“Richard III.” Thomasa Ostermeiera kao šećer za kraj

Autor:

Program 16. Festivala svjetskog kazališta zatvorit će gostovanje njemačkog teatra Schaubühne u Hrvatskom narodnom kazalištu (HNK) u Zagrebu 28. i 29. rujna s predstavom “Richard III.” u režiji starog festivalskog gosta Thomasa Ostermeiera, najavljeno u petak u Zagrebu kao poslastica za kraj programa koji je od 15. rujna prikazao još dvije reprezentativne europske kazališne produkcije iz Belgije i Italije.

Ostermeier je nazočio u petak konferenciji za medije u foajeu HNK-a, gdje ga je intendantica Dubravka Vrgoč, suvoditeljica FSK-a, predstavila kao jedno od najvećih imena europskog kazališta.

“Ostermeier nije samo redatelj večerašnje predstave u kontekstu festivala; to je doista jedna od redateljskih i teatarskih osobnosti koja je svojim predstavama od samog početka do danas obilježila i cijeli naš festivalski program”, rekla je.

Program prvog festivalskog izdanja 2003. godine otvorila je “Nora” u inscenaciji Thomasa Ostermeiera, napomenula je Vrgoč, po Ibsenovoj “Lutkinoj kući”, a potom su uslijedili Shakespeareovi “Hamlet” i “Othelo”, “Smrt u Veneciji” Thomasa Manna, te “Brak Marije Braun” po Fassbinderovu filmu.

“Richard III.” na repertoaru je Festivala svjetskog kazališta u petak i subotu 28. i 29. rujna.

Ostermeier je kazao kako mu je iznimno drago što se ponovo vraća u Zagreb i nastavlja plodnu suradnju s Ivicom Buljanom i Dubravkom Vrgoč.

Napomenuo je kako je Shakespeare u ciklusu njegovih djela postao vjerojatno najvažniji pisac na kojemu u posljednjih nekoliko intenzivno radi, među kojima je još postavio i predstave “San Ivanjske noći”, “Mjera za mjeru” a upravo prije dva dana u Comedie-Francaise premijerno je postavljena “Dvanaesta noć” u njegovoj režiji.

“Uvijek ističem da su dva kamena temeljca mojega rada: jedan je realističniji teatar, kad radim na Ibsenu ili Schnitzleru ili Tennesseeju Williamsu, ili Čehovu. Zatim, tu je i taj drugi dio mojeg rada, gdje postavljam Shakespearea. Ono što me zanima je pronalazak novih oblika popularnog teatra, odnosno, istražujem kombinacije različitih teatarskih jezika od najviših ozbiljnih filozofskih tekstova pa sve do zabavnih i elemenata pop kulture, što je vidljivo i u mojoj produkciji ‘Richada III.'”, rekao je.

Ulogu Richarda povjerio je glumcu Larsu Eidingeru, koji je prethodno igrao i Hamleta, dodao je: “Želio sam napraviti tu predstavu upravo zbog Larsa; želio sam nastaviti surađivati s njim kao glavnim protagonistom i posebna kvaliteta toga komada upravo je u tome da vidimo Larsa, koji je vrlo zabavan i povremeno čak i smiješan lik, kako igra tog prilično nesimpatičnog zločinca”, pojasnio je.

U tom srazu koji nastaje između osobnosti glumca i osobnosti lika kojega igra na sceni nalazi se ključ te predstave: “Imamo li sreće, zavest će nas svojim strategijama i povesti sa sobom. Na kraju ćemo se možda čak naći i šokiranima činjenicom što smo kao publika bili spremni pratiti toga zločinca u njegovim nedjelima. To je ono što nastojim s tom predstavom postići”, poručio je.

U predstavi uz Eidingera glume Moritz Gottwald, Eva Meckbach, Jenny König, Sebastian Schwarz / David Ruland, Robert Beyer, Thomas Bading, Christoph Gawenda i Laurenz Laufenberg. Na sceni je stalno prisutan i bubnjar Thomas Witte.

Prijevod potpisuje Marius von Mayenburg, dramaturgiju Florian Borchmeyer, scenografiju Jan Pappelbaum, kostime je osmislila Florence von Gerkan a glazbu Nils Ostendorf. Za video je zadužen Sébastien Dupouey, oblikovanje svjetla Erich Schneider, a lutke su  osmislili i izradili Ingo Mewes i Karin Tiefensee.

Konferenciji za novinare nazočio je i izvršni direktor Schaubuhnea Tobias Veit. Kazao je kako to kazalište puno polaže u izgradnju svojeg međunarodnog profila.

“Posljednjih godina, dio te strategije je i Festival svjetskog kazališta, na kojemu sudjelujemo od njegovih početaka, a isto vrijedi i za Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu s kojim njegujemo jako važan odnos”, rekao je.

Oba kazališta dio su Europske mreže kazališta koja okuplja između osam i 12 partnera iz čitave Europe u različitim koprodukcijskim programima, napomenuo je, što je osobito važno danas, “kada rastu nacionalizmi diljem Europe i kada je suradnja postala još važnija”. “Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu jako nam je važan parter i jako smo ponosni i zahvalni na toj suradnji”, poručio je.

Šesti Festival svjetskog kazališta doveo je u Zagreb ukupno tri iznimna teatarska ostvarenja koje, uz Ostermeiera, redateljski potpisuju također velika europska i svjetska kazališna imena, Švicarac Milo Rau, čija je predstava u produkciji teatra Campo iz Genta “Five Easy Pieces” gostovala u HNK-u Zagreb 15. i 16. rujna, te Alessandro Serra, koji je 21. rujna gostovao s predstavom “Macbettu” talijanskog Teatro Sardegna iz Cagliarija.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.