Pitanja koja traže odgovor (16): Zašto ultrasportski automobili imaju stražnji pogon?

Autor:

Piixabay, Porsche

Negativan upravljački utjecaj pogonskog mehanizam na prednje kotače, samo s prednjim pogonom je iznad 250 KS teško kontrolirati, iznad 300 KS vrlo teško, a iznad 350 KS praktički nemoguće

PITANJE ČITATELJA
S prijateljima smo imali muške debate i došli do sjedećih problema. Prvo: postoje li  neki određeni razlog da je većina (super) sportskih automobila zadržala pogon ‘samo’ na stražnje kotače? Inače ne mislim da je to ništa krivo, ali s obzirom na cijenu 200.000 eura, cijena sigurno nije problem, nego je nešto drugo: težina, složenost izvedbe pogona…
ODGOVOR STRUČNJAKA
Supersportski automobili imaju stražnji pogon iz istog razloga kao i bolidi Formule 1, a to je bolji prijenos snage na podlogu, bez negativnog utjecaja na upravljački mehanizam, odnosno upravljanje i s najmanjim otporima (važno za performanse, potrošnju i doseg).
Negativan upravljački utjecaj pogonskog mehanizam na prednje kotače, samo s prednjim pogonom je iznad 250 KS teško kontrolirati, iznad 300 KS vrlo teško, a iznad 350 KS praktički nemoguće. Zbog toga sportski automobili izvedeni iz modela s prednjim pogonom često imaju dograđen pogon 4×4.
Ta koncepcija, uz prednosti u prianjanju pogoršava performanse i povećava potrošnju goriva, a bitno je i skuplja. A automobil sa samo stražnjim pogonom može bez problema imati više od 500 KS.
Što se sve više koristi i izvedbe 4×4 (s mogućnošću isključivanja), uz prednosti koje ta koncepcija donosi, posebice u prianjanju kotača na asfalt u ekstremnim situacijama, pitanje je ‘šminke’, odnosno marketinga…

Pitanja koja traže odgovor (1): Zašto su automobili s prednjim pogonom stabilniji nego sa stražnjim?

Pitanja koja traže odgovor (2): Zašto su dizelaši štedljiviji od benzinaca?

Pitanja koja traže odgovor (3): Zašto je održavanje dizelskih motora (znatno) skuplje nego benzinskih?

Pitanja koja traže odgovor (4): Zašto se široke gume brže troše od uskih?

Pitanja koja traže odgovor (5): zašto su brzi motocikli toliko opasni i pogibeljni?

Pitanja koja traže odgovor (6): zašto zimske gume zimi bolje drže cestu nego ljetne?

Pitanja koja traže odgovor (7): zašto nije preporučljivo snažno kočiti u zavoju?

Pitanja koja traže odgovor (8): treba li zimskim uvjetima snižavati tlak zraka u gumama

Pitanja koja traže odgovor (9): zašto automobili na plin troše više i imaju nižu snagu nego na benzin?

Pitanja koja traže odgovor (10): zašto se motori motocikala vrte do 14.000/min, a automobila do 6000/min?

Pitanja koja traže odgovor (11): zašto turbopunjač povećava snagu motora?

Pitanja koja traže odgovor (12): zašto je realna potrošnja goriva znatno veća od deklarirane?

Pitanja koja traže odgovor (13): je li, kad se oduzme gas, pri kočenju motorom potrošnja goriva nula?

Pitanja koja traže odgovor (14): Zašto je važno redovito provjeravati ispravnost brizgaljki dizelskog motora?

Pitanja koja traže odgovor (15): Zašto se zračni jastuk ne otvara u svakom sudaru?

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.