Britanska tvrtka LM Research je za norvešku tvrtku Auka provela istraživanje na uzorku od 28 tisuća trgovaca u svim zemljama Europske unije na temu prihvaćenih načina plaćanja.
Rezultati za Hrvatsku pokazuju kako je za većinu trgovaca gotovina i dalje preferirani način plaćanja, ali ih velika većina smatra da će u sljedećih deset godina prevladati trend plaćanja mobitelom, što uključuje i beskontaktna rješenja plaćanja mobitelom, ali i sve ostale vrste mobilnih plaćanja.
Izdvojeni zaključci istraživanja za Hrvatsku:
- 45% trgovaca u Hrvatskoj u narednih godinu dana želi uvesti mobilno plaćanje
- 62% ispitanih trgovaca i dalje najviše voli primiti gotovinu
- 77% trgovaca u Hrvatskoj vjeruje da će primat preuzeti mobilna plaćanja
- Restorani i kafići pokazuju najveći interes za uvođenjem mobilnih plaćanja
- Mali trgovci i kiosci pokazuju najveći otpor prema uvođenju mobilnih plaćanja
Rezultati istraživanja su predstavljeni u Zagrebu na skupu organiziranom u suradnji s Veleposlanstvom Kraljevine Norveške.
Velika većina trgovaca u svojim trgovinama, što uključuje i online i fizičke trgovine, prihvaća gotovinu (86%) a gotovo tri četvrtine prihvaćaju kreditne kartice (72%, u usporedbi s europskim prosjekom od 78%). Tek nešto više od trećine ispitanih izjavilo je da prihvaća beskontaktne načine plaćanja mobitelom poput Google Paya, što je nešto više od europskog prosjeka od 32%.
Polovica ispitanih tvrtki u Hrvatskoj (52%) rekla je da trenutačno ne nailazi na nikakve izazove zbog toga što primaju i rukuju gotovinom. Gotovina je tako i dalje najviše cijenjeni način plaćanja na razini cijele EU (61%), pri čemu je rezultat za Hrvatsku nešto viši (62%).
“Procjenjuje se kako će ukupna vrijednost plaćanja kroz mobilne aplikacije u svijetu do 2022. dostići 14 bilijuna dolara, što odlično ilustrira važnost ove industrije. Takav trend vidimo i na hrvatskom tržištu gdje više od 90 posto tvrtki ima neku vrstu online prisutnosti, a 52 posto naglašava kako bi već danas koristili mobilna plaćanja kada bi ona bila dostupna“, rekao je Daniel Döderlein, osnivač i direktor norveške tvrtke Auka.
Komentari