Tomašević i Butković najavili da će Zračnu luku Zagreb povezati vlakom do centra grada

Autor:

18.10.2022., Zagreb - U Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture odrzano je potpisivanje ugovora o izvodjenju radova na projektu obnove pruge na dionici Zapadni kolodvor - Glavni kolodvor.  Ugovor su potpisali Predsjednik uprave HZ Infrastrukture Ivan Krsic, te u ime izabranog izvodjaca radova Davor Mavar i Zvonko Dundovic predstavnici tvrtke Swietelsky. Potpisivanju su nazocili Gradonacelnik Grada Zagreba  Tomislav Tomasevic i potpredsjednik Vlade i ministar mora,prometa i infrastrukture Oleg Butkovic.  Photo: Davorin Visnjic/PIXSELL

Davorin Visnjic/PIXSELL

Za građane je najbitnija modernizacija infrastrukture. Željeznica je sastavni dio sustava javnog prijevoza. Najavljeno je i planiranje spajanja zračne luke i centra grada

Potpisani su ugovori za posao modernizacije željezničke infrastrukture od Zapadnog do Glavnog kolodvora u Zagrebu vrijedan 200 milijuna kuna.

“To je jedan od najbitnijih željezničkih koridora u gradu Zagrebu. Jako mi je drago da će Zapadni kolodvor ići u rekonstrukciju, mnogi ne znaju da je to prvi željeznički kolodvor u gradu Zagrebu gdje je vlak i došao u 19. stoljeću. Bio je 30 godina glavni kolodvor u gradu, istaknuo je u utorak gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević dodajući da će modernizacija doprinijeti tome da će se moći razvijati brzine vlakova i do 120 km/h.

Projekt je uglavnom financiran iz europskih fondova, a rok za realizaciju je 18 mjeseci.

Tomašević je dodao da se razgovaralo i o novim stajalištima na potezu sjever-jug, kao i o pitanju izgradnje poveznice sa zagrebačkom Zračnom lukom.

“Ovo je vrlo važan projekt za grad Zagreb. Dobro je da smo počeli koristiti sredstva ne samo iz Kohezije već i iz Nacionalnog programa oporavka. Budući da se ovakvi projekti 100% financiraju iz EU-a, rekao je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

Kaže da je rok od 18 mjeseci dostižan.

“Uz druge projekte praktično do slovenske granice imat ćemo novu prugu gdje će se moći voziti 120 km/h. Do kraja godine ćemo otvoriti i dionicu Zaprešić-Zabok. Veliki infrastrukturni projekti u sljedećim godinama, bit će koncentrirani u željeznici, budući da smo s Pelješkim mostom, 5c koridorom te autocestom prema Sisku, zapravo izgradili veći dio autocestovne i cestovne infrastrukture, dodaje ministar.

Traži se brza veza od aerodroma do grada

Osvrnuli su se posebno i na projekt spajanja Zračne luke Franjo Tuđman i centra Zagreba. 

“Iz grada Zagreba su do sada, za vrijeme bivšeg gradonačelnika, dolazili različiti signali oko ideja kako bi se trebalo povezati Zračnu luku s centrom Zagreba. Jedna ideja je bio i tramvaj, a mi smatramo da to je potpuno neadekvatno. Traži se brza veza s centrom grada Zagreba, postoji konsenzus na razini HŽ infrastrukture, Ministarstva prometa i grada Zagreba, rekao je Tomašević.

Oleg Butković pak kaže da je on oduvijek bio za ideju da se to poveže vlakom, a ne tramvajem.

“Mi smo planirali kroz dvije godine da bi se napravila kompletna dokumentacija. Tražili bi europsko financiranje za taj projekt. Ako HŽ infrastruktura ubaci u petu ili šestu brzinu, moglo bi to i prije. Teško je sada točno licitirani s godinama ili danima kada bi mogli imati taj spoj, ali postoji suglasje i mi ćemo to gurati.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.