Večer lieda Wagnera i Straussa: Povratak sopranistice Maide Hundeling u riječki HNK

Autor:

Proslavljena njemačka sopranistica međunarodne karijere i počasna članica riječke Opere Maida Hundeling vraća se na koncertnu pozornicu HNK Ivana pl. Zajca programom njemačkog lieda. Solo pjesme svojih sunarodnjaka, velikih skladatelja Richarda Wagnera i Richarda Staussa izvest će, uz klavirsku pratnju Valentina Egela, na koncertu „Večer lieda: Wagner i Strauss“ u četvrtak, 16. studenoga 2023. s početkom u 19.30 sati.

Podsjetimo, sugestivna i uvijek fascinantna Maida Hundeling riječku je publiku već oduševljavala bravuroznim interpretacijama Wagnerove Izolde u operi ‘Tristan i Izolda’ i Straussove ‘Elektre’, koja je ove njene  operne nastupe redovno ispraćala stajaćim ovacijama. Jednako je riječka publika ispratila i nastup na njenom gala koncertu kada je s gostima izvela dijelove Wagnerove ‘Valkire’ kao Brunhilda i Straussove ‘Salome’, ali i druge vrhunce sopranske operne literature.

Vokalna umjetnica koja izražajnom vokalnom snagom, besprijekornom dikcijom i performativnim žarom prodire u srca slušatelja, ovoga će se puta predstaviti izborom pjesama za glas i klavir koje su obilježile Wagnerove i Straussove opuse, a što su ih pisali na stihove slavnih, ali i manje poznatih autora.

Prve su na programu dvije od Straussovih Šest pjesama, op. 17, a potom i Četiri pjesme poznatog opusa 27, koje su bile Straussov vjenčani dar njegovoj supruzi, sopranistici Pauline de Ahna, s kojom se vjenčao 1894. godine. Životna veza Richarda Straussa sa sopranisticom koja ga je inspirirala, ali i vrlo uspješno izvodila njegove pjesme, dosegla je vrhunac u Četiri posljednje pjesme, jednom od njegovih najboljih djela uopće, skladanom godinu dana prije njegove smrti, a kojima će riječki koncert završiti. U Četiri posljednje pjesme Strauss se osvrnuo na svoj život i svoju dugu karijeru, a pjesme su odmah proglašene njegovim remek-djelom.

Potkraj 1946. godine Strauss je pročitao Eichendorffovu pjesmu ‘Im Abendrot’ u kojoj ostarjeli par na koncu zajedničkog života gleda u zalazeće sunce i pita se ‘Je li to možda kraj’. Riječi su postale inspiracijom. Četiri posljednje pjesme uzvišene ljepote jedan su od najdirljivijih načina da skladatelj završi svoju karijeru.

Na programu koncerta je i Wagnerovih Pet pjesama za ženski glas i klavir poznatijih kao ‘Wesendonck Lieder‘ prema autorici njihovih stihova, Mathilde Wesendonck. Okolnosti pod kojima ih je Wagner skladao dobro su poznate. U svibnju 1849., padom privremene vlade koja je vodila pobunu u Dresdenu, Wagner je prisiljen pobjeći, pa stiže u Švicarsku. U nezavidnoj financijskoj situaciji pomaže mu bogati trgovac Otto Wesendonck. No, Wagner upoznaje i gospođu Wesendonck, mladu i lijepu trgovčevu suprugu umjetničkog duha.  Podliježu šarmu jedno drugoga, a Mathilde postaje njegovom muzom i navodno ljubavnicom. Dok je radio na operi „Tristan i Izolda“, Mathilde piše pet vlastitih strastvenih pjesama, koje je Wagner uglazbio za glas i klavir.  Mathilde je kasnije u svojim memoarima napisala da je svakoj njenoj pjesmi podario ‘vrhunsku preobrazbu i posvećenje’ svojom glazbom. ‘Weswndonck Lieder’ su jedno od Wagnerovih najizvođenijih djela.

“Glazba Richarda Wagnera kao i glazba Richarda Straussa velika su radost za mene. Teško pronalazim prave epitete za svakog od tih skladatelja. Za mene je glazba i Wagnera i Straussa euforična, to je glazba koja nas zapljuskuje zadivljujućim glazbenim valovima, istodobno erotična i romantična u svojoj srži.  Najbolje je jednostavno slušati i sami osjetiti tu glazbu”, rekla je Maida Hundeling uoči riječke večeri lieda.

 

 

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.