Nissan Qashqai (2006. – 2013.): japanski kompaktni SUV ima ove kvarove i mane

Autor:

Nissan

Nissan Qashqai 1.6 slabo ubrzava, dizelaš 1.5 dCi teško pali, podrhtavanje prednjih kočnica, lupanje iz stražnjeg ovjesa, problemi sa šaltanjem, otkazivanje ležajeva stražnjih kotača i selen blokova

Nissan su uvijek cijenili poznavatelji auto tržišta, prvenstveno zbog kvalitete i pouzdanosti. No, do početka 2007., kad je stigao Nissan Qashqai, nisu imali tržišni hit na našem tržištu. Njegovim se dolaskom sve promijenilo, postao je hit u klasi  To je japanski auto, sa svim dobrim što Nissanov amblem znači već desetljećima.

No proizvodi se u Sunderlandu, a britanska proizvodnja nije dobra referenca za kvalitetu i pouzdanost. Zbog toga je, inače izvrstan japanski SUV, dosad ima i problema. Ne velikih, ali neugodnih: s otkazivanjem daljinskog zaključavanja, podizača stakala i lambda sonde, vibriranjem plastike armature i trošenjem diskova.

Najviše je problema bilo sa selen blokovima stražnjeg ovjesa. Pokazao se, ipak, globalno  solidnim i izdržljivim, što se prvenstveno odnosi na dobru osnovnu strukturu te kvalitetnu pogonsku mehaniku – motor, mjenjač i prijenosni mehanizam.

Benzinski motor 1.6 sa 117 KS je izvorno japanski, ponekad je imao problema s faznim lancem, a u osnovi je trajan i izdržljiv. Francuski dizelaš, 1.5 dCi, osim problema izazvanih lošim gorivom (bila je to naša realnost prije 10-ak godina), pokazao se vrlo uvjerljivim.

Zbog toga je zanimljivo analizirati službeno prijavljene kvarove i nedostatke, riješene kroz standardne serijske akcije:

PROBLEM
Podrhtavanje prednjih kočnica.
UZROK
Neodgovarajuća izvedba zaštite prednjih diskova uzrokuje njihovu koroziju.
POPRAVAK
Ugradite modificiranu zaštitu i nove diskove prednjih kočnica.

PROBLEM
Lupanje iz stražnjeg ovjesa.
UZROK
Istrošenost ležaja donjeg nosača stražnjeg amortizera.
POPRAVAK
Ugradite nove ležajeve donjeg nosača stražnjeg amortizera.

PROBLEM
Benzinac 1.6 slabo ubrzava pri 2500-2800/min.
UZROK
Greška softvera računala motora (ECM).
POPRAVAK
Provjerite komponente, elektronike i mehanike, kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: ponovno programirajte kontrolni modul nadograđenim softverom.

PROBLEM
Nakon izmjene zupčastog remena dizelaš 1.5 dCi motor ne pali.
UZROK
Neispravno podešena faza ventila zbog greške remenice bregastog vratila.
POPRAVAK
Skinite remenicu bregastog vratila i provjerite oštećenja. Izmijenite dijelove ako je potrebno.

PROBLEM
Neobična buka iz motora.
UZROK
Istrošen pomoćni pogonski remen.
POPRAVAK
Ugradite modificirani pomoćni pogonski remen.

PROBLEM
Otežano prebacivanje iz 2.-1. i 1.-2. stupanj pri manjem opterećenju, odnosno u vožnji nizbrdicom
UZROK
Greška softvera kontrolnog modula prijenosa (TCM).
POPRAVAK
Provjerite komponente, elektronike i mehanike, kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: ponovno programirajte kontrolni modul nadograđenim softverom.

PROBLEM
Svijetle lampica za indikaciju kvara motora (MIL) i filtra čestica čađe (DPF).
UZROK
Greška softvera računala motora (ECM).
POPRAVAK
Provjerite komponente, elektronike i mehanike, kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: ponovno programirajte kontrolni modul nadograđenim softverom. Obavite proces regeneracije DPF. Izmijenite motorno ulje i filtar.

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.