Na zagrebačkom Radiju 101 situacija se posljednjih tjedana ponovno zakomplicirala, a vlasnik ove radijske postaje Thomas Alexander Thimme našao se na udaru sadašnjih i bivših zaposlenika koji ga optužuju da nesavjesnim poslovanjem vodi tu stanicu prema sigurnoj propasti.2 Nacional je u posjedu dokumentacije koju je na adresu Radija 101 uputila Agencija za elektroničke medije, a iz koje se vidi da program Radija 101 odstupa od programske osnove koju je Vijeće prihvatilo u kolovozu 2013. Kako se vidi iz dokumentacije, tu se ne radi o nekom malom prekoračenju od programske osnove, nego program Radija 101 oko 37 posto odstupa od nje. Agencija za elektroničke medije analizirala je program Radija 101 u tjednu od 2. do 8. ožujka ove godine te je zaključila da je program na tjednoj razini odstupao za čak 3749 minuta od programske osnove. Iz dokumenta Agencije za elektroničke medije vidljivo je da program Radija 101 najviše odstupa u glazbenom dijelu, kojeg je bilo 22,1 posto više nego što to dozvoljava programska osnova, dok je informativnog programa bilo 4,3 posto manje od predviđenog, a zabavnog osam posto manje.

[quote_box_center]

  • Bivši i sadašnji zaposlenici Radija 101 optužuju njemačkog vlasnika da gura nekada popularnu radio stanicu u propast
  • Nacional je u posjedu dokumentacije koju je na adresu Radija 101 uputila Agencija za elektroničke medije
  • Iz dokumentacije se vidi da program Radija 101 odstupa od programske osnove koju je Vijeće prihvatilo u kolovozu 2013.

[/quote_box_center]

Nepoštivanje programskog sadržaja samo je dio problema na koje je nedavno upozorio direktor i glavni urednik Radija 101 Daniel Berdais. O problemu s programskim sadržajem na Radiju 101 je govorio za Večernji list, ali je u razgovoru za Nacional proširio svoje optužbe te tvrdi da se protiv njega vodio postupak izvanrednog otkaza, ali da mu još uvijek nije uručen. “Trenutno sam na godišnjem odmoru, a iako mi je najavljen otkaz, još uvijek ga nisam primio. Međutim, vlasnik radija mi je od 3. 6. uskratio prava na mirovinsko i zdravstveno osiguranje, zbog čega ću protiv njega podnijeti kaznenu prijavu”, rekao nam je Berdais, dodavši kako je taj postupak dokaz da Thomas Alexander Thimme ne bira sredstva u borbi protiv zaposlenika koji izraze nezadovoljstvo zbog njegova upravljanja. Berdais tvrdi i da je Thimme pokušao zaustaviti objavu teksta u Večernjem listu i da je intervenirao kod glavnog urednika tog dnevnika. Redakcija Nacionala pokušala je stupiti u kontakt s Thimmeom, ali nam je rečeno da to u sljedeća dva tjedna neće biti moguće jer on nije u Hrvatskoj te da pričekamo njegov povratak.

Thimme je preuzeo Radio 101 prije dvije i pol godine, nakon što je ta nekada popularna zagrebačka radijska stanica završila u stečaju. Thimme je za Radio 101 platio 6,5 milijuna kuna, ali od njegovog preuzimanja Stojedinica i dalje posluje s gubitkom, a neki od zaposlenika čak sumnjaju da se Thimme ovim radijom služi za financijske malverzacije. U razgovoru s jednim zaposlenikom koji je želio ostati anoniman rečeno nam je da način poslovanja radija nije postavljen tržišno jer Thimme svakog mjeseca iz računa u Njemačkoj uplaćuje između 30 i 35 tisuća eura za plaće zaposlenika na račune njegove tvrtke Impossibile Egressus u Hrvatskoj, koja potom putem pozajmice novac uplaćuje na račun Radija 101 . Prema podacima o poslovanju, Radio 101 je prošlu godinu zaključio s 1,9 milijuna kuna gubitka, dok je 2013. on iznosio 2,3 milijuna kuna. Zanimljivo je i da su po podacima na servisu blokade.hr računi Radija 101 posljednji put bili blokirani u prosincu prošle godine, a naš izvor tvrdi da je račune blokirala Sandra Švaljek, koja je tada imala funkciju zagrebačke gradonačelnice, dok je Milan Bandić bio u remetinečkom pritvoru. Sandra Švaljek je tako pokušala naplatiti dug koji Radio 101 ima prema Zagrebu zbog neplaćanja najma prostora koji se iznajmljuje od grada. Povratkom Bandića cijeli se problem pokušao zataškati, a usprkos upozorenjima nekih gradskih zastupnika u Skupštini, Radio 101 još uvijek duguje gradu novac za najam. O problemu plaćanja najamnine poslali smo upit i u Gradsko poglavarstvo, ali ni nakon tjedan dana nismo dobili nikakav odgovor, tako da se još ne zna je li gradonačelnik Bandić ispunio obećanje koje je početkom svibnja dao gradskim zastupnicima da će za mjesec dana riješiti problem sa Stojedinicom.

“Kao pripadnicu generacije koja je Stojedinicu stvarala i provela na njoj veliki dio svog radnog vijeka, silno me žalosti spoznaja na što se sveo njen program koji se emitira na regionalnoj razini, na frekvenciji za čiji smo se povrat teškom mukom izborili tek 2003. Umjesto medija koji je trebao biti korektiv vlasti i platforma za javnu građansku polemiku svake vrste, Stojedinica se pretvorila u juke box, u konfekciju kao i stotine drugih sličnih svirajućih radiopostaja. Ona postoji, ali je u političkom i društvenom smislu potpuno irelevantna i ne mogu se oteti dojmu da to nije slučajno”, komentirala je za Nacional bivša glavna urednica Radija 101 Zrinka Vrabec Mojzeš, dodavši da je čudi nereagiranje Agencije za elektroničke medije, budući da su o ozbiljnim programskim odstupanjima tog radija bili javno upozoravani čak i na nekim okruglim stolovima održanim još prošle godine u Hrvatskom novinarskom društvu.

Komentiraj