Oprez! Splićanin (72) zbog prevare izgubio 70.000 eura: Kontaktirali su me na telefon, predstavili se kao zaposlenici…

Autor:

Foto: Unsplash

Ministarstvo unutarnjih poslova više je puta izdalo upozorenje građanima nakon što je policija u posljednje vrijeme zaprimila sve više prijava građana koji su nasjeli na mogućnost brze ‘online’ zarade. No čini se kako ni to nije spriječilo sve veći broj prijevara, dok se građane i dalje poziva na oprez.

Policijska uprava splitsko-dalmatinska u ponedjeljak je zaprimila prijavu oštećenog 72-godišnjaka kojeg su kroz duži period putem telefona kontaktirale nepoznate osobe, koje su se predstavljale kao zaposlenici tvrtke koja se bavi ulaganjem u dionice, a kojima je s ciljem ulaganja, oštećeni izvršio uplate od oko 70 tisuća eura.

Oštećenog su uvjeravali da je ostvario gotovo dvostruku dobit, a kad je zatražio da mu isplate novac prekinuli su komunikaciju, piše Slobodna Dalmacija.

Što kaže policija?

Internet je postao vrlo privlačan za kibernetičke kriminalce. Napadači se koriste vrlo profinjenim trikovima i obećanjima kako bi od vas izvukli novac ili vrijedne financijske informacije. Prijevare u kojima glavnu ulogu igraju davno preminuli rođak ili nigerijski princ nisu više jedini trikovi zanata. Taktike koje koriste kibernetički kriminalci postaju sve inovativnije i teže za otkriti. Od pretvaranja da su voditelj vaše organizacije do toga da su zainteresirani za romantičnu vezu, online prevaranti današnjice učinit će sve što je potrebno da dobiju što žele – vaš novac i/ili bankovne podatke.

Najučinkovitija obrana od ove vrste prijevara je obrazovanje potencijalnih žrtava – a to može biti svatko od nas na internetu. Podizanje svijesti u društvu kako identificirati takve prijevarne tehnike učinit će korisnike i njihove financije sigurnijima.

Stoga proučite informacije o sedam najčešće korištenih financijskih online prijevara i kako ih izbjeći:

  • CEO prijevara / direktorska prijevara: varalice se pretvaraju da su vaši šefovi ili nadređeni u organizaciji i prijevarom vas navode da uplatite novčani iznos na lažni račun ili da neovlašteno doznačite novce s poslovnog računa.

    Prijevara s računima: varalice se pretvaraju da su vaši klijenti/dobavljači i navode vas da platite buduće račune na drugi bankovni račun.

  • Krađe identiteta

  • Vishing – Krađa identiteta pozivom: Telefonska prijevara u vas kojoj prevaranti zovu i pokušavaju navesti da otkrijete svoje osobne, financijske ili sigurnosne podatke ili da im uplatite novčana sredstva.

  • Phishing – Mrežna krađa identiteta lažnim porukama e-pošte: Prevaranti vam šalju lažne poruke e-pošte kojima vas pokušavaju navesti na dijeljenje osobnih, financijskih ili sigurnosnih podataka.

  • Smishing – Krađa identiteta SMS-om: Pokušaj je prevaranata da dođu do osobnih, financijskih ili sigurnosnih podataka putem tekstualne poruke.

  • Krivotvorene mrežne stranice banaka: koristi se lažna e-pošta banke s poveznicom na krivotvorenu mrežnu stranicu. Jednom kada kliknete na poveznicu, koriste se razne metode prikupljanja vaših financijskih i osobnih informacija. Stranica izgleda kao i prava mrežna stranica uz nekoliko malih razlika.

  • Romantične prijevare: varalice se pretvaraju da su zainteresirane za romantičnu vezu. One se obično događaju na mrežnim stranicama za upoznavanje, a varalice često koriste društvene medije ili e-poštu za uspostavljanje kontakta.

  • Krađa osobnih podataka: vaše osobne informacije prikupljaju se kroz kanale društvenih medija.

  • Investicijske prijevare i prijevare u online kupovini: navede vas da mislite da ste na tragu pametnog ulaganja … ili vam daju izvrsnu lažnu online ponudu.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.