Bialbero, slavni DOHC motor, uveden 14. siječnja 1950. u modelu Alfa Romeo 1900

Autor:

Thesupermat, Wikimedia Commons

Tržišni uspjeh Alfa Romeo počinje 50-ih, uvođenjem legendarnog motora s dva bregasta vratila u glavi, kakve je konkurencija ozbiljnije počela koristiti tek 80-ih

Bialbero, slavni talijanski motor s dva bregasta vratila u glavi (DOHC), pokrenuo je tržišnu ofenzivu slavne tvrtke Alfa Romeo. Dotad je slavna tvrtka iz Milana proizvodila vrhunske i skupe sportske automobile, zauzimajući otprilike istu tržišnu poziciju koju danas uživa Ferrari.

No kako je tvornica još u Mussolinijevo vrijeme bila nacionalizirana, postojao je stalni pritisak sindikata da se počnu proizvoditi pristupačniji i masovniji automobili, koji neće biti namijenjeni samo povlaštenom sloju. Bialbero, slavni DOHC motor, konstruirao je Giuseppe Busso. Uveden je 14. siječnja 1950. u Alfa Romeo 1900.

Napredan 4-cilindraš bio je desetljeća ispred konkurencije:  s aluminijskim blokom i glavom, dugohodne koncepcije (82,55 x 88 mm), obujma 1884 ccm te je s dva bregasta vratila u glavi (DOHC) i kompresijskim omjerom 7,5:1 (tada visokim) razvijao je 91 KS pri 5200/min.

Prvi takav bio je model Allfa Romeo 1900, kojeg je konstruirao Orazio Satta Puliga, imao je samonoseću karoseriju (što nije spriječilo karoseriste da rade mnoge prekrasne inačice) i proizvodio se na traci a ne ručno i individualno, kao dotadašnji modeli.

To je klasičnoj limuzini dugačkoj 440 cm, širokoj 160 i visokoj 149 cm, mase 1100 kg, s motorom uzdužno sprijeda i pogonom straga, preko 4-stupanjskog mjenjača osiguravao najveću brzinu od 150 km/h, uz ubrzanje do 100 km/h za 15 sekundi, što su tada bile sportske performanse, koje su učvrstile identitet brenda.

Motor Bialbero prvi se put proslavio u modelu Alfa Romeo Giulietta Sprint (1954.-1966.)

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.