Ivica Galović/Pixsell

Privatniku zbog kojeg prozivaju državnu tajnicu Brnjac poticaji prije registracije djelatnosti

U slučaju isplata poticaja u kombiniranom prijevozu tereta i navodnom pogodovanju državne tajnice za promet Nikoline Brnjac privatniku na štetu HŽ Carga o kojem je u petak pisao Jutarnji list, a prenijeli i drugi mediji, na vidjelo izlaze novi detalji. Kako je doznao Nacional  tvrtka Adria rail Ivice Vrankića kojoj  je prošle godine od ukupno 2 milijuna kuna državnih poticaja  isplaćeno 1,43 milijuna kuna tek je 1. prosinca 2018. na Trgovačkom sudu u Rijeci u „sudski registar promjene predmeta poslovanja“  upisala kao predmet poslovanja „organiziranje kombinirnog prijevoza“ što baca novo svjetlo na cijelu priču i otvara niz dvojbi o kriterijima i valjanosti dodjele  poticaja. Hrvatska je lani prvi put uvela ove poticajne mjere kako bi se teret više prevozio željeznicom, morem i unutarnjom plovidbom.

Podsjetimo, Sindikat strojovođa koji je slučaj detaljno obrazložio u  pismu premijeru Plenkoviću i zatražio da se državna tajnica  prema svim prijevoznicima odnosi jednako te da, kako su naveli u pismu, prestane uz pomoć pravilnika pogodovati privatnicima na štetu nacionalnog prijevoznika HŽ Cargo u svom je obraćanju premijeru naveo i niz detalja o povezanosti Brnjac i Vrankića, koje Brnjac opovrgava. Istodobno, iz  HŽ Carga potvrđuju da su pokrenuli upravni spor jer je rješenje o isplati poticaja doneseno na temelju pogrešno utvrđenog činjeničnog stanja, što ga čini nezakonitim. Zatražili su isplatu  308.446 kuna poticaja za ostvarena ukupno 154.223 vlak kilometra, no Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture odobrilo je tek  40.779 kuna za 20.389,5 vlak kilometara obrazlažući da , iako više puta pozvani, valjanu dokumentaciju propisanu zakonom i pravilnikom, nisu dostavili. Uz to,  nacionalni željeznički operater sudski će rješavati problem sa svojom djelatnicom kojoj je uručen  izvanredni otkaz jer je, navode, pomagala i sudjelovala u osnivanju i razvoju konkurentskog trgovačkog društva Adria rail, a protiv još nekih osoba koje su bile igrači konkurentske tvrtke podnijet će kaznene prijave. Osnivač konkurentske tvrtke, već spomenuti Ivica Vrankić, bivši je djelatnik Agita, 2018. pripojenog  HŽ Cargu kao tvrtka kćer.  .

Prozvana državna tajnica Brnjac u hitrom reagiranju opovrgnula je da je na bilo koji način pogodovala Vrankićevim tvrtkama  navodeći da ga poznaje, „ali s njim ne surađujem niti privatno niti poslovno“ te da kao državna tajnica nije ni na kakav način mogla pogodovati privatniku na štetu HŽ Carga budući da nije sudjelovala niti u izradi Pravilnika temeljem kojeg se poticaju daju, niti u radu povjerenstva koje je ocjenjivalo pristigle zahtjeve za poticaje niti u donošenju odluke o tome kojim će se društvima poticaji isplatiti.

No, postavlja se pitanje kako je moguće da u djelatnosti za koju se poticaji dodjeljuju Vrankićeva  firma sa dvoje zaposlenih u samo mjesec dana od registracije ostvari to pravo. Pritom je druga tvrtka povezana s Vrankićem, Train Hungary u kojoj je on direktor , povukla gotovo 222 tisuće kuna, a ostalima su preostale mrvice.

„Dokumentaciju za ostvarivanje prava na poticaje u kombiniranom prijevozu tereta željeznicom trebalo je predati prije toga datuma, u prosincu su se zahtjevi samo dopunjavali“  – kaže upućeni Nacionalov izvor dodajući da je sva rješenja za poticaje Adria rail dobio od lipnja do prosinca, prije nego je imao valjanu registraciju.  Drugi Nacionalov izvor pak tvrdi da je upravo Vrankić bio često kod  državne tajnice u vrijeme kad su se davali poticaji i da ne stoje njene tvrdnje o njihovoj nesuradnji. Pritom ističe i da, ako je lani s isplatama poticaja sve bilo tako sjajno i transparentno, zašto se za ovu godinu kada je previđena dodjela ukupno 4 milijuna kuna poticaja,  mijenjaju pravila pa su isplate  limitirane na najviše milijun kuna za pojedinu tvrtku.  Zanimljivo je, nastavlja, kako se nakon tužbe HŽ Carga Upravnom sudu, traže drugačiji načini vrednovanja zahtjeva za poticaje. Ističe i da su u Sindikatu strojovođa u pravu kada navode da bi u  Pravilniku  o poticaju kombiniranog prijevoza tereta trebalo biti propisano da  prijevoznici dobivaju veće poticaje, a organizatori prijevoza manje jer je, gledajući troškove prijevoznika, jedino takvo rješenje logično i pošteno.

Komentiraj