Jim Jarmusch je došao u Cannes. Možda bi to trebao biti početak, sredina i kraj izvještaja sa šestog dana festivala. Najzgodniji 63-godišnjak na svijetu, vodenjak po horoskopu, „King of Cool“, prvo je u ponedjeljak u konkurenciji za Zlatnu palmu predstavio svoj novi film „Paterson“ dok će za tri dana predstaviti i drugi film „Gimme Danger“, dokumentarac o Iggyju Popu i njegovom bendu Stooges. Jarmusch i Iggy Pop zajedno u Cannesu, treba li nam išta više?

„Paterson“ je priča o Patersonu, vozaču autobusa u gradu Patersonu. Glumi ga Adam Driver, a Jarmusch se na konferenciji za novinare zezao kako je Adam Driver dobio ulogu bus drivera zbog svog prezimena Driver. Film je podijeljen na sedam priča kroz sedam dana i svaki dan počinje isto – Paterson se budi pored svoje supruge između 6 i 6.30 ujutro, odlazi na posao, kolega od kojeg preuzima autobus žali mu se na svoj život, u autobusu za vrijeme vožnje sluša razgovore putnika, nakon posla odlazi u lokalni bar na druženje nakon čega odlazi doma gdje ga čega supruga koja obožava kombinacije crne i bijele boje te voli raditi muffine. Svaki dan je ponešto različit od prethodnog, svaki dan donosi neku novu sitnicu u njihovom životu. Sedam je to vinjeta u kojima se opisuje kako Paterson želi postati pjesnik jer dok vozi on smišlja, a zatim i piše pjesme.

https://www.youtube.com/watch?v=vWHA1lcjUt4

Inspiraciju za ovaj film Jarmusch je dobio kroz priču o Williamu Carlosu Williamsu, pjesniku iz Patersona koji je bio liječnik a paralelno je pisao pjesme. Navodeći još neke pjesnike i književnike koju su imali regularan posao, a uz to i pisali, od Kafke nadalje, Jarmusch je rekao kako je poruka filma da svatko bira put kojim će ići u životu. Tako je i Paterson vozač autobusa ali on je izabrao pisanje pjesama. Naravno da su ga novinari pitali može li usporediti ovaj film s prethodnima, na što je Jarmusch rekao kako je jako loš u analizi svojih filmova, te u njihovom uspoređivanju, pa ih stoga nikada ni ne analizira.

Andreas Rentz/Getty Images
Andreas Rentz/Getty Images

Cannes i njegova okolica za vrijeme su festivala pogodni i za pljačku. Primjerice, 2013. godine iz hotela Du Cap nestala je ogrlica vrijedna 2,6 milijardi dolara, a iz sobe hotela Novotel ukraden je nakit vrijedan milijun dolara. Iz tog razloga neke zaštitarske kompanije iz Francuske obavještavale su predstavnike filmskih kompanija kako za vrijeme festivala moraju biti na oprezu jer lopovi operiraju ili po hotelskim sobama ili po iznajmljenim kućama. A to se upravo dogodilo njemačkim filmskim distributerima A Company, lopovi su preskočili ogradu i upali u kuću koju su čelnici A Company zakupili za trajanja festivala. Ukrali su svaki laptop, svaki tablet, putovnice i gotovinu, a procjenjuje se da je ukupna vrijednost ukradenog između 26 i 30 tisuća eura. Čelnici A Company smatraju kako je kompletna policija angažirana na zaštiti uskog centra grada tako da nitko ne pazi na to što se događa izvan centra. Slijedi ono najzabavnije. Kada su došli na policiju kako bi prijavili pljačku, čelnicima A Company rečeno je „Pa što se očekivali? Ovo je Cannes Film Festival“. Možda se to odnosilo na kafiće i restorane koji imaju takve cijene da mislite da ste legalno opljačkani zbog, recimo, jedne Coca-Cole koja na terasi Grand Hotela stoji 8 eura, a ako uvečer izađete u elitni bar Gotha, pivo će te platiti 15 eura.

Nije da vam u Cannesu treba samo novac, ovdje vam treba mnogo toga što kod kuće ne trebate. Primjerice, treba vam vječno napunjena baterija mobitela jer ako ste poslovno u Cannesu, a baterija vam se ispraznila, onda ste „mrtvi“. Trebaju vam vitamini i proteinske pločice jer jurnjava po gradu izgleda kao pripreme za olimpijske igre ovog ljeta u Riu de Jameiru. Zatoplilo je, ako niste ponijeli kreme za sunčanje, mogli bi „izgoriti“. Uglavnom, u utorak prolazi sedmi dan festivala. Svatko tko izdrži koji dan više u Cannesu može se smatrati profesionalno istreniranim sportašem.

Komentiraj