GLAZBENE RECENZIJE: Peso Neto, Interactive Three

Menart, Tonal Shifts

Peso Neto „Peso Neto“ (Menart): As iz rukava hrvatske nove jazz scene

Ovu svojevrsnu eksperimentalnu, ali zapravo dobro niveliranu grupu čine vrhunski jazz gitarist Pavle Miljenović, klavijaturist Hrvoje Geller i bubnjar Edi Cipal Grubišić. Sva trojica imaju izuzetno velik broj koncerata u rukama, nogama i glavama i vještine potrebne da sve naučeno u datom momentu izvuku kao asa iz rukava i stave na stol. Jer upravo su to Peso Neto – as iz rukava hrvatske nove jazz scene. Mayales, Bilk, Detour, Kozmodrum, Jazziana Croatica – sve su to grupe koje su nastajale i postojale zahvaljujući doprinosu njih trojice, uz niz pjevačica i pjevača koje su pratili i s njima snimali pjesme. I dok su Geller i Grubišić uglavnom albumima brojnih autora pridonosili svojim umijećem sviranja, Miljenović je već uspio snimiti tri jazz albuma na kojima se dokazao ne samo kao profinjeni jazz gitarist, već i skladatelj. I onda su njih trojica, svaki na svom instrumentu, pustila da iz njih izađe sve ono što se godinama nakupljalo bez obzira na stil i žanr glazbe koji je dominirao njihovim preferencijama. Jedna od ideja vodilja bila im je dobiti suvremeni jazz zvuk bez bas gitare. Iako im je ideja prilično uspjela, dobar svirač kontrabasa odlično bi se uklopio u njihove aranžmane. Čak možda i basist vješt u sviranju fretless basa. Svejedno, Peso Neto na svom prvom albumu nudi osam izuzetno pitkih skladbi koje su pune groovea, ali i neskrivene emocije izvedbe u vidno pažljivo slaganoj atmosferi svake pojedine skladbe. Ni u jednom momentu pritom nisu odbacili ijedan prepoznatljiv utjecaj, bez obzira na to dolazi li on iz glazbe 21. ili 20. stoljeća. „Peso Neto“ je prekrasan album kojem nedostaje još samo malo nekog začina da bi bio fantastičan – ali i ovako je odličan.

Razni izvođači „Interactive Three“ (Tonal Shifts): Alternativna strana koprivničke scene

Svojevremeno, kada su samoizdati uzeli maha paralelno s liberalizacijom tržišta putem interneta, gotovo svaki kvart imao je neku svoju kompilaciju. Bez obzira na glazbeni žanr. Takve i slične kompilacije danas su rijetkost ili se pojavljuju eventualno u povodu nekog događaja. Najsvježiji je takav primjer, ali ovoga puta kao službeno diskografsko izdanje za Menart, kompilacija pod nazivom „Zvučni zid“, koju je uredio, složio i producirao Vedran Peternel i predstavlja kakav takav uvid u aktualnu alternativnu scenu Lijepe Naše. Ili, pak, kompilacija posvećena koprivničkoj rock sceni „KC Rock 22“. Nasuprot tom izdanju, kao i „Zvučnom zidu“ koji je pratila i pristojna medijska zainteresiranost, ovih dana u prodaji se pojavila kompilacija pod nazivom „Interactive Three“ za malu i mladu etiketu Tonal Shifts. Kompilacija je, po riječima selektora, prijateljsko izdanje u znak podrške koprivničkoj underground sceni. Na izdanju su okupljene odabrane snimke triju koprivničkih grupa, a to su Mycena, Wojtyla i Buš? Bum!, uz još dvije grupe koje čine predstavnici tih grupa, a potpisuju pjesme “From The Mouth Of The Night” i “Somewhere Nice And Quiet”, obradu pjesme koju u originalu potpisuje eksperimentalni, ugašeni duo Narrow, pod imenom Tral Neu. U pitanju je sjajna kompilacija doista izvanserijskih autora koji su ponudili glazbu stvorenu bez ikakve zadrške, bez kočnica, kao svojevrsni glazbeni eksperiment koji je istovremeno mračan i nevjerojatno privlačan u svojoj maštovitosti. Prije svega kroz pjesmu “From The Mouth Of The Night” koju su stvorili članovi svih bendova koji se pojavljuju na albumu. Fantastična mračna alternativna skladba repetitivnog ritma i hipnotičkog groovea, naglašenog basa uz minimalni ulazak vokala. Jednostavno očaravajuće! Nešto malo slabija je druga pjesma grupe Mycena da bi svojevrsni red napravila grupa Wojtyla svojim death metalom, ali izvedenim na jedan ipak lagano drugačiji način. Zanimljivo je koliko se dobro u priču uklopio udaraljkaški sastav Buš? Bum! koji u svojim strastvenim ritmovima koristi i mračnu elektroniku, koja je baš fino „legla“ na ovu kompilaciju. Sve zatvara i zaokružuje Tral Neu s pjesmom „Somewhere Nice And Quiet“, koja kao i prva pjesma predstavlja najbolje od hrvatske alternativne scene u ovom trenutku. I koliko god su takve i slične kompilacije često bile samo liječenje vlastitih frustracija ili pak ispunjavanje nekih dječačkih snova, toliko je „Interactive Three“ sjajna kompilacija sa sjajnim uvidom u aktualnu koprivničku alternativnu scenu. Ili kako je rekao glazbenik Iv/An, selektor ove kompilacije i utemeljitelj etikete Tonal Shifts, svi su izašli iz zone komfora i pomirili brojne žanrove poput noisea, metala, elektronike i avangardnog zvuka u jednu cjelinu. Neočekivano zadovoljstvo!