Magelli postavlja “Malograđane” Maksima Gorkog za početak nove sezone Gavelle

Zagrebačko Gradsko dramsko kazalište Gavella u novoj sezoni 2019./2020. najavljuje pet premijernih naslova, a otvorit će je 4. listopada predstava “Malograđani” Maksima Gorkog, kanonski tekst svjetskog dramskog pisma koji postavlja redatelj Paolo Magelli.

Debitantska drama ruskog i sovjetskog pisca napisana 1901., četiri godine prije Prve ruske revolucije, smatrana jednim od njegovih najuspješnijih dramskih naslova, “Malograđani” Maksima Gorkog komad je koji se bavi životom u teška, prijelomna vremena, kada se osjeća dašak nadolazećih promjena i novih vrijednosti.

Drama koja je odavno ušla u zlatni kanon svjetske dramaturgije, “Malograđani” obiluju galerijom živopisnih, kompleksnih lica “u potrazi” za mnogočime – ljubavlju, vjerom, smislom. U fokusu je obitelj Vasilija Vasiljeviča Besemjonova, bogatog malograđanina. Njegov je dom uvijek pun ljudi: žena Akulina Ivanovna, kćerka Tatjana, sin Petar, posinak Nil, podstanari i razni gotovani.

Ali, nema mira i jednodušnosti pod krovom te kuće – fatalno se razlikuju nazori, interesi, simpatije. Očita je kriza arhaičnih obiteljskih odnosa, dolazi novi naraštaj koji donosi sukob očeva i djece. “Malograđanština kao mentalitet i stanje duha itekako živi u našem suvremenom društvu, pa tako komad koji je Gorki napisao prije više od sto godina i danas izaziva i nudi se pozornici, glumstveno i polemično… “, stoji u najavi.

Glume Boris Svrtan, Ksenija Pajić, Živko Anočić, Tena Nemet Brankov, Janko Rakoš, Enes Vejzović, Ivana Roščić, Barbara Nola, Ranko Zidarić, Jelena Miholjević, Bojana Gregorić Vejzović, Nenad Cvetko i Andrej Kopčok.

Režiju potpisuje Paolo Magelli, dramaturginja je Željka Udovičić Pleština, scenograf Lorenzo Banci, kostimografkinja Marita Ćopo, a autor glazbe Ljupčo Konstantinov.

Od Krleže do Gavrana

Sljedeći premijerni naslov nove Gavelline sezone bit će, 6. prosinca, klasik hrvatske dramske književnosti “Gospoda Glembajevi” Miroslava Krleže, u kojoj će u ulozi Nacija Glembaya na pozornici teatra u Frankopanskoj 50. godišnjicu svojeg umjetničkog rada obilježiti Zlatko Vitez.

Dugogodišnji član glumačkog ansambla kazališta Gavelle tako se kao glumac vraća na svoju pozornicu, u jednoj od najzahtjevnijih uloga kultnoga pisca. Glumački će s njim surađivati Nataša Janjić kao Barunica Castelli, Amar Bukvić kao Leone Glembay, te Dijana Vidušin, Darko Milas, Ozren Grabarić, Sven Medvešek, Hrvoje Klobučar, Andrej Dojkić i Nikola Baće. Kroz Krležin će ih tekst redateljski voditi Miroslav Međimorec, scenografiju osmišljava Zlatko Kauzlarić Atač, kostime Marita Ćopo, a glazbu Matej Meštrović.

Kao prvi premijerni naslov u 2020., Gavella najavljuje, 14. veljače, dugo očekivanu dramsku praizvedbu romana “Hotel Zagorje” Ivane Bodrožić. Dirljivu, potresnu i kritičnu priču o izbjeglištvu, ispričanu iz perspektive prognane vukovarske djevojčice koja je postala jedan od nezaobilaznih naslova nove hrvatske književnosti, postavlja redateljsko-dramatuški tandem Anica Tomić i Jelena Solarić.

Slijedi, 27. ožujka 2020., premijera komada “Posjet stare dame” švicarskog dramatičara Friedricha Durrenmatta, najavljen kao oštra kritika suvremenog poimanja svijeta gdje je sve podređeno kapitalu i gotovo utopistička priča o razornoj moći ljubavi i tuzi nerealizirane žudnje. Miješajući elemente melodrame, tragedije, crne komedije i groteske, ovaj izrazito živ i aktualan tekst propituje teme poput korupcije kao izvora gospodarske devastacije, urušavanja morala, napuštanja zemlje u potrazi za boljim životom, uz gorčinu povratka bez iluzija.

Dürrenmattov predložak iz 1956. do suvremenosti će izbistriti dramaturg Tomislav Zajec i redateljica Dora Ruždjak Podolski.

Kao posljednji premijerni naslov nove Gavelline sezone najavljena je, 24. travnja iduće godine, drama Mire Gavrana “Tajna Grete Garbo” u režiji Ivice Boban. Ispisan “u prenapregnutom prostoru između biografije i mita, stvarnosti i fikcije”, Gavranov komad bavi se jednom od najvećih zvijezda klasičnog Hollywooda koja je u privatnom životu bila osebujna i tajnovita.

“Naličje uspjeha, posve obična, ranjiva strana slavnih, fragilnost skrivena iza medijske slike koju osobe poput Garbo žele ili moraju graditi o sebi, u središtu su ove igre za dvije glumice i dva glumca”, stoji u najavi.

Komentiraj