, govorili smo o kreativnom procesu i o tome kako nema garancija. Ponekad se stvari poklope, ponekad se ne poklope. Ne smijete se bojati neuspjeha. Kada preuzimate kreativne rizike, onda morate znati da će ponekad nešto funkcionirati briljantno, ponekad neće, ali takva je priroda ovog posla. I mislim da se to nikada neće promijeniti. Tako je kako je.

‘Nema garancije da će išta uspjeti, čak i kada angažirate najuspješnijeg autora. Jedino što možete jest kladiti se na kreativce koji smatrate da su posebni, pa objaviti njihove radove’

NACIONAL: Zamjenski redatelj serije “Euforija” bio je Sam Levinson, autor hit serije “Euforija”. Što se događa s trećom sezonom te serije? Objavljene su informacije da je snimanje treće sezone neizvjesno.

Autor serije Sam Levinson piše treću sezonu, pri čemu je najveći izazov činjenica da tematski ne možete i dalje smjestiti radnju serije u srednju školu kada glumci imaju više od 25 godina. Razgovaramo o tome kako sve to premostiti u novoj sezoni, a Sam Levinson na tome naporno radi.

NACIONAL: Pored serija, kompanija Warner Bros. Discovery u svom portfelju ima i DC Universe na čije su čelo prije godinu i pol postavljeni James Gunn i Peter Safran. Mogu li oni dokazati da su DC-jevi superheroji popularniji od superheroja Marvela?

Ne bih ulazio u rivalitet između DC-ja i Marvela, ali ću vam reći da sam uzbuđen što je James Gunn ovdje s nama. Znam koliko naporno radi na novom filmu “Superman”, podijelio je neke dijelove s nama i to izgleda briljantno. Mi smo imali njegovu seriju “Peacemaker”, uskoro krećemo u snimanje druge sezone te serije i strašno mi je drago što su on i Peter Safran s nama u DC-ju.

NACIONAL: Nedavno je objavljena prva fotografija novog Supermana. Medijski odjek bio je ogroman. Je li točno da je fotografija objavljena jer je postojala bojazan da će prvu fotografiju objaviti paparazzi?

Ne znam pod kakvim su se pritiskom našli autori filma, ali ta je objava pokazala koliko je iščekivanje u slučaju „Supermana“. I zato mislim da je Gunn pravi čovjek za oživljavanje „Supermana“.

NACIONAL: Možete li se prisjetiti neke od najtežih odluka koje ste morali donijeti u svojoj karijeri? Je li to bilo, primjerice, otkazivanje serije “Westworld”?

Svaka odluka kojom se otkazuje neka serija je teška odluka. Nalazite se u poslu u kojem radite s kreativnim osobama, nastojite oživotvoriti njihove vizije, pomoći im na svaki način. Međutim, jako puno serija ne snimi se ili ne uspije. Odluka da se s nekom serijom ne nastavi uvijek je teška, jer time nisi rekao “ne” samo nečijoj kreativnosti, već i seriji koja zapošljava stotine ljudi. Dakle, ne radi se samo o kreativnoj odluci, već se radi o ekonomskoj odluci koja obuhvaća pisce, glumce, tehničku ekipu… Rekao bih da su takve odluke najteže.

Casey Bloys, glumac Brian Cox i Jesse Armstrong, autor serije ‘Nasljeđe’ Credit line: Dave Allocca/StarPix / INSTAR Images / Profimedia

NACIONAL: Upravo je objavljena vijest da će se u SAD-u povezati tri streaming platforme u jednu – Disney+, Hulu i Max. Hoće li se taj spoj triju platformi pojaviti i u Europi?

To je nešto što ne znam. Očito je da se tom idejom želi ponuditi nešto posebno: neodoljiva kombinacija koju će konzumenti smatrati vrijednom i kojom ćemo privući nove korisnike. Dobra je stvar kod streaming servisa što je vrlo lako postati pretplatnik, ali je vrlo lako i otkazati pretplatu. Ovim eksperimentom želimo ponuditi još više programa, povećati vrijednost onog što nudimo nadajući se da će ljudi ostati dulje vezani uz nas. Mislim da je to odlična ideja, ali vidjet ćemo. Što se tiče Europe, ne znam koji su planovi.

NACIONAL: Takva nova platforma uzdrmat će situaciju na tržištu streaming platformi u Americi.

Nadam se da hoće.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.