Predstava ‘Pad’ Mirana Kurspahića prati dane prije pada i sam pad Vukovara, što je tema kojom se dosad nitko nije umjetnički pozabavio

Drago mi je što su ljudi prepoznali kvalitetu predstave i uloženi trud čitave autorske ekipe i ansambla te što smo i na ovaj način otvorili temu za raspravu o prošlosti, ali i budućnosti Vukovara, koja je svakako bitna”, rekao je za Nacional Miran Kurspahić, redatelj predstave “Pad”, inače njegova autorskog projekta koji je premijerno izveden prošle subote u Zagrebačkom kazalištu mladih. Predstava prati posljednje dane prije pada i sam pad Vukovara, temu kojom se dosad nitko nije umjetnički pozabavio. Dvije publike – jedna koja prati događanja u Zagrebu i jedna u Vinkovcima i Vukovaru – u drugom dijelu predstave “spoje” se u skloništu i zajedno prate tek završni dio predstave. Za Kurspahića to je značilo da se priča o Vukovaru može sagledavati iz najmanje dvaju različitih rakursa te da se tek onda može donositi sud o ratnim zbivanjima u Hrvatskoj. Predstava “Pad” sastavljena je od dvaju dijelova – prvi je transkript Dedaković-Tuđman, tekstualni predložak koji se tretira kao bilo koji drugi dramski tekst, a drugi posve fabriciran dramski tekst o tome da Hrvatska gubi rat, Zagreb je u okruženju, a Predsjednički ured smješten je u podrume ispod Gornjeg grada. U “Padu” se postavlja pitanje izdaje, vođenja politike i pada moralnih vrijednosti, a ansamblu i redatelju pomogao je Branko Borković Mladi Jastreb koji je u razgovoru s njima dao svoja viđenja vukovarske ratne stvarnosti.

‘Pad’ gleda publika u dvije različite dvorane, čime je redatelj želio reći da se priča može gledati iz raznih rakursa

Komentiraj

FOTO:Saša Zinaja
PODIJELI
NACIONAL je već 20 godina najutjecajniji politički tjednik u Hrvatskoj.