Saborska oporba u četvrtak je, raspravljajući izvješća o poslovanju HRT-a za 2014. i 2015. te izvješća o radu Programskog vijeća HRT-a za prošlu i pretprošlu godinu, ocijenila kako je utjecaj politike na HRT prevelik, a u programima, osobito informativnom, prisutna neprofesionalnost, neobjektivnost i nepismenost.

Neprofesionalnost koja vlada je začuđujuća, toliko je velika da prelazi u manipulaciju, ocijenio je SDP-ov zastupnik Nenad Stazić, koji je komentirao i pozitivne financijske, ali i niz drugih pokazatelja iz 2104. i 2015. godine. To je bilo vrijeme ravnatelja Gorana Radmana, pa se čovjek pita zašto se išlo smjenjivati tako dobro vodstvo, kazao je Stazić te ustvrdio kako je “jasno da su smijenjeni zbog politikantskih razloga, no to se događa kad na vlast dođe HDZ”.

Iz HDZ-a podsjećaju da je svojedobno utvrđeno da glavni ravantelj Radman nije obavljao dužnost sukladno zakonu i statutu, da u njegovu mandatu HRT nije vodio poslovne knjige po zakonu, da se njegovim dolaskom gledanost HRT-a prepolovila, a “otkazi postali alatom da se dođe do cilja”. Po političkoj liniji, nakon Bartolomejske noći na HRT-u je u pet dana smijenjeno 40 urednika, podsjeća Andrija Mikulić (HDZ).

Od 2012. do 2014. na HRT-u nije bilo emisije u kojoj je oporba mogla sučeliti mišljenje s vlašću, to je bila cenzura mišljenja, uzvratio je Staziću HDZ-ov Josip Borić.

Glavni ravnatelj HRT-a Kazimir Bačić izvijestio je, naime, da je HRT i 2014. i 2015. ostvario pozitivne financijske rezultate od 34,7 milijuna, odnosno 18,3 milijuna kuna, smanjio troškove za plaće i broj zaposlenih. Posljednjeg dana 2015. na HRT-u je bilo 2890 zaposlenih, što je 176 manje u odnosu na 2014., naveo je Bačić.

Bunjac: Utjecaj politike na HRT je prevelik

Da je utjecaj politike na HRT prevelik drži Branimir Bunjac (ŽZ), koji tvrdi i da sami djelatnici HRT-a govore o brojnim zlouporabama, pogodovanjima, kadroviranju.

Bunjac problematizira podatak da se godišnje za tv pretplatu plaća 128 eura, da su brojni građani ovršeni zbog pretplate, pa iznosi prijedlog Živog zida da se ukine plaćanje pretpalte, a HRT financira iz proračuna.

Veljko Kajtazi (Klub nacionalnih manjina) nezadovoljan je tretmanom manjina, posebice Roma, u programima HRT-a, smatra da ih se postojećim pristupom dodatno stigmatizira, da se o problemima manjina nikada ne raspravlja. Sadržaje bi trebale kreirati manjine, a upijati većina, smatra Kajtazi.

Predsjednik Programskog vijeća HRT-a Zdravko Kedžo ističe kako su na HRT-u veliki problem česte promjene rukovodećeg kadra, odgovorne su se osobe mijenjale nerijetko od sjednice do sjednice Vijeća. Naglašava da HRT nije samo televizija, postoji i Hrvatski radio, “bolji dio kuće”, da HRT proizvodi i “mali milijun drugih stvari” osim Dnevnika i Informativnog programa, da je teško svoditi HRT na činjenicu da je najgledanija, te da je “deplasirano” inzistirati na utrci s komercijalnim medijima.

Komentiraj

FOTO:HINA/ Denis CERIĆ
PODIJELI
Djelatnost je Hine prikup­lja­nje i razaši­lja­nje što potpunijih či­njeničnih i objektivnih novinsko-agencijskih informacija o zbi­va­njima u Republici Hrvatskoj i svijetu za potrebe medija i drugih sudionika društvenoga, političkoga, kulturnog i gospodarskog života.