Binarno kino i zvučni performansi ovog vikenda na Device_art festivalu

Autor:

Zagreb, 24.01.2019. - Meðunarodni festival umjetnosti, robotike i novih tehnologija Device_art ulazi u zadnji festivalski tjedan, a zagrebaèki Muzej suvremene umjetnosti (MSU) 26. i 27. sijeènja postat æe centar Binarnog kina i zvuènih performanasa petoro europskih umjetnika. foto HINA/ HAIKU komunikacije/ ml

Međunarodni festival umjetnosti, robotike i novih tehnologija Device_art ulazi u zadnji festivalski tjedan, a zagrebački Muzej suvremene umjetnosti (MSU) 26. i 27. siječnja postat će centar Binarnog kina i zvučnih performanasa petoro europskih umjetnika.

Filmski kritičar Hrvoje Pukšec izabrao je pet filmova koji će se prikazati u Binarnom kinu, koje je zamišljeno kao kvalitetan presjek tipičnih filmova koji tematiziraju odnos ljudi i androida, odnosno umjetne inteligencije.

“Gledano s ljudske strane, riječ je o vrlo emotivnom procesu jer pogled prema androidima je dobrim dijelom pogled u naše manjkavosti”, istaknuo je Pukšec.

Vijetnamski kratkometražni igrani film “The Last Fisherman” Shala Ngoa i dugometražni dokumentarni film “More Human Than Human” Tommya Pallotte i Femke Wolting promišljaju o androidnoj budućnosti. Film “PUK* Bill” umjetnika Florisa Schönfelda, hrvatski kratkometražni eksperimentalni film “A.D.A.M.” Vladislava Kneževića te “Androids Dream” Iona De Sose govore o razumijevanju umjetne inteligencije.

Program zvučnih performansa kustoski su selektirali Fabien Fabre (Second Nature, Francuska), Anne Marthe Dyvi (BEK, Norveška) i Ena Hodžić (KONTEJNER, Hrvatska), a dio je europskog projekta Future DiverCities.

Zvučni performansi na granici sound arta, vizualne i digitalne umjetnosti

Zvučni performansi, objašnjava kustosica Ena Hodžić, nastali su na granici između vizualne umjetnosti, “sound arta” i digitalnih umjetnosti.

“Radi se o intermedijskim umjetničkim praksama koje spajaju različite formate i načine izražavanja, pri čemu im je svima zajednički eksperimentalni karakter i fokus na istraživanje potencijala zvuka kao umjetničkog medija. Ovakve umjetničke prakse danas predstavljaju jednu od najuzbudljivijih tendencija u suvremenoj umjetnosti u cijelom svijetu”, naglasila je Hodžić.

Mathias Loose (Norveška), Valentin Durif (Francuska), Jiska Huizing (Nizozemska, Norveška), Lucas Paris (Francuska) i Elio Libaude (Francuska) u svojim se radovima fokusiraju na zvuk u intermedijskim i hibridnim praksama i na njegovu vezu s prirodom i okolišem.

U Looseovom “Zvučnom dnevniku” (Sound diaries) slušatelj prati pripovjedača koji izvodi aktivnosti u različitim svakodnevnim situacijama.

Durifov “Radosni građani povjerovat će stroju” (Cheering citizens will love the machine) je eksperimentalni, ambijentalni, “noise” improvizacijski glazbeni set, dok se Huizingini “Iskidani zapisi” (Torn Tracks) stalno mijenjaju, a temelje se na rastućoj kolekciji audio materijala bez jedinstvene konačne forme.

“AntiVolume” umjetnika Parisa istražuje kretanje i dinamiku između unutarnjeg i vanjskog, a publika je u prisustvu nestabilne i energične skulpture sačinjene od zvuka i svjetlosti.

“Kokoliti” (Chocolites) Libaudea potiču na promišljanje i eksperimentiranje s različitim kutovima gledišta i različitim aspektima tog procesa, od kratkotrajnog i raspršenog oblika života ili kretanja vode do mase mulja koja se transformira i statičnog uzdizanja stijena.

Device_art je međunarodni festival koji se od 2004. godine bavi tehnološkim napravama, strojevima i robotikom u suvremenoj umjetnosti. Organizira ga udruga Kontejner, a od 7. prosinca 2018. do 3. veljače 2019. održava se u Splitu, Zagrebu i Rijeci.

Centralna izložba “Strojevi nisu sami” u MSU otvorena je do zadnjeg dana festivala i predstavlja 25 međunarodnih umjetnika i 21 rad koji mapiraju suvremeno djelovanje strojeva i ljudsku kohabitaciju s njima.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.