Dok trećina građana živi u potpunom siromaštvu HEP je uveo novi harač i taji na što iskamčeni novac troši

Hep Elektra, jedno od povezanih društava (tvrtka kćer) HEP grupe, od prosinca 2019. građanima naplaćuje novu ‘nestandardnu’ uslugu: “Odustajanje Od Obustave EE”, u iznosu od 60 kuna, plus unaprijed obračunatu kamatu.

Nacional.hr je poslao upit HEP-u, Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja i Vladi kakve to dodatne troškove “odustajanje od obustave električne energije” uzrokuje HEP-u, koliko godišnje HEP uprihodi od ove usluge, na što se taj novac troši i nije li ovdje riječ o potpuno neosnovanom nametu koji ne pripada u troškove održavanja sustava kao ni u trošak potrošene električne energije. No ni HEP ni Ministarstvo ni Vlada nacional.hr-u na ova pitanja nisu odgovorili. Stoga je opravdano pitati se u kakvoj to zemlji živimo? Nije li sramotno i nedopustivo naplaćivati potpuno nerazumnu i neopravdanu uslugu u zemlji u kojoj trećina građana živi u potpunom siromaštvu i strepi od svakog novog financijskog izdatka. U zemlji u kojoj  više od 50 tisuća djece dolaze gladna u školu, ili idu spavati gladna, u zemlji u kojoj 600 tisuća umirovljenika prima mirovinu ispod granice siromaštva. Uz ovakvo ponašanje jedne od perjanica tvrtki u državnom vlasništvu Hrvatskoj ne ne može  pomoći ni sto Bruxellesa, Ursula ili Šuica.

Ono malo što su u dva navrata na ovu temu iz Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja odgovorili nije vrijedno spomena, gadljivo je i uvredljivo za hrvatske građane, prave vlasnike istog ovog HEP-a. Isto tako, iz Ministarstva, HEP-a i Vlade su u dva navrata odbili odgovoriti na pitanje nacional.hr-a, koliko ukupno u HEP grupi ima zaposlenika i koliko HEP grupa mjesečno izdvaja za njihove plaće kao i koliko zaposlenika radi na upravljačkim (menadžerskim), administrativnim i svim ostalim sekundarnim poslovima. HEP je vrijedan gotovo 20 milijardi kuna i upravljati njime željeni je plijen i zlatna koka za hrvatske političke elite – presedan za sve ostale hrvatske ‘uhljebistane’.

A kako ova pljačka hrvatskih građana u praksi izgleda? HEP Elektra šalje račune i opomene svojim kupcima, a u slučaju njihovog nepodmirenja šalje zahtjev za privremenom obustavom isporuke električne energije drugoj tvrtki kćeri -Hep Operatoru distribucijskog sustava (HEP ODS). Zadaća HEP ODS  je očitati brojila i raditi procjenu i obračun potrošene električne energije te ga slati HEP Elektri. No ove dvije tvrtke, iako članice iste grupe, nisu umrežene pa podaci i informacije koje međusobno razmjenjuju o promjenama obračuna i stanja računa kupaca putuju danima, ako ne i tjednima.

Primjerice, u slučaju kada kupci prime šestomjesečni obračun za potrošenu energiju te od HEP ODS-a zatraže novi obračun, za izradu tog novog obračuna potrebna su dva do tri tjedna. Pritom, zbog neumreženosti, HEP Elektra nema podatak da se radi novi obračun niti da će novi, ispravljeni obračun biti poslan kupcu s drugim datumom dospijeća naplate. Na pitanje kupca što će biti sa starim obračunom službenici HEP Elektre odgovaraju da ne znaju i da će reagirati kada do njih taj novi obračun dođe.

S obzirom da ova procedura predugo traje i da do HEP Elektre ne dolazi novi obračun, a koji je kupac u međuvremenu zaprimio, HEP Elektra po starom obračunu šalje zahtjev za privremenom obustavom isporuke električne energije. A kome šalje zahtjev? Istom tom HEP ODS-u, koji bez ikakve provjere automatski običnom poštom, što opet traje najmanje tri – četiri dana, kupcu šalje ” Obavijest o planiranoj privremenoj obustavi isporuke električne energije na zahtjev opskrbljivača.” U toj obavijesti između ostalog piše “Ukoliko vaš opskrbljivač (u ovom slučaju HEP Elektra) pravodobno odustane od zahtjeva za privremenom obustavom isporuke električne energije, ovu obavijest možete zanemariti.” I tu dolazi do potpuno sulude situacije. Naime, pravodobnim otkazivanjem zahtjeva za privremenu obustavu isporuke električne energije smatra se otkazivanje do isteka dana u kojem je taj zahtjev podnesen. Dakle, riječ je o istom dana, a kupac o tome nema pojma jer će “Obavijest” dobiti tek za par dana, a pred sobom ima novi obračun s drugim datumom dospijeća za koji Elektra ne zna niti je za njega poslala ikakvu opomenu. Tek kada kupac primi “Obavijest” i sazna što će mu se dogoditi te navrat nanos plaća novi obračun i o tome obavještava HEP Elektru, već je kasno. Iako mu struja nije iskopčana niti su majstori s kliještima izašli na terene kupac je ‘zaradio’ novi harač – ” Odustajanje od Obustave EE” u iznosu od 60 kuna, plus unaprijed obračunata kamata.

Ovo je samo jedan od primjera i načina na koji kupac može ‘fasovati’ ovu HEP-ovu uslugu, očito dobru osmišljenu strategiju kako od građana izmusti dodatan novac.

 

Komentiraj