Zagrebačka Gradska uprava dobila još dva nova ureda

Autor:

Patrik Macek/PIXSELL

Zastupnici zagrebačke Gradske skupštine u četvrtak su na sjednici većinom glasova prihvatili prijedlog zagrebačkog gradonačelnika kojim su formirana dva nova gradska ureda, a tu organizacijsku promjenu kritizirala je oporba koja tvrdi kako se to radi s ciljem zadovoljavanja političkih apetita.

Formiran je Gradski ured za zastupanje, a Gradski ured za imovinsko-pravne poslove i imovinu Grada razdvojen je na Gradski ured za imovinsko-pravne poslove i Gradski ured za upravljanje imovinom Grada. Ta odluka trebala bi nastupiti na snagu 1. siječnja iduće godine.

Uredi se, kako se ističe u obrazloženju, osnivaju da bi Gradska uprava bila djelotvornija i transparentnija te još više u funkciji građana i poduzetnika.

Tomašević: Bandić ima više gradskih ministara nego što ima vladajuća većina u Skupštini

Gradonačelnikov prijedlog kritizirala je oporba koja tvrdi da se tom organizacijskom promjenom neće postići veća efikasnost, već se to radi s ciljem zadovoljavanja političkih apetita.

Tomislav Tomašević u ime Kluba zastupnika lijevog bloka podsjetio je da je gradska uprava 2009. krenula s 17 ureda, a ovim se obrazloženjem “zbog kojeg bi srednjoškolci pali na predmetu logike” povećava s  25 na 27.

Usporedio je tu brojku s brojem ministara u Vladi, istaknuvši da premijer ima 20 ministara, a Bandić će, kaže, imati 27 gradskih ministara, što je više nego što ima vladajuća većina u Skupštini kada se zbroje Bandićevi i HDZ-ovi zastupnici (26).

“Sve se ovo očito radi da se otvore još dva mjesta za dvoje pročelnika koji će imati ministarske plaće i sve druge privilegije. Ovo nije uvjerljivo niti za srednjoškolce. Zaslužujemo bar bolje muljanje. Ovo nije na razini pristojnog muljanja, ovo je nepristojno muljanje i može se podržati samo ako netko ima apetite da se zaposli na tim novim pročelničkim mjestima”, ustvrdio je Tomašević.

 

Nađ: Organizacijska akrobacija umjesto željno čekane strategije upravljanja imovinom

“Umjesto da konačno dobijemo tu željno čekanu strategiju upravljanja imovinom grada, nama se nudi ova organizacijska akrobacija i opravdava činjenicom da se u postupcima izvlaštenja grada, Grad pojavljuje i kao korisnik izvlaštenja, što je sasvim drugačije od provoditelja postupka, kao da je to dosad smetalo”, kazala je u ime Kluba gradskih zastupnika SDP-a i Naprijed Hrvatska! – Progresivni savez Vesna Nađ.

Istaknula je da se u gradskom proračunu troši sedam milijuna kuna na zastupanje u Gradu te je ustvrdila da bi nova organizacija bila opravdana kada bi se njome riješili problemi zastupanja u Gradu i ne bio trebali angažirati vojsku odvjetnika i odvjetničkih društava.

Navela je da prema izvješću koje je gradonačelnik dao nakon rasprave na Odboru za kontrolu, Zagreb plaća 31 odvjetnika, odnosno odvjetničko društvo, a Holding čak 54. U sektoru zastupanja imamo 38 osoba, od čega 25 radi na poslovima zastupanja.

Ukupno imamo neriješeno 31.738 predmeta iz svih gradskih upravnih tijela koje zajednički rješavaju i odvjetnici i opunomoćenici u Gradu, a u prvih šest mjeseci ove godine zaprimljeno je novih 4.138 predmeta.

“Ovom organizacijom ostaju isti ljudi i odvjetnička društva i ne vidimo razloga da se samo organizacijskom izmjenom riješe svi ti predmeti. Umjesto da se gradska uprava racionalno ponaša i smanji troškove vanjskog zastupanja još ćemo više povećati troškove, ako ništa drugo, za nove pročelnike”, ustvrdila je Nađ.

Gradska zastupnica Anka Mrak Taritaš osvrnula se na dio obrazloženje u kojem stoji da se organizacijska promjena radi s ciljem bolje funkcionalnosti te se navodi da se neće povećati broj ljudi, upitavši kako će isti ljudi koji danas rade biti brži, učinkovitiji i svrsishodniji ako će biti u dva nova ureda nego što su danas u uredu u kojem rade.

“Ja to moram priznat, ne razumijem”, kazala je.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.