U ‘food courtu’ Arena Centra u Zagrebu otvoren je restoran Subway.

Restoran brze usluge prostire na 56 četvornih metara i nudi standardni Subway meni – sendviče, wraps, salate, juhe, kekse, kavu, bezalkoholna pića.

Uz nekoliko vrsta peciva, svježe povrće, izbor mesa i sireva, kupci mogu birati između – tri milijarde kombinacija. Svaki se dan nudi i ‘specijalitet dana’ (Sub of The Day).

Subway je u proteklom periodu intenzivno radio na pripremi projekta te odabiru tima koji će pokrenuti i dalje nadgledati razvoj lanca u Republici Hrvatskoj. Nakon internog procesa, u kojemu je sudjelovalo više Subway timova iz Europe, ta je misija dodijeljena timu iz Slovačke. Presudno je bilo iskustvo i rezultat Subwaya u Slovačkoj, ali i sličnost dviju zemalja, njihovih tržišta i jezika. Za Subway development agenta u Hrvatskoj izabran je Vladimir Hanula, koji je ujedno i prvi primatelj Subway franšize u Hrvatskoj. Osim što će voditi vlastiti lokal u Arena Centru, Hanula će biti zadužen i za razvoj čitavog Subway lanca na hrvatskom tržištu.

Vladimir Hanula je u SAD prošao obuku za development agenta, a potom dobio mogućnost otvoriti vlastiti Subway i krenuti u daljnje širenje lanca – pronaći nove partnere koji će kupiti franšizu te otvoriti Subway restorane diljem Hrvatske. Nepisano je pravilo kompanije da prvi restoran na novom tržištu otvara ili iskusan Subway menadžer ili development agent – svakako netko ko je radio unutar sustava i dobro zna kako on funkcionira, a s druge strane, spreman je investirati u vlastitu Subway franšizu. Takva je osoba značajna potpora svim budućim primateljima franšize, jer, osim prethodnog iskustva na drugim tržištima i dodatne obuke, ima i vlastito iskustvo s novog tržišta.

“Dobro znam kako funkcionira svaki proces u Subwayu i znam da Subway dobro radi gdje god otvori vrata, a naše odlično poslovanje u susjednim zemljama je veliko ohrabrenje i znak da je došlo vrijeme da Subway otvori vrata i u Hrvatskoj. To je ujedno i glavni razlog zašto sam odlučio preseliti u novu zemlju i naučiti novi jezik. Vjerujem da je moje iskustvo i spremnost da osobno pokrenem posao na novom tržištu dobra preporuka budućim primateljima Subway franšize,” rekao je Vladimir Hanula, Subway development agent za Hrvatsku.

Vladimir Hanula već osam mjeseci živi i radi u Zagrebu i intenzivno je radio na pripremama za otvorenje Subwaya. Do kolovoza prošle godine živio je u Gradu Bratislavi, gdje je radio u timu za razvoj Subwaya na slovačkom tržištu. Osim što je oduvijek volio sendviče po kojima je ovaj američki lanac poznat, zaintrigirali su ga Subway sustav i filozofija kompanije pa je odluka prelaska u Subway bila logična. U tri godine rada u slovačkom Subwayu, upoznao je sve procese u restoranu – od pravljenja sendviča do marketinga.

“Ako želite dobro upoznati brend i sustav kompanije, morate proći kroz sve njegove dijelove. Počeo sam raditi kao ‘sandwich artist’ – morao sam prvo naučiti kako se svaki sendvič pravi, kako bih kasnije postao ‘field consultant’. Bio sam odgovoran za komunikaciju sa svih sedam franšiznih restorana u Bratislavi, i svaki mjesec, pratio i provjeravao rad restorana – poštuju li se svi standardi i protokoli, kako se održava higijena, kakve rezultate postižu, analizirali kako se može poboljšati profit, usluga. Uz sve to, bio sam zadužen i za obuke zaposlenih, team buildinge i razne druge poslovne aktivnosti vezane za uspješan rad restorana,“ priča Vladimir Hanula i dodaje da je to dio standardne procedure te svakako jedan od razloga zašto je Subway “franšizni sustav koji funkcionira besprijekorno“, s više od 44 700 jedinica u 112 zemalja.

