GLAZBENE RECENZIJE Moskva, Kandža Kodža i Nebojša, Bitipatibi

01. MOSKVA ‘ELEKTRIK INSTINKT’ (DALLAS RECORDS): Sve je sjelo na svoje mjesto

Iako je objavila već dva albuma, riječka grupa Moskva još uvijek ima relativno loš status i slabu vidljivost na sceni, ali nakon ovog albuma ima predispoziciju da napokon dođe do izražaja. I koliko god su se na prvim dvama albumima tražili, ne odstupajući pritom puno od svojih glazbenih ideja, na albumu ‘’Elektrik Instinkt’’ kao da je sve napokon sjelo na svoje mjesto. Osim što su hrabro odlučili snimiti album gotovo uživo u napuštenoj hali tvornice Torpedo, u kojoj su uz producenta Mateja Zeca dobili sirov i fantastičan zvuk, do izražaja su najbolje došli sjajni gitarski rifovi Vladimira Tomića i sva izražajnost glasa Tamare Dorčić, kao i odlično uobličena melodioznost rock pjesama koje variraju od vremena hard rock heroja 70-ih do groovea grupe Muse. Tekstualno slabašna, ali skladateljski interesantna grupa Moskva treba samo pozornost publike. Sve ostalo su napravili i to vrlo dobro.

02. KANDA KODŽA I NEBOJŠA ‘UŽIVO’ (ODLIČAN HRČAK): Dobar uvod u dobar bend

Grupa Kanda Kondža i Nebojša na sceni je prisutna od 1991. i do danas je objavila šest studijskih albuma. Kako su nastali u vrijeme kada je u Hrvatskoj sve što je dolazilo iz Srbije bilo nepodobno, tako i ovaj odličan beogradski bend zapravo nikada nije zaživio kod nas, iako su u međuvremenu postali jedan od najcjenjenijih beogradskih rock bendova nove generacije. Njihov četvrti album ‘’Prekid stvarnosti’’ iz 2005. izabran je za najbolji album u Srbiji po izboru utjecajnog internetskog magazina Popboks. Ovih dana objavili su prvi album snimljen uživo i to na trima koncertima iz 2014. i 2016., na kojima im se pridružio i poznati beogradski glazbenik Nemanja Kojić – Hornsman Coyote, glasom i trombonom te na djembama Martin gak Martinees. Rezultat je odličan uvid u kvalitetu ovog odličnog benda koji zanimljivo spaja reggae i dub s rockom i jazzom, uz karakterističan pečat Olivera Nektarijevića, čiji glas u potpunosti odskače od rock scene i sličnih izvođača. Upravo zbog njegova čudesnog glasa, pjesme KKN-a kao da hipnotiziraju nevidljivom mantrom, a groove na njihovim nastupima itekako je prisutan, što se čuje na ovom albumu.

03. BITIPATIBI ‘LEŠNICI DIVLJI 2’: Prekrasan dream pop album

Dream pop, odnosno sanjivi pop i shoegaze postao je gotovo dominantan glazbeni žanr posljednjih nekoliko godina na regionalnoj indie sceni pa se često pojavi neki novi bend kao tipičan predstavnik. Među nemalim brojem tih grupa izdvojio se Bitipatibi iz Beograda debitantskim albumom ‘’Lešnici divlji’’ 2013. kojim su privukli pažnju glazbenih kritičara i publike. Ovih dana objavili su drugi album ‘’Lešnici divlji 2’’ i dokazali da njihov uspjeh nije slučajan, ali i da pjesme koje su ponudili na prvom albumu nisu produkt zaigranih glazbenika, nego muzika koja je nastala pažljivim razmišljanjem i zrelim skladateljskim potezima. Žanrovski osjetljiv sanjivi pop može biti i velika zamka i lako uroni u dosadu, ali Una Gašić svojim umilnim glasom predstavlja njegovu dobru stranu, a ostatak benda stvara zvučnu sliku nastalu na ostavštini grupa Mazzy Star i Cocteau Twins te ranog Haustora, pa je ovaj njihov drugi album pravi mali dragulj. Decentno, aranžerski kompleksno i uz umirujući glas pjevačice, Bitipatibi su novim pjesmama pokazali da vrlo dobro znaju što rade.