S početkom 2020. velika retrospektiva Pedra Almodovara u “Tuškancu”

Autor:

13.04.2017., Zagreb - Hrvatski filmski savez i kino Tuskanac pokrenuli akciju "Daj mi kino! 2" kojom se bore za ocuvanje Kina Tuskanac. 
Photo: Marko Lukunic/PIXSELL

Marko Lukunic/PIXSELL

Zagrebačko kino Tuškanac počinje novu godinu velikom retrospektivom proslavljenog španjolskog redatelja Pedra Almodovara, romantičnom psihološkom dramom “Pričaj s njom” koja se prikazuje u četvrtak, 2. siječnja.

Retrospektiva donosi 19 filmova proslavljenog redatelja nastalih od ranih osamdesetih do njegova posljednjeg, ovogodišnjeg filma “Tuga i slava”.

Za film “Pričaj s njom” iz “Tuškanca” kažu da je “maestralno režirana, iznimno atmosferična, očekivano dojmljivo stilizirana i estetizirana te izvrsno glumljena tužna i ugođajem staromodna priča o strasti, izgubljenoj i često nemogućoj ljubavi te o nedostatku komunikacije”.

Uoči projekcije uvodnu riječ o redatelju dat će filmska redateljica Hana Jušić.

U petak su na programu dva Almodovarova filma, nezaboravne “Žene na rubu živčanog sloma” (1988.), kultna humorna drama kojom je osebujni Iberijac stekao međunarodnu afirmaciju te melodrama s natruhama trilera “Slomljeni zagrljaji” (2009.),  čija se kompleksna priča odvija u dvije vremenske razine udaljene 14 godina.

Za vikend slijede projekcije filmova “Loš odgoj” (2004.), jedan od njegovih najkontroverznijih uradaka i erotska romantična triler drama “Živo meso” (1997.) te “Koža u kojoj živim” (2011.), psihološka drama s elementima trilera i horora, neobična adaptacija romana Tarantula francuskog književnika Thierryja Jonqueta.

Novi tjedan počinje filmovima “Cvijet moje tajne” (1995.), kojim je Almodovar napravio zaokret prema ozbiljnijim tonovima i “Labirint strasti” (1982.), još jedna u nizu atipičnih autorovih ljubavnih priča kojima je zamijećen na filmskoj sceni.

Iz prve faze njegova opusa prikazuje se i nagrađivana crnohumorna triler-drama “Matador” (1986.), za koju je za sporednu ulogu mladi Antonio Banderas bio nominiran za nagradu Goya, a u utorak je na programu i “Kika” (1993.), djelo puno likova, spletki i tajni.

U srijedu je na programu i film “Veži me!” (1989.), u kojem Banderas glumi mladića koji bježi iz psihijatrijske ustanove kako bi pronašao glumicu i bivšu porno zvijezdu s kojom je davno proveo noć, te “Mračne navike” (1983.), o pjevačici iz noćnog kluba koja se skriva od policije u samostanu nakon što joj se dečko predozira.

Uslijedit će filmovi “Vraćam se” (2006.), kaotična priča o dvjema sestrama koje putuju na selo u posjet ostarjeloj teti i “Čime sam to zaslužila?” (1984.), crna komedija o neobičnoj obitelji u kojoj nitko nije normalan.

Petak donosi dva Almodovarova hita – “Sve o mojoj majci” (1999.), u kojoj obrađuje poznatu temu snage ženskog zajedništva i obitelji i “Visoke potpetice” (1991.), djelomično inspiriran temom odnosa majke i kćeri iz starih holivudskih filmova.

Posljednju subotu retrospektive na programu su “Julieta” (2016.), film za koji je Almodovar napravio scenarij prema kratkoj priči Alice Munro i “Zakon žudnje” (1987.), o kompliciranom ljubavnom trokutu homoseksualca, transeksualke i opsesivnog vrebača, koji je na Berlinaleu dobio prvu ikad Teddy Award, koja nagrađuje LGBT filmove.

“Tuga i slava” – autobiografski film o redatelju koji svodi račune

Almodovarov posljednji film “Tuga i slava” (2019.) prikazivat će se svakog petka do 24. siječnja u poslijepodnevnom terminu, u sklopu distributerskog programa, a ne retrospektive.

Riječ je o egzistencijalnoj drami u kojoj je Antonio Banderas, prema ocjeni kritičara ostvario ulogu karijere. Za tu je glavnu ulogu nagrađen u Cannesu, osvojio je i Europsku filmsku nagradu, a nominiran je, kao i sam film, za Zlatni globus.

U najavi filma ocjenjuje se kako je to “najzrelije, najintimističkije i najintrospektivnije, ujedno i najsuptilnije i najsmirenije ostvarenje Pedra Almodóvara realizirano tijekom posljednja dva desetljeća”, njegovo autobiografsko djelo u kojem svodi svoje životne i umjetničke račune.

Radnja prati sredovječnog uglednog španjolskog redatelja koji pati od niza zdravstvenih tegoba, a muči ga i kreativna kriza. Nije sposoban pisati, te se često prisjeća svog djetinjstva uz majku Jacintu i formativnih godina dok čeka da njegov najuspješniji film restauriran ponovo krene u distribuciju što željno očekuju redateljevi fanovi i ljubitelji art-filma.

Španjolski redatelj, scenarist i producent Pedro Almodóvar Caballero (Calzada de Calatrava, 1949.) pohađao je katoličku osnovnu i srednju školu, a sa 16 godina sam dolazi u Madrid kako bi snimao filmove, no baš tada Franco zatvara filmsku školu.

Zapošljava se i kupuje prvu, super 8 kameru. Radi 12 godina u nacionalnoj telekomunikacijskoj kompaniji, a uz dnevni posao, piše priče za stripove, novine i objavljuje roman.

Od 1972. počinje snimati kratke filmove, okušava se i u glumi te upoznaje Carmen Mauru, glumicu koja će obilježiti prvi dio njegova stvaralaštva. Prvi dugometražni film snima 1978. (Folle… folle… fólleme Tim!), no tek idućim “Djevojke iz grupe” iz 1980. postiže velik uspjeh u neovisnim krugovima i četiri godine kontinuirano se prikazuje u večernjem terminu kina Alphaville koje financira njegov idući film “Labirint strasti” (1982.) koji zamjećuje i šira javnost.

Filmom “Žene na rubu živčanog sloma” dobiva pozornost međunarodne publike i kritike te nominaciju za Oscara, kojega kasnije osvaja za filmove “Sve o mojoj majci” i “Pričaj s njom”.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.