U Hrvatskom registru brodova nisu znali za postavljanje smrtonosnog agregata

U Hrvatskom registru brodova nisu bili upoznati s odlukom o ugradnji benzinskog agregata na brodu Atlantia, zbog kojeg je preminuo 57-godišnji talijanski turist Eugenio Vinci, a dvoje djece je teško ozlijeđeno, doznaje RTL.

RTL neslužbeno doznaje i da je brod Atlantia prošlog tjedna imao problema s agregatom na vezu na Visu, o čemu Hrvatski registar brodova također nije bio obaviješten.

DORH je ranije u četvrtak u priopćenju koje su objavili na svojim internetskim stranicama, objavio kako se generator koji je ugrađen u brod ne smije koristiti u zatvorenim prostorima, bez uklanjanja plinova izvan prostorija. Također su naglasili kako osumnjičeni nisu osigurali takvo uklanjanje plinova, “lakomisleno vjerujući da time neće izazvati opasnost za život i zdravlje putnika i članova posade”.

Priopćenje DORH-a prenosimo u cijelosti.

“Zamjenik općinske državne odvjetnice u Općinskom državnom odvjetništvu u Splitu proveo je dokazne radnje ispitivanja dvojice hrvatskih državljana (1996. i 1992.) zbog postojanja osnovane sumnje da su počinili teško kazneno djelo protiv opće sigurnosti iz čl. 222. st. 4. u vezi sa stavkom 3. Kaznenog zakona, u vezi s kaznenim djelom dovođenja u opasnost života i imovine općeopasnom radnjom ili sredstvom iz čl. 215. st. 3. u vezi sa st. 2. KZ-a. (15. 8. 2019.)

Postoji osnovana sumnja da su 8. kolovoza 2019. u Omišu, i to prvoosumnjičenik (1996.) kao brodar i vlasnik broda, a drugoosumnjičenik (1992.) kao zapovjednik navedenog broda; zajednički i po prethodnom dogovoru, protivno odredbama članka 148. stavka 4. i članka 385. stavka 1. Pomorskog zakonika; u prostor strojarnice ugradili benzinski generator-agregat sa zračnim hlađenjem uslijed čijeg redovnog rada dolazi do istjecanja ugljičnog monoksida i drugih otrovnih plinova kao nusproizvoda sagorijevanja benzina (udisanje tih plinova uzrokuje smrt), a taj generator-agregat sukladno uputama za uporabu se ne smije koristiti u zatvorenim prostorima bez uklanjanja plinova izvan prostorija. Osnovano se sumnja da takvo sigurno uklanjanje plinova nisu osigurali lakomisleno smatrajući da time neće izazvati opasnost za život i zdravlje putnika i članova posade.

Na taj su brod radi ranije dogovorenog krstarenja 10. kolovoza 2019. primili osmero talijanskih državljana (1962., 2014., 2008., 1975., 1963., 1955., 1963. i 1963.), a na brodu je bilo prisutno i dvoje članova posade, te su 12. kolovoza 2019. oko 22,00 sata, dok je brod bio usidren u uvali Ždrilac, stavili u pogon navedeni generator-agregat, uslijed čega je došlo do stvaranja ugljičnog monoksida i drugih otrovnih plinova koji su se kroz vrata strojarnice, pukotine u zidovima i kroz ventilacijske cijevi klima uređaja na brodu proširili u hodnik i putničke kabine na brodu. Zbog udisanja navedenih plinova je tijekom noći u toaletu krmene kabine preminuo muškarac (1962.), dok je dvoje djece (2014. i 2008.) zadobilo višeorgansko zatajenje odnosno ozljede teške naravi i opasne po život, a tri su osobe (1975., 1963. i 1955.) osjetile glavobolje, mučnine, te bi njihov život daljnjim udisanjem i boravkom u potpalublju broda bio ugrožen.

Budući da ne postoje osnove za predlaganje istražnog zatvora, osumnjičenici su nakon ispitivanja pušteni da se brane sa slobode”, stoji u priopćenju DORH-a.

Tragediju je za HRT komentirao i ovlašteni sudski vještak Petar Pečur. Izjavio je kako se u brod nije smjelo ništa ugrađivati bez znanja i odobrenja Hrvatskog registra brodova i Lučke kapetanije.

“Apsolutno se to nije smjelo dogoditi. Komercijalni pritisak i zarada ne bi smjeli biti primarni faktor. Sigurnost mora biti prije svega”, smatra Pečur, koji je dodao kako su slučajevi nestručnog rukovanja i montiranja uređaja česti.

“Često se to događa. I to kad prođe pregled jer mnogi ljudi kalkuliraju na loš način, kad prođe pregled, inspektor se okrene i ode, oni sutradan rade neke stvari koje su nedopuštene i opasne, vrlo opasne”, komentirao je Pečur.

Kapetan i vlasnik broda pušteni na slobodu, djeca i dalje životno ugrožena

Komentiraj