Kako spriječiti namjerne prometne nesreće? Ovo su četiri prijedloga prometnog stručnjaka

Autor:

Emica Elvedji, Matija Habljak/PIXSELL

Pet je osoba ozlijeđeno u divljanju 23-godišnjeg vozača u petak oko 22 sata u Buzinu kod trgovačkog centra.

Zagrebačka policija precizirala je da je 23-godišnjak upravljao Mercedesom zagrebačkih registarskih oznaka te je uslijed neprilagođene brzine naletio na tri pješaka i jedan automobil koji se potom odbio na još jedan automobil. Još dvije osobe iz automobila su ozlijeđene. Muškarac koji je upravljao Mercedesom je pod nadzorom policije te je u tijeku kriminalističko istraživanje.

Prometni stručnjak Željko Marušić poručio je da za namjerno kršenje prometnih propisa u Kazneni zakon treba uvesti odredbu “Prometni terorizam”, uz istražni zatvor, poništenje vozačke dozvole i oduzimanje vozila, neovisno tko je vlasnik.

Dodao je da je važno zabraniti svako, posebice medijsko promoviranje devijantnog načina i ponašanja u vožnji te za osobe mlađe od 24 godine uvesti odredbu “Mladi vozač” i “Privremena vozačka dozvola”, a policija treba organiziranije i učinkovitije suzbijati devijantna ponašanja u prometu koja se često praćena i najavljena putem društvenih mreža i medijskih kanala.

Marušić je upozorio da ova nesreća pokazuje kako se treba učiniti dodatni napor u suzbijanju teškog kršenja prometnih propisa te opasnog, pogibeljnog ponašanja u prometu. Istaknuo je da ova prometna nesreća ukazuje na nužnost uvođenja određenih mjera.

Tako istače da se u Kazneni Zakon treba uvrstiti odredba ‘Prometni terorizam’ – za najbrutalnije, izravno pogibeljno kršenje prometnih propisa (iznad odredbe Obijesna vožnja, prema čl. 226 Kaznenog zakona). Kažnjavao bi se izravnim istražnim zatvor, poništavanjem vozačke dozvole i doživotnom zabranom polaganja vozačkog ispit, trajnim oduzimanjem vozila, kojeg je vozač pretvorio u stroj za ubijanje, bez obzira, neovisno tko je vlasnik. Ako vozač vozila nije vlasnik, trebalo bi podnijeti kaznenu prijavu i protiv vlasnika, zbog neodgovornog raspolaganja vlastitim prometnim sredstvom koje se može pretvoriti u oružje.

Smatra i da treba vratiti odredbu o mladim vozačima, do navršene 24. godine, kojima bi trebalo uvesti ograničenje snage motora vozila, ali na 70 kW (95 KS), a ne na nelogičnu i u EU zakonodavstvu nepostojeću granicu 80 kW (109 KS), kako je bilo prije kod nas. Navodi i da bi za mlade vozače trebalo uvesti i kategoriju ‘privremene vozačke dozvole’, koja bi vrijedila tri godine, odnosno do navršene 24. godine, a poništavala bi se nakon drugog težeg prekršaja ili prve obijesne vožnje. “Oni koji tvrde kako je to diskriminacija i nelogično, treba kazati da nije problem u vještini vožnje, nego u obrascu ponašanja mladih vozača, sklonosti iživljavanju, koji se smanjuje odrastanjem. Dakle, ako 40-godišnjak položi vozačku dozvolu, ne bi mu se izdavala privremena, nego trajna”, pojasnio je.

Na kraju, Marušić smatra da bi policija trebala aktivnije i učinkovitije suzbijati opasne i devijantne pojave u prometu, poput sinoćnje dogovorene utrke na parkiralištu šoping centra Supernova u zagrebačkom Buzinu, koja je očito dogovorena i intenzivno praćena preko društvenih mreža pa su za nju, očito ‘svi znali’ – osim policije. “Policija ima sve potrebne resurse, sredstva i obvezu u korijenu suzbijati takve pojave, prije nego što se dogodi velika nesreća”, zaključio je za Autoportal.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.