Milinović: ‘Rješavamo problem 70 posto aparata za naplatu parkinga koji nisu u funkciji’

Krešimir Milinović, voditelj Zagrebparkinga, govori kako građani mogu koristiti druge oblike plaćanja parkiranja dok većina aparata za naplatu ne radi te kako će projekt PARK & RIDE riješiti taj problem u središtu grada

 

Zagreb već neko vrijeme ima problema s aparatima za naplatu parkinga. Naime, oko 70 posto aparata u gradu ne radi. Uz to, problem je i nedostatak parkinga u gradu u kojem  automobili čine veliki udio prometa. O tim problemima za Zagreb News govori voditelj Zagrebparkinga Krešimir Milinović.

ZgNews: Procjena je da 70 posto aparata za naplatu parkinga ne radi i mnogi građani se žale da ne mogu platiti parking. Koji je točan broj aparata koji trenutno ne rade i radi li se tu isključivo starijim modelima aparata?

Da, točan je podatak da isključivo stariji modeli parkirališnih automata trenutno nisu u funkciji. Takvih je automata ukupno 340, no stotinjak novih, modernih automata, i dalje je u funkciji. Ali svakako bih htio istaknuti da su digitalni načini plaćanja parkiranja, koje smo omogućili našim korisnicima kroz protekle godine, vrlo dobro prihvaćeni. To dokazuje i statistički podatak o prodaji parkirališnih karata putem parkirališnih automata iz 2019. godine, odnosno prije pandemije. Naime, samo 13 posto parkirališnih karata kupljeno je putem parkirališnih automata. Dakle, suprotno uvriježenom mišljenju u javnosti, parkirališni automati polako gube na svojoj značajnosti.

Ipak, svjesni smo da postoje korisnici koji su parkiranje naviknuli plaćati isključivo na parkirališnim automatima i teže prihvaćaju druge načine plaćanja, pogotovo starije generacije naših korisnika, pa će po završetku tehničke nadogradnje mogućnost kupnje parkirališnih karata putem svih parkirališnih automata opet biti dostupna.

Do tada, našim su korisnicima na raspolaganju ostali oblici plaćanja parkiranja. To su prije svega naša besplatna mobilna aplikacija ZgPark koja je zaista izvrsna i kojoj pridajemo veliku pažnju u smislu nadogradnje i jednostavnosti korištenja, plaćanje putem SMS poruke, elektronička parkirališna karta kupljena na kiosku te ePK portal Zagrebparkinga, odnosno naš web shop. Tu su naravno i naši moderni parkirališni aparati na kojima korisnici primjerice mogu kupiti i povlaštenu parkirališnu kartu.

ZgNews: Prošle godine je Zagrebparking izjavio da se vrši tehnička prilagodba tih aparata zbog fiskalizacije. U kojoj je fazi taj proces i kada očekujete njegov završetak?

Nadogradnja parkirališnih automata vezana je uz postupak javne nabave koji se provodi sukladno odredbama Zakona o javnoj nabavi. Podružnica Zagrebparking je u 2019. godini, kako bi se pravovremeno pripremila na zakonske izmjene vezane uz Zakon o fiskalizaciji u prometu gotovinom, istražila mogućnosti nadogradnje parkirališnih automata te tijekom 2020. godine izvršila potrebna testiranja dostupnih mogućnosti. Po završenoj procjeni potreba, inicirali smo pokretanje postupka javne nabave za nadogradnju postojećih parkirališnih automata. Proces je trenutno u fazi evaluacije i odabira ponuditelja.

ZgNews: Zagreb ima problema s manjkom parkinga. Planira li se izgradnja novih i gdje?

Svi veliki gradovi nažalost imaju slične probleme s parkingom. Podružnica Zagrebparking raspolaže s preko 37.000 parkirališnih mjesta i s 3296 mjesta u deset javnih garaža. U fazi smo analize načina organizacije i kontrole parkiranja koji uključuje uvođenje PARK & RIDE koncepta parkiranja.

ZgNews: Jesu li u planu poskupljenja parkinga ili širenje naplatnih parkirnih zona? Planira li se širenje prve parkirne zone?

Odluke o ovim pitanjima u nadležnosti su Grada Zagreba i Gradskog ureda za obnovu, izgradnju, prostorno uređenje, graditeljstvo, komunalne poslove i promet.

Inače, Grad Zagreb podijeljen je na četiri parkirališne zone, a ograničenjem vremena parkiranja u pojedinim zonama, pogotovo u prvoj, nastoji se tijekom dana pružiti mogućnost korištenja istog parkirališnog mjesta što većem broju korisnika.

ZgNews: Kakvo je stanje u službi Pauk? Je li se povećao rad službe u Zagrebu?

Osnovna zadaća naše Službe za premještanje vozila su hitne intervencije u slučaju nepropisnog parkiranja, a time i pomoć u neometanom odvijanju gradskog prometa.

Važno je naglasiti da podružnica Zagrebparking premješta nepropisno parkirana vozila isključivo po pisanoj naredbi Prometnog ili Komunalnog redarstva Grada Zagreba ili nadležne Postaje prometne policije u skladu s odredbama Zakona o sigurnosti prometa na cestama i Odluke o komunalnom redu. Dakle, o premještanju vozila podružnica Zagrebparking ne odlučuje samostalno ili selektivno. Trenutno raspolažemo sa 16 pauk vozila i poslovni procesi se uredno odvijaju. Ne možemo reći da se broj premještenih vozila značajno povećao, on je u biti sličan svih proteklih godina, osim u godinama koje su obilježene pandemijom koronavirusa i lockdownom. Tada je, naravno, broj premještanja bio dosta manji.

ZgNews: Neki političari su spominjali i mogućnost izgradnje velikih parkirnih zona na rubu grada kako bi se smanjio prometni pritisak od strane posjetitelja u gradu. Koliko je to provedivo?

Da, to je taj koncept PARK & RIDE koji sam već spomenuo da se nalazi u prijedlogu izmjena organizacije parkiranja u našem gradu na kojem vrijedno radimo u suradnji s Gradom Zagrebom. To je koncept parkiranja koji omogućuje kombinaciju korištenja parkirališta i gradskog prijevoza. Preciznije, građani bi se mogli parkirati po povoljnoj cijeni na rubnim dijelovima grada i svoje putovanje do odredišta nastaviti javnim gradskim prijevozom. Trenutno razmatramo nekoliko lokacija koje bi bile pogodne za ovakav način parkiranja, ali ćemo konačnu odluku donijeti u suradnji s nadležnim gradskim uredom.

Komentiraj