U Saudijskoj Arabiji vlakovi voze brzinom od 300 kilometara na sat. Grade mrežu od 8000 kilometara pruga kroz pustinju

Autor:

Nakaharu line, Unsplash

U dalekoj prošlosti muslimanski hodočasnici su pješice dolazili u sveti grad Mekku. Sada, međutim, mogu doći brzim vlakom. Otprilike 50 puta dnevno ova elegantnakompozicija  s dugim nosom putuje usred- užarene pustinje Saudijske Arabije, dostižući brzine do 300 km/h (186 mph) noseći hodočasnike i druge putnike.
Vlakovi, među 10 najbržih na svijetu, samo su početak željezničke mreže za koju se očekuje da će se proširiti diljem bliskoistočnog kraljevstva dok ono ulaže milijarde u infrastrukturu za poticanje turizma i diversifikaciju prihoda osim nafte.

Iz Jeddaha, drugog najvećeg grada u zemlji, vjerski hodočasnici i turisti koji putuju u slobodno vrijeme sada mogu preći s dolaznog terminala Međunarodne zračne luke King Abdulaziz do blještave postaje gdje električni ekspresni vlakovi jure diljem zemlje.

Iako samo muslimani mogu posjetiti Meku, svi putnici mogu uživati ​​u ovim novim Haramain brzim vlakovima na 450 kilometara dugoj pruzi koja se proteže duž dijela saudijske obale Crvenog mora.

Haramain na arapskom znači “dva svetišta”, nazvana po svetim gradovima Meki i Medini koji se nalaze na suprotnim krajevima linije. Otvoren 2018., također povezuje zračnu luku Jeddah, Jeddah Al-Sulimaniyah (u blizini centra grada) i King Abdullah Economic City.

Stanica do stanice

Stanice duž rute su učinkovite, moderne i udobne. Također su lijepe. Za postaje Jeddah i KAEC, koje su gotovo identične – kaže se da su inspirirane dijamantima. Dizajnirane od strane britanskih arhitekata Foster + Partners, imaju oštre, jasne kutove, elegantne crne zidove i male zvjezdaste rezbarije na stropu koji omogućuju filtriranje različitih varijacija svjetla tijekom dana. Ova čvorišta nemaju ugođaj užurbanosti, življenja kao na prigradskim željezničkim postajama poput njujorške Grand Central ili pariške Gare du Nord.

Stanice su zapanjujuće, ali su i većinom prazne. Na kolodvorima nema mnogo pogodnosti, a putnici se obično pojave malo prije planiranih vlakova radije nego da provode vrijeme motajući se. Iako su stanice možda prekrasne, ali pomalo usamljene, iskustvo vlaka je poletno i živo.

Putovanje od Jeddaha do KAEC-a traje samo 32 minute, udaljenost od 111 kilometara. Besprijekorno je dobra riječ za sažetak iskustva HHR vlaka. Vlak je tih i vožnja glatka, nema naglih skretanja ili naglih trzaja.

Upravljanje u budućnost

Iako putnici ne mogu vidjeti strojovođu, postoji mogućnost da njihovim vlakom upravlja žena.

U siječnju 2023. prva klasa od 32 žene diplomirala je na jednogodišnjem programu obuke na Saudijskoj željezničkoj politehnici, kvalificirajući ih licencama za upravljanje brzim vlakovima na mreži Haramain.

Nasuprot tome: 2018., kada je željeznička linija prvi put otvorena, žene u kraljevstvu tek su počele voziti automobile.

Kada je riječ o brzim željeznicama, čini se da je pruga Haramain tek početak u Saudijskoj Arabiji. Također postoje poboljšanja postojećih linija na sjeverozapadu zemlje, s planiranih više brzih linija.

U siječnju 2022. ministar ulaganja Saudijske Arabije Khalid al-Falih najavio je planove za izgradnju 8000 kilometara  željeznice u cijeloj zemlji, piše CNN.

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.