Sindikati o prekidu pregovora: “Vozači ostaju bez posla, građani bez autobusnih linija, a župane i ministra Butkovića boli briga”

Autor:

14.05.2020., Radnicki dom, Zagreb - Konferencija za medije Sindikata prometa i veza Hrvatske, udruga sindikata vozaca i prometnih radnika Hrvatske i udruga hrvatskih autobusnih javno linijskih prijevoznika. Stjepan Lisicak.  
Photo: Luka Stanzl/PIXSELL

Luka Stanzl/PIXSELL

Propali su pregovori oko kolektivnog ugovora za sektor javnog linijskog prijevoza, jer više od tri godine nisu potpisani ugovori o javnoj usluzi prijevoznicima, javlja u četvrtak Sindikat prometa i veza Hrvatske.

Njihovo priopćenje prenosimo u cijelosti:

Nakon što je ministar Butković nedavno najavio kako je napokon, nakon tri propuštene godine, sve spremno za potpisivanje javne usluge s autobusnim prijevoznicima, Sindikat prometa i veza Hrvatske (SPIVH) te Udruga sindikata vozača i prometnih radnika Hrvatske sazvali su sastanak s HUP-Koordinacijom javnog linijskog prijevoza putnika kako bi i službeno započeli pregovori za kolektivni ugovor za sektor javnog linijskog prijevoza.

No, umjesto pregovora, predstavnici HUP-a su najavili kako uskoro kreću u gašenje prijevoza na županijskim i međužupanijskim javnim linijama do 100 km jer županije odgađaju potpisivanje ugovora o javnoj usluzi. Umjesto očekivanog povećanja plaća, vozači autobusa sada se suočavaju s problemom opstanka tvrtki i radnih mjesta.

„Radnici od sadašnjih plaća ne mogu živjeti. Zato smo pokrenuli pregovore za sklapanje sektorskog kolektivnog ugovora, ali se čini kako to neće biti moguće. Ionako deficitarni vozači odlaze iz zemlje u potrazi za većim plaćama i boljim uvjetima rada, a one ih željno očekuju. Istovremeno, Vlada do kraja 2022. uvodi besplatni željeznički prijevoz djece i učenika osnovnih i srednjih škola na području RH, diskriminirajući na taj način učenike, kojima nije dostupna željeznica, i autobusne prijevoznike i njihove radnike koji istu uslugu prijevoza obavljaju bez adekvatne naknade, rekao je Stjepan Lisičak, predsjednik SPIVH, te dodao kako jedini zaključak koji se izvlači je da ministra Butkovića i hrvatske župane boli briga za prijevoznike, radnike, te sve one građane koji ovise o prijevozu autobusom. Tragično je što su sredstva osigurana, ali izostaje završna koordinacija za provedbu.

Problem eskalirao prije više od tri godine

Problem je eskalirao prije više od tri godine kada je država počela usklađivati propise s izmjenama u EU, a još uvijek nijedna županija nije potpisala novi ugovor s privatnim prijevoznicima koji svo ovo vrijeme, pa i pandemiji usprkos, održavaju redoviti javno linijski prijevoz od interesa za građane, radnike, učenike. Prema direktivi, ugovori bi, među ostalim, trebali sadržavati tzv. dizelsku klauzulu (o oscilaciji cijena goriva) te klauzulu o promjeni cijene rada (kolektivni ugovor). Ugovorom o javnoj usluzi nije pokriveno čak 2,8 milijuna stanovnika Hrvatske, a dodatan udar je i ograničavanje maksimalnog mjesečnog iznosa učeničkih pokaza kojeg je Ministarstvo znanosti i obrazovanja utvrdilo još 2018.

Unatoč stalnom rastu troškova, državna se subvencija ne ostvaruje.

„Želimo više platiti radnike jer smo svjesni da bez vozača nema ni prijevoza. Nažalost, prijevoznici su ostali bez resursa i polako prestaju voziti brojne linije. Javno ističem kako smo spremni odreći se većinskog vlasništva nad našim tvrtkama i prepustiti ih županijama na upravljanje. Pa neka onda župani radnicima objašnjavaju zašto ne mogu do kolektivnog ugovora i većih plaća, a građanima zašto je njihova općina ostala bez autobusnih linija“, rekao je Hrvoje Meštrović, predsjednik HUP-Koordinacije javnog linijskog prijevoza putnika, stoji u priopćenju.

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.