Volkswagen Golf 8.5 (2024.): predstavljena redizajnirana izvedba najpopularnijeg kompaktnog modela

Autor:

Volkswagen Golf će biti opremljen infotainment sustavom nove generacije, intuitivnim upravljanjem i inteligentnim govornim asistentom. Oko 100 km na električni pogon i doseg od 1000 km uz novi plug-in hibrid

U Wolfsburgu obilježavaju 50-godišnjicu modela Volkswagen Golf, koji se počeo proizvoditi u ožujku 1974. Do danas je nakon tog prvog modela Golf proizvedeno više od 37 milijuna vozila. Tim povodom predstavljen je redizajnirani Volkswagen Golf 8, koji nosi oznaku generacije 8.5.

To kompaktnu ikonu čini najuspješnijim europskim vozilom i najprodavanijim modelom marke Volkswagen svih vremena. Volkswagen sada svjetskom premijerom predstavlja najnoviju fazu u evoluciji modela Golf s potpuno novorazvijenim infotainment sustavom i sljedećom generacijom plug-in hibridnog pogona. Ovog proljeća u autokuće stiže najbolji Golf u posljednjih 50 godina.

Foto: Volkswagen

Najprodavaniji model u najboljem izdanju donosi novi dizajn svjetala. Novi Golf i novi Golf Variant prepoznatljivi su po izmijenjenom prednjem dijelu. Značajke koje ih vizualno definiraju uključuju Volkswagen logotip2, koji je po prvi put na europskim tržištima osvijetljen, i novodizajnirana LED glavna svjetla. U vrhunskoj varijanti IQ.LIGHT LED matrix glavna svjetla2 uključuju nova snažna duga svjetla s dosegom do 500 m. IQ.LIGHT 3D LED stražnja svjetla2 u obje varijante karoserije također su novodizajnirana.

Novi infotainment sustav. Interijer novog modela opremljen je novorazvijenim, intuitivnim infotainment sustavom (MIB4) sa
samostojećim dodirnim zaslonom. Na donjem dijelu zaslona nalaze se ergonomski optimizirani i osvijetljeni dodirni klizači za upravljanje temperaturom i glasnoćom. Noviteti su i poboljšano višenamjensko kolo upravljača i novi govorni asistent IDA2. Upotrebom prirodnog govora, IDA se može upotrebljavati ne samo za upravljanje funkcijama kao što su klimauređaj, telefon ili navigacijski sustav, već i za pristup online informacijama iz svih zamislivih područja – od vremenske prognoze do pitanja opće
kulture.

Novi sustavi potpore za vozača. Manevriranje modelima Golf i Golf Variant olakšavaju novi sustavi potpore za vozača kao što su prošireni sustavi potpore pri parkiranju Park Assist Plus i Park Assist Pro2 (dostupan po prvi puta u modelu Golf) za ulazak i izlazak s parkirnih mjesta pomoću smartphonea3 kao i novi sustav Area View2 od 360 stupnjeva.

Novi asortiman pogonskih sklopova. Novi plug-in hibridni pogoni s funkcijom brzog punjenja istosmjernom strujom nude dodatnu snagu i doseg s električnim pogonom od oko 100 km. Posebno zanimljivo za sve vozače bez wallboxa kod kuće: visoko učinkoviti djelomično hibridni pogoni od 48 V. Sportski karakter modela Golf GTI1 dodatno je naglašen: izlazna snaga njegova motora s turbopunjačem narasla je za 15 kW na 195 kW (265 KS). Snaga motora 2.0 TSI sa 150 kW (204 KS) također je povećana za 10 kW. Devet različitih djelomičnih hibrida (eTSI), plug-in hibrida (eHybrid i GTE), benzinskih motora opremljenih turbopunjačem (TSI) i dizelskih motora opremljenih turbopunjačem (TDI) bit će dostupno za liniju proizvoda u fazi lansiranja.

Pregled novih modela
Pet varijanti opreme u trenutku lansiranja. Volkswagen će novi Golf i Golf Variant lansirati s razinom opreme Life (srednja razina), Style (elegantna vrhunska razina opreme) i R-Line (sportska vrhunska razina opreme). Dva legendarna sportska modela linije proizvoda GTE i Golf GTI – pozicionirana su neovisno. Asortiman pogonskih sklopova modela Golf u početku će se sastojati od dva plug-in hibridna pogona (eHybrid i GTE), dva djelomično hibridna sustava s tehnologijom od 48 V (eTSI), četiri benzinska motora opremljena turbopunjačem (TSI) i dva dizelska motora s opremljena turbopunjačem (TDI). Elitni sportaši – Golf GTI Clubsport, Golf R1 i Golf Variant R – također će uslijediti u drugoj polovici godine (modeli R s pogonom na sve kotače 4MOTION).

