Najvažnije svjetske agencije javile su u nedjelju odmah po zatvaranju birališta u Hrvatskoj i po objavama izlaznih anketa o vrlo izjednačenim rezultatima Domoljubne koalicije i koalicije Hrvatska raste na parlamentarnim izborima.

Dvije najjače koalicije – Hrvatska raste predvođena SDP-om i HDZ-ova Domoljubna koalicija prema izlaznim anketama na nedjeljnim izborima osvajaju po 56 mandata, dok je treća najjača opcija MOST s 18 mandata.

Francuska agencija France presse, britanski Reuters, njemačka dpa i austrijska APA, kao i regionalni mediji, javljaju o izjednačenim rezultatima, te o tome kako bi upravo MOST morao biti odlučujuća prevaga u formiranju nove vlade.

  • AFP je ranije najavio vrlo tijesnu utrku, kao i britanski BBC i APA, dok je Reuters predvidio laganu prevagu konzervativaca.

France presse je naglasio da se ljevica nada odnijeti pobjedu na krilima dobrog upravljanja migracijskom krizom – s jedne strane empatijom prema izbjeglicama ali i čvrstoćom prema susjednim zemaljama. Zbog toga je, kaže agencija, dio birača “zaboravio” da dugo nisu uspjeli pokrenuti gospodarstvo. S druge strane Domoljubna koalicija osuđivala je gospodarske rezultate dosadašnje vlade i vodila kampanju na temelju “domoljubnih vrijednosti”.

  • Konzervativci, kaže Reuters, optužuju vladu premijera Zorana Milanovića da je bio premekan i neučinkovit u rješavanju migracijske krize. BBC podsjeća kako je čelnik HDZ-a Tomislav Karamarko tražio vojsku i ogradu kako bi se smanjio broj dolazaka izbjeglica.

Nova vlada morat će se, kaže Reuters, pozabaviti zasad vrlo krhkim ekonomskim oporavkom i nositi s ogromnim brojem migranata koji prolaze kroz Hrvatsku na putu za bogatije europske zemlje.

Britanska agencija kao i njemački dpa naglašavaju da bi MOST mogao odigrati ključnu ulogu u formiranju nove koalicijske vlade.

Komentiraj

FOTO:Luka Stanzl/PIXSELL
PODIJELI
Djelatnost je Hine prikup­lja­nje i razaši­lja­nje što potpunijih či­njeničnih i objektivnih novinsko-agencijskih informacija o zbi­va­njima u Republici Hrvatskoj i svijetu za potrebe medija i drugih sudionika društvenoga, političkoga, kulturnog i gospodarskog života.