GLAZBENE RECENZIJE: Bruno Mičetić, Zarkoff, The Cool Jazz Duo

Bruno Mičetić „Out Of Shadow“ (Dallas Records): Jazz fusion vrhunskog gitarista

Nakon što su jazz gitaristi Pavle Miljenović, Darko Misirača, Zoran Majstorović i Filip Pavić prošle godine objavili svoje samostalne albume, isto je poželio i poznati riječki gitarist Bruno Mičetić. I tako se ideja koja je kuhala i sazrijevala u njemu već godinama, napokon kroz album „Out Of Shadow“ i ostvarila. Mičetić je učio od najboljih riječkih gitarista kao što su Elvis Stanić, Henri Radanović i Darko Jurković te je kroz suradnju s brojnim hrvatskim i inozemnim jazz glazbenicima „brusio zanat“ nastupajući na jazz festivalima u Hrvatskoj i inozemstvu. Nešto konkretniju suradnju ostvario je s Henrijem Radanovićem s kojim je objavio album „Fat Manager“ te s kvartetom Milana Petrovića s kojim je objavio album „Dates“. Paralelno uz rad s jazz glazbenicima Mičetić je bio i član hard rock grupe Keops, kroz koju je pokazao i svoju žestoku stranu te ljubav prema električnoj gitari. Budući da je vještinom svog muziciranja stao uz bok najboljima u Hrvatskoj danas, ne čudi njegova želja da snimi samostalni album i pokaže sve svoje autorske, skladateljske i aranžerske zamisli. Album otvara skladba „Afterwork Traffic Jam“ kojom Mičetić priziva zvuk grupe Weather Report, ne skrivajući svoju ljubav prema jazz fusionu u kojem bezrezervno uživa i želi to podijeliti s publikom. Okupivši oko sebe impresivne glazbenike kao što su Joe Kaplowitz, Vojkan Jocić, Bojan Skočilić i Dado Marinković, Mičetić je uz vrhunsko muziciranje na ovom albumu pokazao i zavidne skladateljske sposobnosti koje posebno dolaze do izražaja u skladbi „For You“, ponešto drugačijoj od ostalih, koju je napisao samo za gitaru i kontrabas i stvorio jedinstvenu opuštajuću atmosferu u kojoj posebno do izražaja dolazi aranžman. Iako neskriveno predan jazz fusionu i klasičnim i predvidljivim jazz aranžmanima, Mičetić se ne bi trebao libiti ubaciti i malo svog gitarističkog hard rock zvuka i znatno žešćih gitarističkih rifova, čime bi zasigurno pridobio i mlađu generaciju zaljubljenika u jazz. Drugim riječima, kao i spomenutim kolegama sa scene, nedostaje mu malo skladateljske hrabrosti za taj i te kako potreban glazbeni pomak. Jako dobar album koji Brunu Mičetića samo potvrđuje kao trenutačno jednog od najboljih hrvatskih jazz gitarista.

Zarkoff „Semi-fiction“ (Lab Personnel): Indie elektronika sve boljeg pjevača

Saša Rajković već godinama stvara elektroničku glazbu pod umjetničkim imenom Zarkoff. Uz niz suradnji s hrvatskim i inozemnim glazbenicima, Rajković iza sebe ima već pristojan broj raznih diskografskih izdanja. Ovoga puta izdao je album s osam pjesama – i to na kazeti! Dakako, album se može poslušati i online na Bandcampu, ali kako se kazeta ponovo vraća u modu, ne čudi spomenuti izdavački potez iza kojeg stoji novopokrenuta DIY kuća Lab Personnel. Nove Rajkovićeve pjesme dijelom su instrumentali, a dijelom i vokalne izvedbe, u kojima je sve bolji pa su i nove pjesme izuzetno pitke i radiofonične. Ostao je dosljedan indie elektronici, koja na momente dominira umanjujući njegov vokal. Bilo zbog produkcije koja naglašava sintetičke ritmove ili nečeg drugog, pomalo je šteta što je njegov odličan vokal u drugom planu. Svejedno, novi album još je jedan dokaz Rajkovićeve skladateljske vještine kojom elektronički retro odlično spaja sa suvremenom elektronikom u jedinstveni zvuk po kojem postaje sve prepoznatljiviji, unatoč povremenim izletima u razne elektroničke podžanrove i pravce.

The Cool Jazz Duo „Lydian Orbit“ (Croatia Records): Cool Jazz u viziji vrhunskih glazbenika

The Cool Jazz Duo čine pijanist Veljko Glodić i saksofonist Saša Nestorović. Nastavak je to njihova rada započetog prije nekoliko godina, kada su snimili album „Bird Lives“ u cijelosti posvećen legendarnom saksofonistu Charlieju Birdu Parkeru. Cool Jazz je naziv za poseban stil u jazzu nastao nakon Drugog svjetskog rata, koji karakteriziraju lagani tempo, svijetli tonovi i bebop. Novi album „Lydian Orbit“ autorsko je djelo u kojem prevladavaju skladbe Veljka Glodića. Taj samozatajni skladatelj koji se školovao na američkim sveučilištima, gdje je usavršavao sviranje klavira, znanstvenik s titulom „dr. art. izv. prof. art.“, ali i vrsni poznavatelj djela Aleksandra Skrajabina i Dore Pejačević o kojima je pisao radove, zapravo je na jedan zadivljujući način spojio svoje viđenje Parkera, Skrjabina i Dore Pejačević kroz Cool Jazz, u suradnji s Nestorovićem koji svojim saksofonom priziva ostavštinu velikog Birda. Njihove skladbe zavodljivo su pitke i poletne, s nizom umetnutih citata spomenutih skladatelja, laganog tempa, vještog bebopa i zaigranog saksofona. Prekrasan album nastao iz profesionalnog pristupa i jasne vizije.