CANNES 2024, 9. DAN Komedija o seksualnoj radnici najbolje do sada ocjenjeni film na festivalu

Autor:

Sean Baker and Mikey Madison attend the "Anora" Photocall at the 77th annual Cannes Film Festival at Palais des Festivals on May 22, 2024 in Cannes, France.,Image: 875402482, License: Rights-managed, Restrictions: *** World Rights ***, Model Release: no, Credit line: LiveMedia / ddp USA / Profimedia

LiveMedia / ddp USA / Profimedia

Redatelj Sean Baker već je više od 10 godina jedan od najboljih nezavisnih redatelja koji je na veliku scenu stupio 2017. s filmom “Projekt Florida” za koji je Willem Dafoe dobio nominaciju za Oscar i Zlatni globus u kategoriji najboljeg sporednog glumca. Prije tri godine s filmom “Red Rocket” natjecao se u Cannesu za Zlatnu palmu da bi u utorak bo prikazan njegov novi film “Anora”. S filmom “Red Rocket” nije osvojio ni jednu nagradu u Cannesu, s filmom “Anora” bi vrlo lako mogao otići do kraja, čak do Zlatne palme. Naime, snimio je komediju s vrlo ozbiljnim socijalnim kontekstom a ako znamo da Greta Gerwig, predsjednica žirija, to isto tvrdi za svoj film “Barbie”, onda je lako moguće da će se njoj ovaj film strašno dopasti. Kao što se dopao publici i kritici te je po njihovim ocjenama to najbolje ocijenjeni film ove godine u Cannesu.

Kao i u prethodnim filmovima, Baker spaja disfunkcionalne osobe i/ili obitelji s temom seksa. I “Anora”, što je ime glavnog lika, je takva. Anora (Mikey Madison) je 23-djevojka koja radi u klubu u kojem djevojke zarađuju na lap danceu. Ona je šarmatna I uspješna u svom poslu, a jedan od njenih klijenata postaje 21-godišnji Rus Ivan (Mark Eldelstein) koji se vrlo brzo zaljubljuje u nju, te je dovodi u svoj dom koji izgleda kao hotel s pet zvijezdica. Živi sam, organzira partyje za prijatelje, a njegovi roditelji su ruski oligarsi koji žele da im se zaigrani sin vrati u domovinu i počne raditi. Kada se zaljubi u Anoru, predloži joj brak, između ostalog i kako bi time dobio zelenu kartu te ostao u SAD-u, umjesto da se vrati u Rusiju. Očarana Anora pristaje, vjenčaju se u Las Vegasu, ali tada njegova obitelj saznaje što je njihov sin napravio. Šalju svoje ljude kako bi poništili brak s “prostitutkom” nakon čega se sve pretvara u kaotičnu noć što se natavlja ujutro kada njegovi roditelji slijeću privatnim avionom u New York.

“Važno je iskusiti što je seksualni rad upravo sada i kako se primjenjuje na kapitalističko društvo”, rekao je Baker na konferenciji za novinare održanoj u srijedu. “To je karijera, posao, i to bi se po mom mišljenju trebalo poštovati i u isto vrijeme dekriminalizirati, a ne regulirati ni na koji način jer je to tijelo seksualnih radnica i na njima je kako će ga koristiti u svom životu.”

S obzirom na scene iz noćnog gluma u kojem brojne polugole djevojke nude lap dance, očekivalo bi se da je tijkom snimanja filma na setu bio coordinator intimnih scena koji pazi da se ne prekoarči crta prema nemoralnom ponašanju. No, na setu nije bilo koordinatora intimnih scena a Mikey Madison kazala je kako se u pripremama za ovaj film I svoju ulogu susretala sa seksualnim radnicama te je čitala knjigu “Modern Whore: A Memoir” koju su napisali Andrea Werhun i Nicole Bazuin.

“Okolina je bila vrlo ugodna”, izjavila je glavna glumica koja je glumila u filmovima “Bilo jednom u Hollywood” I “Vrisak”. Na snimanju filma navikla je šetati gola među ostalim plesačicama te je objasnila da je za Anoru golo tijelo njen kostim. Baker je poznat po čestom angažiranju malo poznatih ili nepoznatih glumaca, a Mikey Madison je upoznao tijekom pisanja scenarija. Rekao joj je da će joj se javiti za tri mjeseca, kada završi pisanje scenarija. Trebalo mu je godina dana da ga dovrši. “Želio sam da se ovaj film bavi temom moći I dinamikom moći. Anora ima svoju moć, svjesna je svoje moći, čak I kada se svijet oko nje urušava”, kazao je Baker.

U cijelu priču Baker je unio jako puno humora. “Humor je neophodan u ljudskim pričama jer je dio naših života. Svi mi koristimo humor da bismo se nosili s problemima”, rekao je. “Ne mogu podnijeti kad vidim priču bez humora jer nije stvarna. Izazov je uravnotežiti to. Kada želite ispričati priču koja je tragična, kako to izbalansirati… Bez humora nije stvarno”.

Le réalisateur Paolo Sorrentino et Gary Oldman – Photocall du film “Parthenope” (Compétition) lors du 77ème Festival International du Film de Cannes (14 – 25 mai 2024), le 22 mai 2024. © Moreau / Jacovides / Bestimage Photocall of the movie “Parthenope” (Competition) during the 77th Cannes International Film Festival (May 14 – 25, 2024), May 22, 2024.,Image: 875416629, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: JACOVIDES-MOREAU / Bestimage / Profimedia

Film od kojeg se puno očekivalo je “Parthenope” talijanskog redatelja Paola Sorrentina, njegovo ljubavno pismo rodnom Napulju. Film nije ispunio očekivanja, a na konferenciji za novinare velika je zvijezda bio Gary Oldman koji glumi američkog pisca Johna Cheevera. “Ako postoje ikakve sličnosti, a postoji ih nekoliko između mene i gospodina Cheevera, da to izravno povežem s filmom… Imam posinka u Italiji koji ima 16 godina”, kazao je Oldman. Dotaknuo se vlastitog iskustva u filmskoj industriji i odnosa između vremena kada je bio mlad I sadašnjeg trenutka. “Najsretniji sam u životu. Sad mi je ugodnije nego što sam bio u svojoj koži kad sam bio mlađi… Bilo je kaosa, boli i puno drame u mom životu kad sam bio mlađi. Nije tajna da sam pio i upravo sam proslavio 20 godina trijeznosti”, rekao je uz pljesak publike.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.