Martina Bienenfeld: “Zagreb je i dalje turistička atrakcija unatoč pandemiji”

Autor:

NFoto

Martina Bienenfeld, direktorica TZ Grada Zagreba, otkriva da je od početka godine Zagreb posjetilo 68 tisuća gostiju i broj se povećava

U Zagreb su počeli pristizati turisti. Iako još uvijek traje pandemijsko razdoblje, glavna hrvatska metropola bilježi sve veći broj gostiju. O turističkim brojkama, ponuđenim turističkim sadržajima i testiranju turista na koronavirus za Zagreb News govori direktorica Turističke zajednice Grada Zagreba Martina Bienenfeld.
ZG News: Iz kojih dijelova svijeta dolazi najviše turista u Zagreb? Postoji li promjena u odnosu na prethodne godine? 
U prva tri mjeseca najviše dolazaka bilo je iz Hrvatske, zatim iz Italije, Njemačke, Bosne i Hercegovine te Srbije. U noćenjima najbrojniji su bili gosti iz Hrvatske, Italije, SAD-a, Njemačke te Bosne i Hercegovine. Struktura se, naravno, izmijenila, ali to je posve očekivano s obzirom na ograničenja u putovanjima uzrokovana pandemijom.
ZG News: Kakva je trenutna turistička sezona u Zagrebu u usporedbi s prošlom, ali i prethodnim godinama? 
Od početka ove godine do 14. travnja u Zagrebu je boravilo gotovo 68 tisuća turista koji su ostvarili 185 tisuća noćenja, što je razina od 48 posto u dolascima i od 60 posto u noćenjima u usporedbi s 2020. godinom. U usporedbi s rekordnom, posljednjom pretpandemijskom godinom 2019., Zagreb je dostigao u navedenom razdoblju razinu od 27 posto u dolascima i od 37 posto u noćenjima.
ZG News: S obzirom na situaciju, koliko turista očekujete ove godine? 
U usporedbi s 2020. godinom, očekujemo određeno povećanje jer smo krajem ožujka, zatim cijeli travanj, a i dio svibnja prošle godine bili u potpunom lockdownu. Tome u prilog govore rezultati za prva tri mjeseca ove godine prema kojima je otprilike svako šesto noćenje u komercijalnom smještaju u Hrvatskoj ostvareno upravo u Zagrebu.
ZG News: Kakve turističke sadržaje spremate da ponudite gostima? Hoće li se, zbog situacije, povećati broj manifestacija na otvorenom? 
Početak godine i proljeća u Zagrebu odlučili smo obilježiti u znaku takozvane street art scene koju smo apostrofirali kroz naša dva nova projekta, a to su Ulični triptih i Mali Zagreb. Riječ je o neinvazivnim događanjima koja skreću pozornost na to da street art može stvoriti istinsku vizualnu umjetnost na javnim prostorima. Osim toga, tu je i izložba fotografija Zagreb voli zeleno koju smo postavili u dolaznom terminalu zagrebačke Zračne luke, a kroz koju dodatno implementiramo poruku kampanje MINTS-a Safe stay in Croatia jer promičemo boravak na otvorenom, u zelenilu i prirodi s fokusom na zdravlje te podižemo svijesti o našem gradu kao poželjnoj životnoj sredini i turističkoj destinaciji. I nadalje su nam u fokusu kreativna i ambijentalna događanja na otvorenom koja ne potiču velika okupljanja, kao i kulturna i druga događanja, koja se mogu izvesti u kontroliranim uvjetima. Tako pripremamo već od ovog vikenda, 25. travnja, seriju koncerata na Zrinjevcu pod nazivom Nedjeljom u paviljonu. Zatim ćemo pokrenuti i revitalizaciju zagrebačkih „Željeznih Franceka u sklopu projekta Pimp my pump, a planiramo i proširiti našu uspješnu kampanju „Blizu grada, blizu srca u suradnji s Krapinsko-zagorskom županijom.
ZG News: Jeste li u koordinaciji s ugostiteljima tijekom ovih teških vremena? Kako ona izgleda? 
U koordinaciji smo s cijelom turističkom industrijom Zagreba pa tako i s ugostiteljima. Moramo biti svjesni da su se okolnosti znatno promijenile te je potrebno pažljivo planiranje sa spremnošću na brze i ad hoc reakcije, kao i fleksibilnost pri donošenju odluka. Fokus treba staviti na održivi turizam kroz adekvatnu strategiju razvoja zdravstvenih aspekata boravka u destinaciji, a više nego ikad potrebna je i kooperativnost, podrška, izmjena mišljenja i uzajamno povjerenje svih dionika turizma. Naime, samo kroz koordinirano djelovanje, možemo očekivati kvalitetniji i konkurentniji turistički proizvod te njegove veće održive i pozitivne društvene učinke.
ZG News: Na koji način je organizirano testiranje turista u Zagrebu?
S obzirom na zahtjevna vremena u kojima se nalazimo, TZGZ je odlučio dodatno olakšati gostima posjet Zagrebu, odnosno osigurati potrebna testiranja na koronavirus te time još jednom poslati poruku o našem gradu kao sigurnoj i odgovornoj destinaciji. Tako smo od sredine travnja omogućili testiranje za strane goste u blizini Centra za posjetitelje na Trgu bana Josipa Jelačića 11. Naime, kako je vikendima testiranje u Zagrebu teže sprovesti, željeli smo posjetiteljima osigurati tu mogućnost i to subotom, nedjeljom, blagdanima te neradnim danima od 10 do 18 sati. Testirati se mogu svi posjetitelji koji su u Zagrebu ostvarili najmanje jedno noćenje u komercijalnom smještaju, uz prethodnu najavu, a detaljnije informacije o ovoj usluzi dostupne su na web stranici www.infozagreb.hr/korona-virus. Ujedno podsjećamo kako se na navedenoj stranici mogu pronaći i sve relevantne informacije o koronavirusu, kao i mogućnosti testiranja gostiju za područje Zagreba u hotelima, javnim i privatnim ustanovama s podacima o radnom vremenu, vrstama testova na covid-19 kao i cijenama testiranja.
ZG News: Kako mislite privući što veći broj gostiju iz inozemstva u Zagreb?
Iz perspektive turističkog tržišta, primjetno je kako sve veći broj turista vodi računa oko ekologije i održivosti pa je iz tog razloga potrebno primijeniti održive koncepte kako bi potencijalno oni postali i jedan od ključnih promotivnih faktora. U tom smislu, nastavit ćemo i proširiti našu vrlo uspješnu kampanju „Blizu grada, blizu srca koja stavlja naglasak na boravak na otvorenom, u zelenilu i prirodi s fokusom na zdravlje, sigurnost, održivost i kompatibilnosti ponude Zagreba i njegove okolice, a čiji je noseći film osvojio Silver Award u kategoriji Region International na virtualnom izdanju jedne od najznačajnijih turističkih burzi – sajmu ITB Berlin. Unatoč svim izazovima koji su stavljeni pred našu turističku industriju i turistički sektor, nastojat ćemo da Zagreb i dalje zadrži svoj šarm i otvorenost prema svim posjetiteljima te da i nadalje bude predvodnik trendova, naročito u digitalnoj sferi.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.