Zagrepčanima nedostaju informacije i edukacija vezana uz potrošnju toplinske energije, a tek ih je zakonska obveza natjerala na uvođenje nekih mjera energetske učinkovitosti, neki su od zaključaka istraživanja GfK-Centra za istraživanje tržišta o grijanju i navikama stanovnika Zagreba pri potrošnji toplinske energije.

Rezultati istraživanja “Ususret novoj sezoni grijanja – koliko su građani informirani, što može bolje” predstavljeni su u četvrtak, u Hrvatskoj gospodarskoj komori-Komori Zagreb, a voditeljica projekta iz Gfk-a Tamara Kraus istaknula je kako se radi o kvalitativnom istraživanju tijekom kojeg je 17 Zagrepčana podijeljeno u dvije grupe – jedna je dosad uvela neke mjere energetske učinkovitosti u svoje životne prostore, a druga nije.

Istraživanje je uz ostalo pokazalo kako je sudionike grupe koja je provela neke od mjera energetske učinkovitosti stambenih zgrada tek zakonska obaveza natjerala na taj korak. Zbog zakona su tako uveli individualno mjerenje potrošnje putem razdjelnika, kao i regulaciju sobnih temperatura putem radijatorskih termostata.

Nakon što su uveli razdjelnike, odnosno neku od mjera štednje, pokazalo je istraživanje, danas svi dobivaju manje račune za grijanje, a u stanu imaju manju temperaturu nego prije, odnosno većina ih je promijenila navike ponašanja kako bi smanjila troškove grijanja (ne stavljaju mokru odjeću na radijatore, gase ih prilikom izlaska iz kuće itd.).

S druge strane, sudionici grupe koja ne provodi mjere energetske učinkovitosti stambenih zgrada kao neke od razloga navode kako čekaju promjenu pravilnika o izračunu potrošnje, boje se visokih računa i da će im biti hladno, pravdaju to nedostatkom kvalitetne izolacije zgrade i sl.

Istraživanjem je uočeno nekoliko problema, a osnovni je nedostatak informacija.

“Način izračuna potrošnje potrošačima treba objasniti jednostavnim jezikom, kao i sve stavke koje utječu na konačni iznos računa za grijanje. Treba im objasniti i ulogu kalorimetra, kao i potrebu balansiranja sustava grijanja i ulogu pumpi. Potrošačima mora biti sve jasno da nemaju dojam da ih netko vara”, zaključila je Tamara Kraus.

Komentiraj

FOTO:Davor Puklavec/PIXSELL
PODIJELI
Djelatnost je Hine prikup­lja­nje i razaši­lja­nje što potpunijih či­njeničnih i objektivnih novinsko-agencijskih informacija o zbi­va­njima u Republici Hrvatskoj i svijetu za potrebe medija i drugih sudionika društvenoga, političkoga, kulturnog i gospodarskog života.