Butković, kao ni HAC, ne znaju ništa o dodatnim troškovima za Pelješki most: “Ne znamo za dodatnu potražnju Kineza”

Autor:

30.9.2021., Zagreb - Zasjedanje Vlade  u NSK.
Photo: Davorin Visnjic/PIXSELL

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je u četvrtak da Vlada ne očekuje značajniju promjenu ugovorene cijene Pelješkog mosta i pristupnih cesta.

Na pitanje je li točno da most poskupljuje za 500 milijuna kuna zbog porasta cijena građevinskog materijala, Butković je odgovorio da je jutros vidio taj članak, no da u Ministarstvo i Hrvatske ceste nisu došle nikakve službene informacije te da je cijena ugovorena prije poskupljenja građevinskog materijala.

“Vidio sam jutros taj članak, no nikakve službene informacije ni u Ministarstvo i u Hrvatske ceste nisu došle”, rekao je Butković.

“Činjenica je da je to problem o kojemu će Vlada donijeti određene odluke zbog povećanja cijena materijala, čelika itd. i došlo je do poremećaja na tržištu, ali što se tiče samog Pelješkog mosta, ono što znam, most je ugovoren davno prije tog poskupljenja tako da nikakve velike iznose u ovom trenutku ne očekujemo ni na mostu ni na pristupnim cestama”, istaknuo je.

Novinari su pitali hoće li se i na Pelješki most i pristupne ceste odnositi današnji zaključak Vlade prema kojemu ugovori građevinara s javnih naručiteljima mogu biti korigirani zbog rasta cijena sirovina i građevinskog materijala.

“Zna se točno kada je došlo do povećanja cijena, zna se kada su projekti ugovoreni, i ako je nešto ugovoreno i nabavljeno prije povećanja cijena onda se ne može platiti i priznati to”, rekao je Butković. Objasnio je da će prema Vladinom zaključku naručitelj zajedno s izvođačem radova analizirati kada je došlo do povećanja i onda će se, sukladno javnoj nabavi, vidjeti hoće li se neke stavke priznati ili ne i platiti više, ali ne više od 10 posto.

Objasnio je i da govori o povećanju cijena koje se drastično dogodilo u zadnjih godinu dana i da se to zato neće reflektirati niti će biti veliki iznos na samom Pelješkom mostu, dodajući i da on ne odlučuje o tome, nego da je to stvar analize.

“Ja ne znam niti sam vidio takav zahtjev, niti mogu govoriti o tom iznosu. Ali uvijek postoje na velikim projektima dodatne stvari koje se mogu dogoditi nepredvidivo, ali kod Pelješkog mosta sigurno neće biti tako drastičnog povećanja iznosa kako pište Jutarnji”, ponovio je ministar na inzistiranje novinara da kaže hoće li onda biti ili neće biti poskupljenja mosta.

Promet oko ‘ulegnutog’ mosta na autoputu kod Jankomira u Zagrebu nesmetano teče

Komentirao je i most na autoputu kod Jankomiru u Zagrebu, koji se ‘ulegnuo’, i došlo je vibracija, kazavši da je na to odmah reagirano i zatvoren je promet te je preusmjeren na drugi trak, i sada se nesmetano odvija.

“Naručen je dio koji će stići za 10-ak dana, i do tada će promet ići drugim trakom. To se događa i bit će popravljeno, ali nema opasnosti za promet. Radi se kao i na puno drugih dionica gdje su radovi. U trenutku zatvaranje prometa jest bila gužva, ali se normaliziralo”, kazao je Butković.

Problemi s Pelješkim mostom: Baš kao što je Nacional predvidio, Kinezi traže još 450 milijuna i nisu jedini

z

Iz Hrvatskih cesta komentirali su medijske napise da će kineska tvrtka CRBC, koja gradi Pelješki most, od države zatražiti dodatnih 450 milijuna kuna zbog novonastalih troškova.

Glasnogovornica HC-a Tamara Pajić rekla je za Index da takav zahtjev oni još nisu dobili, ni službeni ni neslužbeni, ni usmeni ni pismeni.

“Na početku bismo jasno naznačili da Hrvatske ceste d.o.o. kao investitor radova nisu zaprimile pismeni zahtjev, kao ni usmeni, za povećanjem troškova u iznosu od 450 milijuna kuna od tvrtke CRBC. Isto tako, prema važećem ugovoru, sav rizik od povećanja cijena je na izvođaču radova”, rekla je Pajić.

Kao razlog povećanja troškova Jutarnji list navodi da će Kinezi ispostaviti veći račun jer su poskupjeli materijali, a tu je i utjecaj pandemije. Glasnogovornica Hrvatskih cesta dodaje da je ta državna tvrtka upoznata s povećanjem troškova nabave materijala i energenata na našem tržištu, ne samo zbog Pelješkog mosta nego i zbog ostalih projekata.

“Međutim, bitno je spomenuti da je Pelješki most ugovoren prije povećanja troškova na tržištu materijala i energenata. Jedinične cijene ugovorenih stavki ne mogu se mijenjati dok god je postojeći Ugovor na snazi, međutim u sve ugovore je ugrađena klauzula o kliznoj skali putem koje izvođači mogu zatražiti naknadu zbog povećanih troškova poslovanja”, dodala je Pajić.

Ako i stigne zahtjev za povećanjem cijena, Pajić kaže da ga HC može odbiti.

“Hrvatske ceste d.o.o. mogu odbiti zahtjev za povećanje jediničnih cijena. Bez obzira na eventualno podneseni zahtjev/eventualno njegovo odbijanje od Hrvatskih cesta, izvođač je dužan završiti radove u ugovorenim rokovima, a njihovo neizvršavanje bi značilo naplatu penala zbog kašnjenja. Budući da ne postoji službeni zahtjev, ne možemo ustupiti informaciju na što se odnosi povećanje troškova koje Jutarnji list navodi u svom članku, a za koji nije tražio komentar Hrvatskih cesta”, kazala je Pajić za Index.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.