Na svakom većem servisu provjerite zupčasti remen i po potrebi izmijenite ga prije roka!

Autor:

Autoportal.hr

Pucanje, koje izaziva havariju motora, ne događa se iznenada, jer se prethodno pokažu pukotine i oštećenja, odnosno zamašćenja remena, što treba otkriti na vrijeme

Gotovo svima je poznato da u slučaju da zupčasti remen pukne dolazi do velikog oštećenja motora, jer se sudare klipovi i ventili. Tada dolazi do deformacije ventila, oštećenja vodilica i klipova, a u težem slučaju bregastog vratila i glave motora. Zbog toga je propisan interval izmjene na 100.000 do 240.000 km, kod nekih modela i više (uz redovite preglede). No, zupčasti remen treba provjeravati na svakom većem servisu, jer se prije pucanja, u pravilu javljaju pukotine. Problem može biti i u zamašćenju, uslijed propuštanja ulja na semerinzima radilice ili bregastih vratila.

Prilikom izmjene zupčastog remena treba izmijeniti cijeli servisni set, koji, uz remen, uključuje vodilice, napinjač, prateće valjke i pumpu rashladne tekućine. Foto: Autoportal.hr

Tada se smanjuje korisno trenje između zupčastog remena i remenica te može doći do preskakanja remena, koje također izaziva havariju motora (sudaranje klipova i ventila). Stanje zupčastog remena provjerava se skidanjem zaštitnog poklopca, segment po segment, uz blago uvijanje remena rukom (tada se lakše uočavaju pukotine). Starenje i dotrajavanje zupčastog remena prepoznaje se po poprečnim pukotinama na obodnim plohama i bokovima. To je znak da ga treba izmijeniti i prije roka…

Mjenjač treba ubaciti u najviši stupanj te se guranje auta lagano okreće radilica, odnosno pomiče remen. Tako ga je moguće pregledati u cijelom opsegu. Ako uočite pukotine ili oštećenja, izmijenite ga odmah, bez obzira u kojem ste dijelu intervala izmjene zupčastog remena. Prilikom izmjene treba izmijeniti napinjače i vodilice te pumpu rashladne tekućine, ako se pokreće zupčastim remenom. Zupčasti remen treba pregledati po cijelom obodu, s vanjske i unutrašnje strane, posebice u području bokova, gdje su koncentracije naprezanja, izazvane pukotinama i oštećenjima, najopasnije.

Premda mnogi misle da je zamjenski remen jednake kvalitete kao originalni (na slici), to nije točno. Originalni je napravljen boljom tehnologijom i od boljih materijala (kompozitnih), a to se odnosi i na ostale dijelove iz seta. Zbog toga ima veću trajnost i pouzdanost. Uz redovito održavanje možete ugraditi i kvalitetne zamjenske setove INA, Continental i PowerGrip. Foto: Autoportal.hr

OZNAKE: Zupčasti remen

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.