GLAZBENE RECENZIJE: Diskodelija, Eric

Diskodelija ‘Sveluzija’ (Dancing Bear Records): Odličan rock album

Prethodni album grupe Diskodelija „Crvotočina“ iz 2016. godine bio je odličan, a njihov novi album „Sveluzija“ još je bolji, za pet plus. Ali samo u Hrvatskoj može se dogoditi da jedan takav vrhunski bend, koji ima sve kvalitete – od dojmljivih pjesama i pamtljivih melodija do upečatljiva vokala, snažne ritam sekcije i odličnih gitarističkih dionica – ostane u sjeni. Možda će novi album, s osam novih pjesama na hrvatskom jeziku, promijeniti takvo stanje, iako su im za to nužni brojni nastupi na kojima će vjerojatno briljirati, jer pjesme koje su ponudili na novom albumu vape da budu predstavljene glasno i uživo. Svjesni te činjenice i suvremenog rock izričaja u kojem je na pravi način pomiješana buka s melodičnim pjesmama i briljantnim gitarističkim dionicama, Ivo Grubišić, Marko Vuletin, Radoslav Kristić i Davorka Brajković snimili su cijeli album uživo, čime je dobio tako potrebnu sirovost i snagu koja neskriveno pršti iz svake pjesme. Pritom je, za razliku od prethodnog albuma, producent Ante Prgin Surka napravio odličan posao i kroz produkciju zaokružio cijelu priču. Svakako valja istaknuti posljednju, naslovnu pjesmu albuma koja traje gotovo 11 minuta, izuzetno hipnotičkog, sporog ritma i fenomenalne atmosfere.

Njihova fino nijansirana melankolija 80-ih odlično je spojena s aktualnim rock trendovima, predstavljajući ih kao hrvatske predvodnike specifičnog post rocka koji ih svrstava uz bok beogradskoj grupi Repetitor po tom nekom emotivnom naboju, a djelomično i po snazi glazbenog izričaja, kao i neskrivenom utjecaju grupe Sonic Youth. „Sveluzija“ je možda čak i najbolji rock album koji se pojavio 2021. godine u Hrvatskoj.

Eric ‘I Am Eric’ (Universal Music Hrvatska): Vrhunski pop album za globalnu scenu

Iako je mladom Ericu Vidoviću iz Rasinja kraj Koprivnice tek 20 godina, u pitanju je izuzetno talentirani glazbenik vrlo prijatnog glasa i odličnog izgovora engleskog jezika. Na njegovu nastupnom albumu je 11 pjesama od kojih je deset na engleskom i jedna na hrvatskom jeziku, i to pjesma „Reci mi“ s kojom je nastupio na ovogodišnjoj Dori. Osim svega nabrojenog, mladi Eric sam piše svoje pjesme, aranžira ih, svira, izvodi i producira – iako je za rad na albumu u pomoć pozvao švedskog producenta i skladatelja Adama Kullinga Gersztenkorna, kao i njegove sunarodnjake Ninosa Hannu i Sandru Nordström, uz naglasak na Grammyjem nagrađenog Hannu koji je tijekom karijere surađivao sa zvijezdama kao što su Chris Brown, Will Smith, Pitbull, Shaggy, Anastacia itd. Prije Dore su ga već mnogi primijetili zahvaljujući pjesmama „Not Gonna Let Go“ i „Confidence“ koje su zauzele svoje mjesto na domaćim top ljestvicama. Mada pjesma „Reci mi“ neodoljivo ritmom podsjeća na „Seven Nation Army“ grupe The White Stripes, vidjelo se na samom nastupu da je Eric izuzetno samouvjeren i spreman osvojiti svijet, što dokazuje i tim s kojim je radio na svom prvom albumu. Da je nastupio, na primjer, s pjesmom „Bump It Up“, vjerojatno bi pobijedio na Dori i s daleko većim uspjehom predstavljao Hrvatsku na Eurosongu. Na toj razini je i cijeli album, ispunjen pop pjesmama koje savršeno odgovaraju globalnom trendu pop zvijezda poput Louisa Tomlinsona, Harryja Stylesa ili Eda Sheerana, čega su i te kako svjesni njegovi glazbeni suradnici. Pritom on ne zvuči ništa lošije od njih. Dapače, Ericove su pjesme izuzetno melodiozne i radiofonične pa ne čudi što je za prvi album potpisao ugovor za Universal Music Hrvatska. Album obiluje potencijalnim hitovima koji bi vjerojatno zauzeli vrlo visoke pozicije na brojnim top ljestvicama širom svijeta ako uspije nekako dospjeti do globalne publike. Kako s bržim pjesmama, tako i s baladama poput odlične „Why Do You Give Me Hope“. Ukratko, Eric ima sve predispozicije da postane globalno popularan. Mlad je, simpatičan, vrlo ugodnog glasa i odličnog izgovora engleskog te neupitno izraženog skladateljskog i izvođačkog talenta.