Priča o S-klasi otkriva genijalne inovatore u potrazi za boljom budućnosti, s vizijom novog doba bez kompromisa, ali s posebnom elegancijom, luksuzom, udobnosti i sigurnosti

Priča o Mercedes-Benzu S-klase je priča o spoju tehnologije i strasti, priča o genijalnim inovatorima i legendarnim pionirima u potrazi za boljom budućnošću. To je priča o ljudima s vizijom i hrabrošću u odmicanju od već zacrtanih pravaca. To je priča o ljudima ispred svog vremena koji su odbili prihvatiti kompromise. Ali to je i klasična ljubavna priča – o ljubavi prema automobilu.

Diljem svijeta, Mercedes-Benz S-klasa poznata je po svojoj eleganciji, luksuzu, udobnosti i sigurnosti. Taj model je od svojih početaka postavljao nove standarde u automobilskoj industriji i velike izazove svojim najvećim rivalima.

W187 (1951.-1954.) “Kamen temeljac uspjeha”

Temelji početka uspjeha S-klase započeli su početkom 50-ih godina kada je Mercedes- Benz predstavio novi 220 model, poznat i kao model W187. Ispod haube ovog pretka današnje
S-klase nalazio se novodizajnirani 6-cilindarski motor. Automobil je dostizao tada impresivnih
140 km/h, a imao je i dvostruke kočnice na prednjim kotačima. Čak i tih davnih dana u Mercedesu su vjerovali da je sigurnost putnika jedan od najvažnijih elemenata uspješnog
automobila.

14C999_01

W180 (1954.-1959.) “S trkaće staze na cestu”

Godina je 1954., a svijet je zaluđen automobilističkim utrkama. Mercedes-Benz Formula 1
trkaći automobil dominirao je u svim važnijim natjecanjima. Karl Kling je te godine osvojio
Veliku nagradu Francuske, a već sljedeće i Veliku nagradu Italije vozeći upravo za Mercedes
njegov slavni bolid W196. Slavni Juan Manuel Fangio također je proslavio model W196 osvojivši Veliku nagradu Njemačke i Veliku nagradu Švicarske te iste godine. Te godine započela je i serijska proizvodnja inovacije dviju vilica ovjesa prednjih kotača koji su pričvršćeni izravno na okvir. To i brojna druga rješenja uvelike su prodrmala automobilistički svijet, čak i prije nego što su se serijski počeli ugrađivati u tada novi model W180. Bio je to prvi Mercedes-Benz unibody dizajna koji se održao sve do današnjih dana. Taj dizajn povećao je torzijsku krutost, a istovremeno smanjio masu automobila.

 

  • Uspjeh S-klase datira s početka 50-ih kada je Mercedes-Benz predstavio novi model 220, interno poznat kao W187, s novodizajniranim 6-cilindarskim motorom

 

W111/112 (1959.-1968.) “Nevidljiva revolucija”

Krajem 50-ih rock and roll je bio vladar plesnih podija, televizija je lagano zakoračila u domaćinstva, a Sputnik je započeo satelitsko emitiranje signala. Mercedes je tih godina
opsežno testirao sigurnost vozila, uveo brojne inovacije u njegovo podvozje i poradio na dizajnu dugačkog, oku primamljivog automobila s izraženim “repom” na stražnjem djelu vozila. Model W111 javnosti je predstavljen 1959. i prvi put u automobilskoj industriji susrećemo pojam pasivne sigurnosti. Béla Barényi smatra se ocem pasivne sigurnosti i upravo je on uveo u Mercedes brojna poboljšanja primijenjena već na modelu W111. On je zaslužan i za izbor mekanih materijala za izradu armature tog modela.

Model W112 (300 SE) predstavljen je 1961., a dolazio je s 4-brzinskim automatskim mjenjačem, naprednim kočionim sustavom koji je uključivao diskove na prednjim i stražnjim kotačima te prvi put ugrađenim zračnim ovjesom.

W108/109 (1965.-1972.) “Atraktivno lice onoga što tek dolazi”

Početak 60-ih obilježio je promjene diljem svijeta. Te promjene nisu zaobišle ni tvornicu iz Stuttgarta koja je uvelike pripremala novi model W108/109. I dan-danas serija modela od
250S – 350 SEL zaljubljenicima u ovu marku ima poseban značaj. Karoseriju je kreirao francuski dizajner Paul Bracq i postavljena je na potpuno novu platformu. Vrh ponude ovog prestižnog proizvođača predstavljao je model 300 SEL 6.3 L, a standardno je dolazio s automatskim mjenjačem, klima uređajem i zračnim ovjesom.

W116 (1972.-1980.) “Imati uzor pomaže. Biti uzor prisiljava.”

Bio je to mali korak za Mercedes-Benz kada se modelu W116 dalo službenu oznaku “S-Class”. Ali bio je to velik korak u inovacijama kao što su pasivna sigurnost, od sudara zaštićen spremnik za gorivo i poboljšan položaj putnika. Automobil iz Sindelfingena postavio je nove standarde u automobilizmu. Perjanicu je činio model 450 SEL 6.9 L i sa svojih gotovo 7 litara obujma motora bio je zaista spektakularan. Još jedna stvar činila je prvi službeni model S-klase izuzetnim, a to je prva ugradnja ABS sustava za pomoć pri kočenju.

