Francuzi su prvi imali registracijske tablice. U početku su bile od kože, gume, željeza, čak i porculana

Prve registracijske tablice za motorna vozila počele su se koristiti 14. kolovoza 1893. godine u Francuskoj. Na taj način, Francuska je postala prva zemlja u svijetu koja je počela na automobile postavljati registarske oznake, iako su se i sami automobili pojavili na putevima tek koju godinu ranije.

Prve tablice u Njemačkoj, zemlji izumitelja modernog automobila s motorom s unutrašnjim sagorijevanjem, pojavile su se 1896. godine. Uvođenjem u upotrebu vlastitih registracijskih oznaka, Nizozemska je 1898. ujedno postala i prva zemlja koja je imala “nacionalne” tablice. Prvo vozilo na tablici je imalo broj “1”, a već godinu dana kasnije, 1899., izdata je registracija s rednim brojem 168.

U SAD, u kojoj je proizvodnja automobila doživjela naglu ekspanziju u prvim desetljećima dvadesetog stoljeća, prve registracijske tablice imali su vozači motornih vozila u saveznoj državi New York, 1901. godine. U početku, vlasnici su bili dužni da se sami pobrinu za izradu tablica, da bi tek kasnije taj posao prešao u nadležnost državnih vlasti.

Tablice su se u početku izrađivale od kože, gume, željeza, pa čak i od porculana. Suvremene tablice proizvode se od alumija. Tablice u jednoj državi možda jesu istih dimenzija, ali to ne podrazumijeva i da imaju isti značaj i vrijednost. U nekim zemljama na cijeni su one koji imaju specifične oznake.

Komentiraj