Umjetnički paviljon obilježava obljetnicu potresa izložbom Iris Lobaš Kukavičić

Autor:

06.05.2021., Zagreb - Nova izlozbu u ciklusu "Umjetnost ispred Umjetnickog paviljona" posvecena je prisjecanju na renomiranog hrvatskog kipara Slavomira Drinkovica. rTrupci su u sustini kocka prostora koju artikulira devet hrastovih trupaca postavljenih u guste trorede po tri trupca svaki. Rijec je o formaciji kakvu je po jednoobraznom intenzitetu unutrasnjih medjuprostora mogao postaviti jedino umjetnik, nikako priroda.rZacudni ucinak proizlazi upravo iz napetosti izmedju organske prirode debala i strogo artificijelnog načina njihova tretiranja i organizacije.rPrva inacica ovog rada bila je postavljena u njemackom gradu Drezdenu 2013. godine. Photo: Patrik Macek/PIXSELL

Patrik Macek/PIXSELL

Umjetnički paviljon u Zagrebu obilježit će drugu godišnjicu zagrebačkog potresa izložbom Iris Lobaš Kukavičić, koja se otvara 22. ožujka i predstavlja ambijentalnu instalaciju “Odakle dolazimo? Što smo mi? Kamo idemo?” koja će se projicirati na pročelju zgrade.

Multimedijalna video instalacija “Odakle dolazimo? Što smo mi? Kamo idemo?” svojevrsna je refleksija i poticaj masovne kolektivne svijesti i preispitivanja vlastitog identiteta u aktualnom vremenu, ističe se u najavi.

Rad se sastoji od 12 stiliziranih drvenih figura koje su animirane te video radom postavljene u suodnos s glazbom Srđana Berdovića Yamato uta/Pjesma Japana, koju izvode japanske perkusionistice, Fujii trio.

Kratki video rad najprije upućuje na vrijeme zatvorenosti i osame, no s intenziviranjem tempa glazbe nastaje “mravinjak” koji aludira na posvemašnje ludilo i neizvjesnost današnjice. “Instalacija ne nudi odgovore, nego nastoji potaknuti promatrača na introspekciju i traženje odgovora unutar vlastitog bića”, dodaje se.

Po riječima Anite Ruso Brečić, naizgled neoštećeno pročelje Umjetničkog paviljona krije vrlo oštećenu unutrašnjost čija će obnova dugo potrajati, a umjetnica ga pretvara u monumentalno platno za animirani film čiji akteri naizgled isijavaju nadu i optimizam prema obližnjim ulicama i njihovim šetačima.

Kako je ustvrdila u predgovoru, projekcija figura čiji pokreti prate uzlazeći ritam skladbe ničim ne odgovara osjećajima razočaranja, nemoći i tuge s kojima se čovječanstvo hrva posljednje dvije godine, već je riječ o plesu čija živost djeluje kao sveobuhvatni iscjeljujući odgovor na sve što je ispisano tragičnim jezikom stradanja i patnje.

“Međutim, posvetimo li im malo više vremena otkrivamo da u određenom trenutku oni postaju dijelom ludila u kojem živimo, otimaju se kontroli kao lutke na koncima na kojima je netko odlučio izbaciti svu frustraciju. Kao da u pozadini infantilnog naivnog smijeha čujemo odzvanjanje ciničnog grohota koji izaziva duboku nelagodu”, zaključila je.

Iris Lobaš Kukavičić (1976., Dubrovnik) diplomirala je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, nastavnički odjel, magistrirala 2008. na Akademiji likovnih umjetnosti u Mostaru, gdje je obranila i doktorsku disertaciju. Radi na Odjelu za umjetnost i restauraciju Sveučilišta u Dubrovniku. Postavila je više javnih skulptura u zemlji i inozemstvu i imala dvadeset samostalnih izložbi i niz grupnih izložbi.

Njezina izložba bit će otvorena do 27. ožujka.

Riječ je o prvoj ovogodišnjoj izložbi iz ciklusa Umjetnost ispred Umjetničkog paviljona koji se održava drugu godinu za redom, a pokrenut je nakon zatvaranja izložbenog prostora uslijed oštećenja od potresa.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.