W126 (1979.-1991.) “S-klasa – nešto u što se uvijek možete pouzdati”

Osamdesete su donijele puno promjena koje su naslućivale u kojem pravcu ide svijet, ali 70-e još nisu ni završile, a Mercedes je to učinio predstavivši model W126. Nova S-klasa bila je potpuna prekretnica u automobilskoj sigurnosti. Bio je to prvi automobil sa zračnim jastukom za vozača i zatezačima pojasa. To je bilo doba velikih promjena, kako u automobilizmu, tako i u svijetu. Tih godina srušen je Berlinski zid, a Nelson Mandela je pušten iz dugogodišnjem zatvora. Upravo se on vozio u S-klasi.

W140 (1991.-1998.) “Testirati koristeći mjerila je jedno, a postaviti ga drugo.”

Početak 90-ih obilježila je tehnološka revolucija, a mikročipovi su postali predmet široke
upotrebe. Kod Mercedesa to je bio model W140 kojim je predstavio 12-cilindarski motor. To
je bio prvi Mercedes koji je pomoću vakuum pumpe zatvarao vrata, a isto tako i prvi koje se mogao naručiti u blindiranoj izvedbi. Njemački kancelar Helmut Kohl bio je jedan od korisnika upravo tog modela. Sustav za elektronsku stabilnost i brojni drugi senzori omogućili su ovom velikom divu da se kreće lagano poput balerine. Brojna elektronika omogućila mu je
dotad nezapažene mogućnosti komunikacije i udobnosti u vožnji.

 

  • Model W222 dizajnirao je 2013. Slovenac Robert Lešnik, a u svrhu sigurnosti novi model koristi šest običnih te po jedan kratkodometni i dalekodometni infracrveni radar

 

W220 (1998.-2005.) “Što zvijezde mogu otkriti o budućnosti? Ova može mnogo toga reći.”

Godine 1998. dogodilo se veliko njemačkoameričko spajanje. Iste godine Mika Häkkinen
vozeći McLaren za Mercedes osvojio je prvo mjesto u Formuli 1. Mercedes je te godine
predstavio model W220 koji je u standardnoj opremi sadržavao preko 30 inovacija i 340
patentiranih opcija, uključujući Airmatic, novokonstruirani zračni ovjes. Nova S-klasa predstavila je novi pojam dotad nepoznat u serijskoj proizvodnji automobila, a to je prevencija od sudara. Vozilo koristi niz sofisticiranih senzora, prepoznaje opasnost i reagira prije nego što bi se ona trebala dogoditi.

W221 (2005.-2013.) “Budućnost koja se već dogodila”

W220 je raskinuo s prošlošću, a model W221 dosljedno ga je naslijedio. Model W221 je veći
od prethodnika u svakom pogledu. Stražnji kraj nalikuje Mercedes-Benz Maybachu i nudi
novi izričaj elegancije i luksuza. U ponudi najjačih agregata pojavljuje se moćan 6-litarski
V12 motor s dvjema turbinama koji razvija 612 KS, a predstavljena je i njegova izvedenica sa 1000 Nm okretnog momenta u modelu S 65 AMG. Gotova svaki detalj je nadograđen, a
elektronika preuzima primat nad vozilom.

W222 (2013 – ) “Nenadmašan u svakom pogledu”

Dizajniran pod palicom Roberta Lešnika, Slovenca čiji rad je pridonio današnjem izgledu
modernih Volkswagen i Kia vozila. Model W222 prva je S-klasa koja koristi vrlo brzu FlexRay
optical fiber data bus tehnologiju. Radi se o brzom prijenosu podataka (10 Mbit/s) između
senzora i elektronskih sklopova. Nova S-klasa opremljena je Magic Body Control sustavom
koji detektira udare i nepravilnosti na cesti te ih prenosi na ovjes koji se onda adaptira. Za još bolju sigurnosti novi model koristi 6 radara, plus jedan kratkodometni i jedan dalekodometni infracrveni radar, pa sustav prepoznaje potencijalne opasnosti i na njih pravodobno reagira. Tako su Mercedesu od samih početaka sustavi i mjere sigurnosti jedna od najvažnijih tajni uspjeha ove prestižne marke.

classic_historie_sklasse_start_01

Komentiraj

FOTO:Mercedes-Benz
PODIJELI
Rođen 01. srpnja 1986. u Zagrebu. Nakon završene prirodoslovno matematičke gimnazije, upisuje Građevinski fakultet kojeg u roku završava i upisuje diplomski studij poljoprivredne tehnike na Agronomskom fakultetu. Primljen je na prestižno američko sveučilište MIT, na doktorski studij na katedri za građevinski inženjering u grupi od samo 20 ljudi iz cijelog svijeta. Još za vrijeme srednje škole pokreće interaktivnu marketinšku agenciju koja je dobitnik brojnih priznanja u razvojima portala. Stručnjak je za automatizaciju poslovnih procesa, community management i sistem integraciju. Isti je i tvorac portala na kojem se upravo nalazite.