Od legendarnoga 125 S modela do LaFerrarija, čudotvorci iz Maranella snove već 70 godina pretvaraju u stvarnost.

Počevši kao proizvođač isključivo trkaćih automobila, osnivač Enzo Ferrari radio je kao sponzor vozačima početnicima. Enzo je istovremeno bio i vodeći čovjek Alfina odjela za
utrkivanje te je pripremao mnoge vozače koji su vozili za Alfu Romeo do 1938. godine.

Prvi cestovni automobil predstavljen je 1947. godine, zvao se 125 S i krasio ga je 1,5-litreni V12 motor. 125 S je dizajnirao Gioacchino Colombo s Giuseppeom Bussom i Luigijem Bazzom. U samom početku to je bila samo šasija s motorom na kojoj je Enzo
radio gotovo dvije godine, ali već dva mjeseca kasnije 125 S je debitirao na stazi u Piacenzi s Francom Corteseom za upravljačem. Zbog kvara na pumpi goriva V12 motor je stao, ali već nekoliko dana kasnije automobil je u utrci osvojio prvo mjesto. Od tada su Ferrarijevi automobili upisali preko 5 000 pobjeda.

Sedamdeset godina kasnije Ferrari predstavlja LaFerrari Apertu, spektakularno izdanje hiperautomobila koji se već upisao u povijest automobilizma kao jedan od najposebnijih automobila današnjice. Gotovo tisuću konja snažan hibridni pogon predvođen
V12 draguljem, pokreće jedan od najpopularnijih superautomobila na tržištu.

Tijekom godina Ferrari je nizao uspjehe, osvojivši brojne naslove u svijetu autoutrka. Osnivač Enzo Ferrari preminuo je iste godine kada je predstavljen legendarni F40 – 1988. godine. Nakon njegove smrti tvrtku je preuzeo Luca di Montezemolo, a njega je 2016. naslijedio Sergio Marchionne. U čast osnivaču 2002. je predstavljen Ferrari Enzo, model koji je također izrastao u svojevrsnu legendu.

Dominacija u Formuli 1 te ponajbolji cestovni sportski automobili utjecali su na to da je
danas ime Ferrari simbol za prestiž i bogatstvo. Posljednje poglavlje u povijesti Ferrarija dogodilo se u listopadu 2015. kada je tvrtka pustila svoje dionice u prodaju na njujorškoj burzi. Prije toga Ferrari se odvojio od dugogodišnjeg partnera, tvrtke Fiat Chrysler Automobiles, te krenuo u novo poglavlje kao samostalna tvrtka.

Ferrari je sada u većinskom vlasništvu tvrtke Exor Spa, iza koje stoji automobilska obitelj Agnelli, a oni u Ferrariju imaju 23,5 posto vlasništva. Na drugom mjestu je Piero Ferrari, sin osnivača tvrtke Enza Ferrarija, s 10 posto udjela u vlasništvu.

Veliki jubilej još veće kompanije obilježavat će se sve do rujna i to kroz razne manifestacije u čak 60 zemalja svijeta, a tim povodom NAuto donosi vam izbor 10 ponajboljih Ferrarijevih modela iz proteklih 70 godina.

FERRARI 250 TESTA ROSSA

Ovaj model Ferrarija jedan je od najlegendarnijih u bogatoj povijesti ove tvornice. Proizvedena su tek 22 primjerka Testa Rosse, što dovoljno govori o tome koliko je ovaj primjerak ekskluzivan i cijenjen među ljubiteljima automobila. Zato ne treba ni čuditi što je 2015. u Velikoj Britaniji prodan nerestaurirani primjerak ovog automobila za nevjerojatnih 39 milijuna dolara.

FERRARI 308 GTS

I ovaj Ferrarijev model proslavila je jedna popularna TV serija. U osamdesetima je Tom Selleck utjelovio privatnog detektiva Magnuma koji je vozio baš ovaj Ferrarijev model. Jedan od automobila koji je korišten u toj seriji početkom ove godine prodan je za 181.500 dolara, što je dvostruko više od cijene istog modela bez ‘zvjezdanog statusa’.

FERRARI F40

Ferrari F40 je automobil koji je proizvodio Ferrari od 1987. do 1992. godine, kao nasljednika modela 288 GTO, s kojim dijeli i neke dijelove. Tijekom njegove proizvodnje bio je najjači i najskuplji model Ferrarija te do danas je jedan od najbržih modela iz serijske proizvodnje. Godine 1992. prestala je proizvodnja modela F40, da bi 1995. počeli proizvodnju njegova nasljednika F50.

LAFERRARI

Svih planiranih 499 primjeraka ovog modela Ferrari je rasprodao i prije nego što je završena proizvodnja ovog modela 2014. godine. Superhibridni automobil pokreće
hibridni pogon koji se sastoji od V12 motora s 800 KS i 700 Nm te hibridnog pogona, što daje ukupno raspoloživu snagu od čak 963 KS i 900 Nm. Brzinu od 300 km/h LaFerrari
postigne već za 15 sekundi, a najveća brzina je 350 km/h.

Komentiraj

FOTO:Ferrari
PODIJELI
Rođen u Zagrebu 21. kolovoza 1978., novinarstvom se bavim od 2000. godine kada sam počeo pisati za sportski web portal Sportnet.hr. Nakon nekoliko godina u sportskom novinarstvu, 2009. godine prvi put dolazim u redakciju tjednika Nacional gdje radim na portalu www.nacional.hr, a povremeno pišem i za tiskano izdanje Nacionala. Sredinom 2011. s nekoliko drugih novinara Nacionala prelazim u tjednik Aktual, a od ožujka 2013. do lipnja 2014. bio sam zamjenik glavnog urednika poslovne dnevne novine Business.hr. U prosincu 2014. vraćam se u Nacional gdje pišem o aktualnim političkim i gospodarskim temama.