Predškolsko obrazovanje: ‘U našem vrtiću djecu odgajamo da misle svojom glavom’

Autor:

Marin Hižar

Dječji vrtić ‘Dobro drvo’ u Zagrebu nedavno je u svoj program uveo niz noviteta u odgoju djece, a jedan od njih je upoznavanje s predmetima obuhvaćenim STEM-om

 

Dječji vrtić “Dobro drvo” u Zagrebu postoji od 2014. godine i od svog osnutka razlikuje se od ostalih vrtića po svojim inovativnim programima. No od nedavno se u vrtiću, između ostalog, provode programi u suradnji s Fakultetom elektronike i računarstva kako bi se djeca od najranije dobi kroz igru upoznala s područjima znanosti koja su obuhvaćena STEM-om. Više o svim novostima u vrtiću, osnovanog s ciljem modernizacije gradske odgojno-obrazovne ponude, za Zagreb News govorile su  za Zagreb News odgajateljice Ana Štefanec i Snježana Punčikar.

“Izvedbene nijanse dijele Dobro drvo od ostalih gradskih vrtića. Dobro drvo je tu da temelje prosječnog gradskog vrtića podigne na novu razinu, da primjenjuje suvremenije spoznaje odgojnog obrazovanja i da u konačnici stvori još bolje okruženje za djecu koja dolaze u vrtić. Djeci se nudi nekoliko programa učenja engleskog jezika, kao i programi financirani sredstvima Europskog socijalnog fonda – dramski i sportski program, program terapije igrom i program poticanja senzorne motorike”, ispričale su odgajateljice.

Ovo im je sada već drugi projekt koji se veže s Europskim socijalnim fondovima. “Prvi projekt bio nam je izrazito otežan zbog korona-krize koja je tada bila na snazi. Snalazili smo se na razne načine i nastojali smo svi zajedno biti potpora roditeljima. Trenutno smo i partneri na jednom projektu s OMEP-om i FER-om. Zajednički cilj nam je popularizacija STEM područja i zanimanja od najranije dobi. Kroz radionice s djecom i roditeljima i daljnjom edukacijom naših odgajateljica i odgajatelja, nastoji se osvijestiti važnost poticanja i razvijanja STEM-a kod djece predškolske dobi. Sve je zapravo učenje kroz praksu, gdje djeca kroz razne aktivnosti i iskustva razvijaju vještine poput kritičkog mišljenja i kreativnosti kroz igru. Naši odgajatelji u interakciji s djecom prepoznaju njihove trenutne interese i tako kreiraju okruženje i aktivnosti unutar i izvan vrtića. U dvorištu vrtića imamo vrt u kojem su djeca sadila biljke uz sudjelovanje roditelja. Cijeli naš koncept vrtića bio je temeljen na okupljanju djece i roditelja od početka. Tako su djeca bila zainteresirana za arhitekturu, pa je majka jednog djeteta koja je arhitektica došla u vrtić i izrađivala zajedno s djecom makete zgrada i objasnila im posao arhitektice“, rekla je Ana Štefanec za Zagreb News.

Snježana Punčikar i Ana Štefanec zajedno su pokrenule vrtić jer su htjele, kako kažu, novi izazov u životu. Snježana je u početku bila Anina mentorica i skupa su došle na ideju pokretanja inovativnog dječjeg vrtića.

Dobro drvo danas zapošljava 12 odgajateljica i odgajatelja koji su podijeljeni na četiri odgojne skupine. Rade u skladu s direktivama Grada Zagreba, čak i iznad zadanih normi kako bi mogli zadržati kvalitetu individualnog rada s djetetom. Trenutno vrtić pohađa 80-oro djece kojima se vrtić predstavlja kao „mjesto u kojem se živi“. Tvrde i kako dobivaju pozitivne povratne informacije o djeci koja su pohađala vrtić. Navodno su ta djeca u pravilu komunikativnija i otvorenija kada krenu u školu.

„Naš model je promjenjiv i prilagodljiv. Uvijek ćemo kroz nova iskustva pronaći i novi prostor za proširivanje i nadogradnju trenutnog modela. Djetetu se, po meni, mora omogućiti sloboda da može rasti. Da u tom rastu i slobodi bude prihvaćeno. Kada su mali da se usprave i da mogu otkriti ono ljeto unutar sebe. Treba im podrška u svim aspektima, poticati ih da razmišljaju svojom glavom i da se izbore za sebe“, rekla je za kraj Snježana Punčikar.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.