Foto: Volkswagen

Dodatne verzije s pogonom na sve kotače sa 150 kW TSI motorom također će biti predstavljene sljedeće godine. Zajedničko svim modelima Golf su novorazvijena generacija infotainment sustava, novi, osvijetljeni upravljački elementi za automatski
klima-uređaj, kao i nova LED glavna svjetla i LED stražnja svjetla.

Novi asortiman pogonskih sklopova
eHybrid i GTE velikog dosega. Novorazvijena druga generacija plug-in hibridnog pogona marke Volkwsagen isporučuje izlaznu snagu od 150 kW (204 KS) u novom modelu Golf eHybrid1. Verzija s dodatno naglašenim sportskim karakterom, novi Golf GTE, razvija izlaznu snagu od 200 kW (272 KS). Snaga se prenosi na prednje kotače putem 6-stupanjskog mjenjača s dvije spojke DSG posebno dizajniranog za plug-in hibridne pogonske sustave. Zahvaljujući prelasku na novi 1,5-litreni benzinski motor opremljen turbopunjačem (1.5 TSI evo2) varijabilne geometrije (VTG) uz visoko učinkoviti, ekonomični TSI-evo proces izgaranja te novu bateriju od 19,7 kWh (neto / prethodni model: 10,6 kWh), novi je plug-in hibridni pogon izrazito učinkovit. Doseg s električnim pogonom iznosi oko 100 km.

Baterija se sada puni na kućnom wallboxu i drugim mjestima za punjenje izmjeničnom strujom s 11 kW (prethodno 3,6 kW). Nadalje, modeli Golf eHybrid i Golf GTE mogu se puniti na stanicama za brzo punjenje istosmjernom strujom kapaciteta do 50 kW. Znatno povećani doseg s električnim pogonom i brzo punjenje omogućuju tim dvama modelima da u mnogim slučajevima funkcioniraju kao potpuno električna vozila za svakodnevicu. Istovremeno oduševljavaju vrlo velikim ukupnim dosegom od oko 1000 kilometara u hibridnom načinu rada tijekom dugih putovanja.

Snažniji TSI, učinkoviti eTSI i TDI. eTSI (1.5 TSI evo2) motori s tehnologijom od 48 V i aktivnim upravljanjem cilindrima (ACTplus) uvijek su opremljeni 7- stupanjskim mjenjačem s dvije spojke (DSG) i isporučuju snagu od 85 kW (115 KS) odnosno 110 kW (150 KS). Isti benzinski motor opremljen turbopunjačem bez 48 V sustava također se upotrebljava u modelima Golf 1.5 TSI1 s ručnim mjenjačem identične izlazne snage. Golf 2.0 TSI1 planiran je za 2025., a nudit će veću snagu, razvijajući 150 kW (204 KS)1 i time 10 kW više od svog prethodnika. Ova verzija motora serijski je opremljena sustavom pogona na sve kotače 4MOTION. Izlaznom snagom od 195 kW (265 KS), 2,0-litreni benzinski motor opremljen turbopunjačem u novom modelu Golf GTI1 nudi dodatnih 15 kW snage. Uz 85 kW (115 KS) i 110 kW (150 KS), izlazna snaga dva TDI modela ostaje nepromijenjena. Golf Variant dostupan je sa svim eTSI, TDI i TSI motorima do 150 kW.

Novi detalji eksterijera
Eksterijer sa svjetlima novog dizajna. Prepoznatljive značajke eksterijera unaprjeđenih modela Golf su novodizajnirana LED glavna svjetla, nova LED stražnja svjetla i novi prednji branik. Linije LED glavnih svjetala sada su ravnije, svjetla su vizualno upečatljivija i značajno se sužavaju prema unutra. Kao alternativa serijskim LED glavnim svjetlima, Performance glavna svjetla bit će dostupna na prvoj razini opcijske konfiguracije. U tom slučaju prednji će dio krasiti osvijetljena Volkswagen oznaka – prvi put u Europi – uz vodoravnu LED traku2 u rešetki hladnjaka. V i W kao i krug oko slova uokvireni su finim svjetlosnim konturama izvana i iznutra. Svjetleća Volkswagen oznaka stvara novi, nepogrešivi Volkswagen dizajn svjetla.

