Prva japanska automobilska marka s tradicijom od davne 1917 godine, Mitsubishi Motors Corporation (MMC), ujedno je i pionir na području elektičnih automobila. Prvi prototip električnog vozila MMC je razvio još 1966 godine te u međuvremenu ostvario gotovo 50 godina iskustva na tom području. Vrlo rano je MMC prepoznao važnost Lithium Ion baterija kao ključne tehnologije za upotrebljiva EV, fokusirao se na razvoj i istraživanje istih te osnovao posebnu tvrtku za te namjene nazvanu “Litcel” 2000. godine.

U razdoblju od 50 godina MMC je konstruirao i proizveo veliki broj prototipova ali i serijskih modela vozila. Prvi velikoserijski električni automobil na svijetu MMC je lansirao 2009 godine, Mitsubishi i-MIEV, koji je do sada našao put do cca 50.000 zadovoljnih kupaca.
U to vrijeme je to bila odvažna odluka, no pokazala se na kraju vizionarskom: globalno su električna vozila prepoznata u svijetu od strane mnogih vlada kao budućnost transporta, te su istovremeno uvedeni poticaji za korisnike, ali i izgradnja infrastrukture za punjenje. Dio je to kampanje za smanjenje emisije CO2 ali i ovisnosti o fosilnim gorivima.

i-miev3

Mitsubishi i-MIEV nije jedini pionirski model ovog poznate japanske marke: 2013 godine MMC je lansirao Mitsubishi Outlander PHEV, prvi serijski plug in hibridno električni SUV na svijetu. Na taj način su premostili sve izazove vezane za doseg električnog vozila, budući je Outlander PHEV vozilo koje se može samo puniti u vožnji putem konvencionalnog motora i ugrađenog generatora. S druge strane, moguće ga je puniti i iz električne mreže, te ostvariti doseg od čak 52 km isključivo na struju bez korištenja fosilnog goriva.

Mitsubishi Outlander

Globalni i EU trendovi su prepoznati i od strane Vlade RH te je u 2014 godini dodijeljeno oko 15 milijuna kn poticaja za kupnju eklektričnih, plug in hibridnih i hibridnih vozila. Isti iznos poticaja je najavljen i za ovu godinu i to od kraja veljače, pa se isplati požuriti.

Kako bi se još više potaknulo korištenje E vozila, planira se, osim poreznih olakšica i financijskih poticaja i uvođenje indirektnih poticaja, kao što je korištenje traka za bus, besplatni parking u velikim gradovima, gratis punjenje na javnim punjačima i sl.
Uz to, potiče se i izgradnja infrastrukture: brzih i sporih punjača, besplatna ili puno jeftinija tarifa el. energije…

Direktni poticaji koje su u 2014 uživali kupci električnih vozila:

EV 70.000 kn => i-MIEV = 70.000 kn

PHV 50.000 kn => RE PHEV = 50.000 kn

HV 30.000 kn

Obadva MMC vozila nude vrhunska svojstva svjim korisnicima:
Za početak, prijazni su prema okolišu, odnosno čist i obnovljiv, u gradu ne emitiraju CO2 te uopće ne koriste fosilno gorivo. Jasno, Outlander PHEV na otvorenoj cesti djeluje poput standardnog hibridnog vozila bez ikakvog ograničenja u smislu dosega.
I što je najbolje, s najavljenim poticajima je cjenovno izjednačen sa konvencionalnim dizelašima.
Oba vozila su i prijatelji Vašeg novčanika, jer je el. energija daleko jeftinija od fosilnog goriva (100 km oko 8 kn), a i održavanje je puno jeftinije.

i-miev2

i-MIEV je udoban u vožnji, to je pravi auto sa stvarnim voznim svojstvima.
Maksimalna brzina je veća od 130 km/h, a doseg i do 160 km.
Uz to, gotovo je potpuno bešuman.

Što se tiče Outlandera PHEV, svojstva su mu slična kao I kod konvencionalnih SUV vozila, bez ikakvih kompromisa u pogledu udobnosti, prostranosti, sigurnosti ili dosega.

Komentiraj