GLAZBENE RECENZIJE: Lenhart Tapes, The Cyclist Conspiracy

Glitterbeat Records, Subsound Records

Lenhart Tapes „Dens“ (Glitterbeat Records): World music album godine

Upućeni u globalna glazbena kretanja, diskografiju i nove glazbene žanrove s naglaskom na world music, znaju da je Glitterbeat Records već godinama najuspješnija i najhvaljenija diskografska kuća na svijetu. Njeni čelni ljudi obožavaju istraživati i pronalaziti nove glazbenike sa sjajnim idejama zbog čega je u pravilu većina njihovih izdanja na samom vrhu najhvaljenijih i najnagrađivanijih novih world music izdanja širom svijeta. Ta ekipa otkrila je glazbu koju stvara beogradski glazbenik Vladimir Lenhart pod imenom Lenhart Tapes i odlučila ga predstaviti svijetu – jer to apsolutno zaslužuje. Iako je „Dens“ nekako logičan nastavak njegovih dosadašnjih glazbenih istraživanja i kreativnosti, taj album ipak nudi jedan posve novi, drugačiji i nevjerojatno snažan i maštovit pristup world music sceni. Svoju neskrivenu ljubav prema industrialu, mračnoj ambijentalnoj elektronici i naglašenim ritmovima, nadogradio je fenomenalnim vokalima Tijane Stanković, Svetlane Spajić i Zoje Borovčanin. Tijana Stanković zapravo je druga polovica Lenhart Tapesa jer je svojim znanjem etnomuzikologinje i vještinama violinistice i sjajne pjevačice upotpunila Lenhartove zamisli, dok je Svetlana Spajić međunarodno uspješna pjevačica autohtonih balkanskih napjeva, istraživača zaboravljenih pjesama i melodija ovih krajeva i međunarodna pjevačka zvijezda. Zoja Borovčanin ipak je „samo“ gošća koja je ostvarila fantastičnu vokalnu epizodu u pjesmi „Džamahirija“, iskonskom tribe grooveu koji svojim hipnotičkim ritmovima uvlači slušatelje u nevjerojatno snažan plemenski trans zazivajući pritom neko davno prošlo svršeno vrijeme. Nevjerojatna je snaga ekspresije i kreativnosti Vladimira Lenharta. Više nego dojmljivo uspio je spojiti suvremene klupske ritmove, s naglaskom na mračni industrial, s turobnim i bolnim balkanskim zvukom kako bi sve istovremeno zvučalo teško i bremenito koliko i nadmoćno i privlačno. Čak ni na momente prisutne psihodelija i sirovost ne remete njegov originalan skladateljski pristup glazbenom podžanru etno noisea. Ne treba čuditi ako se album „Dens“ pojavi krajem godine na listama najboljih world music albuma svjetske glazbene scene – jer to definitivno i zaslužuje.

The Cyclist Conspiracy „Mashallah Plan“ (Subsound Records): Fantastično putovanje nepoznatim glazbenim krajolicima

The Cyclist Conspiracy nije novi srpski bend, a dobri poznavatelji scene znaju da su aktivni od 2015. godine te je iza njih nekoliko EP-ja, a sada i „veliki“ album „The Mashallah Plan“ objavljen za talijansku diskografsku kuću Subsound. Nekako su nepravedno sve te godine ostali u sjeni – što je prava šteta jer i te kako zaslužuju svjetla reflektora i brojnu publiku. Možda albumom „The Mashallah Plan“ ostvare daleko veću vidljivost i privuku pažnju. To ne bi trebalo biti teško s obzirom na to da novi album zvuči sjajno i predstavlja ih u svjetlu glazbenih istraživača i sjajnih glazbenika kojima glazbeni žanrovi i glazbeni utjecaji iz bilo kojeg djela svijeta ne predstavljaju prepreku, već prednost koju znaju iskoristiti i predstaviti na svoj specifičan način. U službenom opisu ovog zanimljivog benda/projekta stoji da je The Cyclist Conspiracy „The (Anti) World Orchestra“ i „glazbeno ostvarenje Male braće posvećeno Misterijama Posljednjeg doba“ te da je započeo kao neformalni projekt prije nekoliko godina u okviru Društva za razvoj alkemijskih studija “Vasko Popa”. Danas ih je u bendu desetak, ovisno o potrebi, a novi album opisali su kao „psihodeličnu tapiseriju koja spaja utjecaje iz raznih dijelova svijeta u besprijekorno, jedinstveno pustinjsko rock iskustvo, monumentalno psihodelično djelo smješteno u krajolike Sjeverne Afrike i Bliskog istoka i potkrijepljeno nekim veličanstvenim zborskim djelom i snažnim rifovima“. Ujedno je to i najbolji opis novog albuma kojim prevladavaju ti poznati gitaristički rifovi – s kojim su nas upoznali prvaci pustinjskog rocka poput grupe Tinariwen, ali koje The Cyclist Conspiracy spaja s autohtonim melodijama Balkana i Bliskog istoka u fantastičan i originalan zvučni doživljaj koji osvaja svojom snagom i poetikom. Dalo se naslutiti već na prethodnim izdanjima da će istražujući jednoga dana doći i do takvog vrhunskog albuma, jer spajali su nespojivo i izvodili na vlastiti način. „Mashallah Plan“ jedan je od boljih world music – odnosno, anti-world music – albuma koji su se pojavili na sceni posljednjih godina.