Druga istaknuta značajka svjetla je druga razina opcijske konfiguracije LED sustava: najnovija verzija IQ.LIGHT LED matrix glavnih svjetala2 – također s osvijetljenom Volkswagen oznakom. IQ.LIGHT LED matrix glavna svjetla2 opremljena su novim snažnim LED dugim svjetlom dosega do 500 m noću – znatno dalje od konvencionalnog dugog svjetla. Paket opcijski IQ.LIGHT LED matrix glavnih svjetala2 uključuje novorazvijena 3D LED stražnja svjetla2 čiji se efekti dobrodošlice i oproštaja mogu individualizirati u postavkama vozila (putem infotainment sustava). Postoje tri različita efekta za odabir.

Foto: Volkswagen

Nove boje i novi naplatci kotača. Jedanaest lakova sada dopunjuju četiri nove boje: Crystal Ice plava metalik, Anemone plava metalik, Oyster srebrna metalik i Grenadilla crna metalik2. Krov lakiran crnom bojom dostupan je kao nova opcija za verzije R-Line, GTE i GTI. Još novih dodataka: pet kotača od lakog metala veličine do 19 inča.

Novi detalji interijera
Interijer s novim infotainment sustavima. Hardver i softver infotainment sustava modela Golf potpuno su novi. Sada se temelje na četvrtoj generaciji modularnog infotainment sustava (MIB4). Upravljanje je značajno poboljšano i pojednostavljeno zahvaljujući potpuno novoj grafici i novoj strukturi izbornika dodirnog zaslona. Vrlo intuitivni infotainment sustav bit će dostupan u dva različita formata zaslona 16:9: dodirni zaslon u osnovnoj verziji Ready 2 Discover s dijagonalom od 26,4 cm (10,4 inča), dok vrhunska verzija Discover2 ima dijagonalu zaslona od 32,8 cm (12,9 inča).

Novi MIB4 zasloni u stilu tablet uređaja dizajnirani su kako bi bili vizualno samostojeći. U sklopu toga, dodirni klizači za upravljanje temperaturom i glasnoćom također su novorazvijeni; sada nude poboljšanu ergonomiju upotrebe i osvijetljeni su. Head-up zaslon na vjetrobranskom staklu opet će biti dostupan kao dodatna oprema za Golf i Golf Variant.

Kompaktna sportska vozila – GTE i GTI. Golf GTE uvijek je bio blisko povezan s modelom Golf GTI1. U najnovijim evolucijskim verzijama, oba modela još uvijek dijele dizajn prednjeg dijela specifičan za GT. To uključuje veliku rešetku hladnjaka u obliku saća u braniku koja je sa strane uokvirena upečatljivim vodilicama za zrak i prednjim spojlerom u stilu motosporta.

Dodatni GT element je traka u boji na gornjoj rešetki hladnjaka i iznad novih glavnih svjetala. Ona je tradicionalno crvene boje za Golf GTI, a plave boje za Golf GTE. Dva se modela međusobno razliku straga: Golf GTI ima okrugle kromirane ispušne cijevi lijevo i desno od crnog difuzora. Golf GTE, koji se u svakodnevnom životu obično vozi na električni pogon, karakterizira elegantna kromirana traka iznad difuzora umjesto ispušnih cijevi.

U serijskoj opremi oba modela uključeni su 17-inčni Richmond kotači od lakog metala. U interijeru, Golf GTI i Golf GTE oduševljavaju vrhunskim sportskim sjedalima s legendarnim kariranim uzorkom i kožnim višenamjenskim sportskim kolom upravljača. Dok su elementi kao što su šavovi, rubovi na prednjim naslonima za glavu i središnji dio kola upravljača u modelu Golf GTI1 crveni, plava se upotrebljava u modelu Golf GTE1 (Golf GTE: crni šavovi na kolu upravljača).

Ostale serijske značajke oba modela uključuju ručicu mjenjača s aluminijskim okvirom, pozadinsko osvjetljenje u 30 boja, trozonski klima-uređaj Climatronic i veliki vrhunski infotainment sustav Discover. Golf GTI1 također se po prvi put može opremiti opcijskim unutarnjim aplikacijama od pravih karbonskih vlakana.

OZNAKE: GOLF, Volkswagen

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.