Zadnja stvar koju većina zaposlenih nakon napornog dana po povratku s posla želi kada stigne kući je utrošiti sat ili dva na spravljanje kvalitetne večere, zbog čega mnogi obroke pripremaju tijekom vikenda, zamrznu ih u manje porcije i po potrebi tijekom tjedna podgriju u mikrovalnoj ili u klasičnoj pećnici.

Neki od nas vole preskočiti proces guljenja, rezanja i sjeckanja povrća pa vrijeme štede kupnjom gotovoga zamrznutog proizvoda, koje, po mišljenju članova njemačke udruge za prehranu, nezasluženo ima lošu reputaciju.

Ističu da je zamrznuto nasjeckano povrće često bolja opcija od svježega. “Kada govorimo o količini vitamina u povrću, u zamrznutom ih često može biti više nego u svježem”, kaže Ina Bockholt iz berlinskoga Instituta za provjeru kakvoće namirnica.

Ona je objasnila da povrće zamrznuto neposredno nakon branja sadrži puno više nutritivnih svojstava i vitamina od onoga koje je danima stajalo na policama trgovina ili vaše kuhinje. A povrće pakirano u staklenkama ili u vrećicama? I ono sadrži manje količine vitamina od zamrznutoga.

“Svježina i nutritivne vrijednosti proizvoda mogu se zadržati ako se povrće brzo duboko zamrzne na temperaturi od najmanje minus 40 Celzijevih stupnjeva”, objasnila je Lea Feys iz berlinskoga Instituta za zamrznute namirnice.

Kako biste bili sigurni da birate najzdraviju opciju, pročitajte podatke o nutritivnim vrijednostima na zamrznutim proizvodima poput pizze, zamrznutih prženih namirnica i mesnih umaka.

Kuhana jela koja ste sami pripremili u zamrzivaču mogu čuvati prosječno tri mjeseca…

“Meso i ribu pri odmrzavanju postupno odledite u hladnjaku, jer se na sobnoj temperaturi može pokvariti i ni u kojem slučaju je ne odmrzavajte u vodi u kojoj se mogu stvoriti bakterije. Zamrznuto povrće, poput brokule ili špinata možete odmah ubaciti u pećnicu štednjaka ili mikrovalnu pećnicu”, savjetuje Ina Bockholt.

Komentiraj