Krešimir Dolenčić: Većina kazališta u Zagrebu mjesecima nije dobila dotacije, dišu na škrge

Autor:

Nfoto

“Prema informacijama koje imam, većina kazališta u Zagrebu nije dobila svoje dotacije za puno mjeseci unatrag i dišu na škrge”, izjavio je u novom broju Nacionala kazališni redatelj Krešimir Dolenčić.

Dolenčić je dao intervju Nacionalovoj novinarki Zrinki Vrabec Mojzeš u povodu njegove režije opere Giuseppea Verdija „Simon Boccanegra“ na ovogodišnjem splitskom ljetu, ali i u povodu svečanosti otvaranja Pelješkog mosta 26. srpnja, koje također režira Dolenčić.

Tijekom gotovo 35 godina karijere, Dolenčić je postavio gotovo 120 dramskih tekstova i preko trideset opera na scenama Hrvatske, Slovenije, SAD-a, Njemačke, Velike Britanije i Kine. Radio je i kao predavač na Muzičkoj akademiji u Zagrebu te Rice Universityju u Houstonu i na Trinity College of Music u Londonu. U njegovoj režiji otvorene su 2010. i Azijske igre na pijesku u Omanu.

Jedanaest godina bio je ravnatelj Dramskog kazališta Gavella, bio je intendant Dubrovačkih ljetnih igara, a u Hrvatskoj je režirao u svim većim kazališnim kućama i na svim značajnijim kazališnim festivalima. Godine 2000. na međunarodnom festivalu u Šangaju režirao je Verdijevu „Aidu“, operu s 2300 sudionika, a 2003. godine to isto je ponovio u Pekingu, kao najveću opernu predstavu svih vremena. Režirao je otvorenje Univerzijade 2016. u Zagrebu i Rijeci.

Dobitnik je brojnih domaćih i međunarodnih nagrada, a prošle godine njegova predstava “Matijaš Grabancijaš Dijak” Tituša Brezovačkog, u produkciji Varaždinskog HNK, dobila je Nagradu hrvatskog glumišta kao najbolja predstava u cjelini. Dolenčić kaže da je rad na Akademiji danas njegova najveća ljubav, a i dalje surađuje s Muzičkom akademijom s kojom je ove godine producirao „Životinjsku farmu“, dok sljedeće godine planira Papandopulova „Amfitriona“.

U intervjuu Nacionalu komentirao je i odnos prema kulturi Zeleno-lijeve koalicije i gradonačelnika Tomislava Tomaševića u Zagrebu. “Ja to ne razumijem”, kazao je Dolenčić. “Bilo bi sjajno da netko nekada možda ode malo preko granice, u bilo koju državu. Pa da pogleda da, na primjer, Brno ovoga trena radi četvrtu novu kulturnu dvoranu, a u Ljubljani su, naprimjer, upravo otvorili novi kulturni centar. Zapravo ne postoji grad u Europi koji u posljednjih 20 godina nije izgradio jednu novu kulturnu ustanovu ili dvoranu. Gdje god da dođem, ja sam zavidan. Jer mi ništa od toga nemamo ni u planovima.”

“Gradu je dugo trebalo da imenuje novu pročelnicu Ureda za kulturu Eminu Višnić, koju ja ne poznam i za sada ne mogu ništa reći. Prema informacijama koje imam, većina kazališta nije dobila svoje dotacije za puno mjeseci unatrag i dišu na škrge. No do sada nisam vidio nešto što bi se moglo nazvati kulturnom strategijom, nešto što bi trebalo postati nukleus jednog živog organizma kao što je gradska kultura. Volio bih čuti da je netko, na primjer, napravio projekt obnove HNK i to prijavio na europske fondove kako bi izvukao 30, 40 milijuna eura, a da Zagreb sudjeluje s 10”, kazao je Krešimir Dolenčić.

O tome što još misli o kulturnoj politici vlasti u Zagrebu, o ovogodišnjemu Splitskom ljetu i svečanosti otvaranja Pelješkog mosta, pročitajte u intervjuu koji je redatelj Krešimir Dolenčić dao novom broju Nacionala.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.