Selektor canneskoga festivala Christian Jeune gostovao na Avvantura Film Festivalu

Autor:

Filip Brala/PIXSELL

Glavni selektor filmskog festivala u Cannesu Christian Jeune gostovao je na šestom međunarodnom Avvantura Film Festivalu u Zadru gdje se u četvrtak sastao s novinarima i odgovarao na brojna pitanja vezana uz svoj intrigantan i nadasve zanimljiv posao biranja filmova za najpopularniji svjetski filmski festival.

Usporedivši selekciju s fotografijom aktualne filmske produkcije određenog vremena, Jeune je objasnio da se u kreiranju programa bira ono što je bilo najizazovnije, najinteresantnije. “Ako je nešto loše, to ne možeš definirati. Takve kriterije nemamo. Kada biramo filmove, želimo jednostavno napraviti selekciju svijeta u tim ostvarenjima”, rekao je Jeune.

Gledanje filma, dodao je, za njega je “svečanost poput odlaska u hram, izraz poštovanja prema tvorcima filma, jedan lijep način da se istakne njihov rad”.

Na pitanje novinara kako se biraju filmovi, Jeune je kazao kako festival u Cannesu nema delegate po zemljama, ali postoji mreža ljudi koji su kontakt.

“Svatko koga poznajem može mi poslati preporuku i mi obratimo pozornost na to. Ali nitko ne može doći, pokazati posjetnicu i reći da predstavlja festival u Cannesu. Ja ne biram filmove, film je dobar ili nije dobar. Naša odgovornost nije naštetiti filmu, nego ga zaštititi. Mediji su opasni i u stanju su ubiti film”, naglasio je Jeune.

Govoreći o ovogodišnjim filmovima u Cannesu, Jeune se dotaknuo i nagrađenog hrvatskog filma Dalibora Matanića “Zvizdan”, koji je, po njegovu mišljenju, jako interesantan i intrigantan, a istaknuo se zbog priče i onoga što pokazuje o Hrvatskoj.

Osim s Christianom Jeuneom, novinari su imali priliku razgovarati i s redateljicom filma “Ti mene nosiš” Ivonom Juka i producenticom Anitom Juka, a o iskustvima pisanja scenarija i stvaranja filma govorili su i njemački redatelj Veit Helmer te britanska redateljica i glumica Rayna Campbell.

Ivona Juka svoje teme, kaže, procesuira dugo u glavi, nakon čega sjeda za kompjutor i mjesec dana ne odvaja se od njega. Rayni Campbell bilo je potrebno deset godina za prvi scenarij, a Veit Helmer ispričao je kako osjeća pritisak kada tjednima snima.

“Zato sam krenuo u produkciju. Netko poslije snimanja igra flipere, netko piše, a ja, eto, za smirenje računam budžete”, dodao je.

OZNAKE: zadar, avvantura

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)