Tomislav Čuveljak

‘Zbog amerikanizacije hrvatskog etera otišao sam s radija’

Tomislav Cetina, aktivni sudionik elektroničke glazbene scene od početaka ’90-ih, odlučio je napisati knjigu o toj glazbi, s posebnim osvrtom na Hrvatsku. Prisjetio se početaka klupske scene i radijskih postaja koje su puštale tu vrstu glazbe, kao i droge kao neizbježnog dijela te kulture

Kada je elektronička glazba početkom 90-ih godina ušla u hrvatske klubove, bilo je jasno da je upravo počelo novo razdoblje u popularnoj glazbi. Tomislav Cetina, 42-godišnjak na klupskoj sceni poznat kao DJ Cet, tih je godina i sam postao aktivni sudionik scene u nastajanju, a odlučio je napisati i knjigu o toj supkulturi koja je obilježila dobar dio generacije odrasle tijekom 90-ih.

NACIONAL: Što je DJ-a potaknulo na pisanje knjige o razvoju i povijesti elektroničke scene u Hrvatskoj?

Sama ideja nastala je prije osam godina kada se na sceni dogodila jedna velika smjena generacija. Veliki val elektroničke glazbe zapljusnuo je Hrvatsku krajem 90-ih i dobar dio braće i sestara ljudi koji su zajahali taj val nastavio je njihovim glazbenim stopama. Odrastanje donosi obitelj i ozbiljan posao i ti ljudi su prestali biti aktivni sudionici scene. Nestankom tih ljudi nestale su i brojne web stranice i forumi koji su se bavili tematikom elektroničke glazbe, a bili su uglavnom na volonterskoj bazi. Pojavila se jedna nova generacija koja nije učila od starijih iz usmene predaje ili su do njih došli samo fragmenti povijesti i iskrivljene priče. Facebook je postao glavno mjesto promocije i online okupljanja nove generacije. Inicijalna ideja bila je okupiti mlade ljude s filmske akademije i snimiti dokumentarac. No ovo je jedan zaista velik projekt koji zahtijeva puno vremena i novca da bi bio odrađen na pravi način, a sponzori već duže vremena ne vide svoj interes u elektroničkoj glazbi….

Pročitajte više u novom broju Nacionala…

Komentiraj