“U Zagrebu sam zamijetio određenu nevjericu – vjerujem kako je to djelomično i zbog ‘zatišja’ koje je uslijedilo po najavi povratka Subwaya, ali i prethodne povijesti američkog brenda u Hrvatskoj. Subway se na ovom tržištu pojavio 2006, i u to vrijeme, otvoreno je šest restorana. Kako Hrvatska tada nije bila u Europskoj uniji, cijene nabave namirnica, koje se u Subwayu moraju kupovati od certificiranih proizvođača, drastično su komplicirale logistiku i podizale cijenu krajnjeg proizvoda. Stoga je tadašnji primatelj franšize 2009. zatvorio sve restorane,“ objašnjava.

“Nismo htjeli otvoriti restoran na bilo kakvoj lokaciji, već smo inzistirali na vrhunskoj lokaciji, koju smo naposljetku i pronašli. Ubuduće će taj proces biti znatno brži i učinkovitiji, a uz naše iskustvo, po odabiru lokacije, primatelju franšize za sve ostalo – pregovore, obuku, opremanje restorana– ne treba više od dva mjeseca do otvorenja”, nastavlja i otkriva kako kompanija planira otvoriti 20 Subway restorana u Hrvatskoj.

Idealni kandidati za Subway franšizu u Hrvatskoj su i korporacije i individualci.

“Korporativni franšizoprimac je, recimo, lanac benzinskih crpki ili supermarketa. To su tvrtke koje imaju više lokala, postaja, supermarketa ili promet veći od 10 milijuna eura i žele otvoriti više restorana. Kad, pak, govorimo o individualnim primateljima franšize, svi su dobrodošli, ali, po našem iskustvu, najbolji franšizoprimci su oni ‘koji namjeravaju živjeti od Subwaya”, napominje Vladimir Hanula.

Prva obveza primatelja franšize pronaći je dobru lokaciju za restoran, u čemu može računati na podršku Subwaya. Svaku lokaciju mora odobriti Subway, a postoji i opcija sezonskih lokacija – ljetnjih i zimskih. Postoje odlična iskustva iz regije s lokacijama koja rade samo u sezoni.

“Prema planu razvoja, Subway se u Hrvatskoj može otvoriti u svim gradovima s više od 50 000 stanovnika, ali u obzir dolaze i primorski gradovi i turistički centri s manje stanovnika. U prvoj fazi ciljamo na Zagreb, Rijeku, Split, Dubrovnik. Samo u Zagrebu, postoji potencijal za 13 restorana,“ ističe te dodaje kako nema posebnih uvjeta po pitanju kvadrature lokala.

Očekivana investicija za otvorenje Subwaya okvirno iznosi od 100 000 do 120 000 eura, što uvelike ovisi o veličini lokala. U tu investiciju uključeni su i cijena licence, obuka, renoviranje te opremanje i početni najam lokala, dozvole, prvo punjenje, ali i budžet za prva dva-tri mjeseca poslovanja. Cijena same licence je 7 000 eura. Međutim, treba računati da je u Hrvatskoj još uvijek na snazi ​​i Kick-Start program, koji omogućuje povrat polovice iznosa za licencu, ako primatelj franšize otvori Subway u roku od godinu dana od potpisivanja ugovora.

Kad otvori restoran, primatelj je u obvezi izdvajati 8% prometa za redovitu franšiznu naknadu (royalty) i 4,5% za marketinški fond, koji se troši isključivo na lokalni marketing.

“Primatelje franšiza često zanima zašto su naknade baš u tim iznosima. Valja napomenuti cijelokupnu brigu o brendu, marketingu, strategijama, kampanjama i slično – preuzima Subway. Mi radimo za sve partnere u mreži. Primatelj treba brinuti samo o svom dnevnom poslovanju, a uopće ne treba brinuti o brendingu ili marketinškim kampanjama. I sami biste, da imate svoj restoran, iste ili veće iznose izdvajali na razvoj i marketing,“ objašnjava.

“Iskustvo je takvo da se break-even, točka u kojoj tekući prihodi bivaju većim od tekućih rashoda, očekuje odmah, u prvim mjesecima rada. Period za povrat investicije ovisi o više parametara, ali će svim kandidatima biti dan provjeren finacijski model, kako bi i sami napravili procjenu očekivanih rezultata”, otkriva Vladimir Hanula.

Sve informacije oko otvaranja i vođenja Subwaya u Hrvatskoj, kao i detaljnije informacije o franšiznoj suradnji dostupne su na službenoj web stranici www.subwayhrvatska.com te Facebook stranici Subway Development Hrvatska.

Komentiraj