Šestero autora ovjenčano Nagradom za dramsko djelo Marin Držić za 2022. godinu

Autor:

21.04.2022., Split - Svecano je otvoren 32. festival hrvatske drame Marulicevi dani te su dodjeljene Nagrade za dramsko djelo Marin Drzic. 
   Photo: Miroslav Lelas/PIXSELL

Photo: Miroslav Lelas/PIXSELL

Stručno povjerenstvo Nagrade za dramsko djelo Marin Držić za 2022. donijelo je odluku o šest dramskih tekstova ocijenjenih najboljima među 64 pristigla na javni poziv, čije će postavljanje na kazališnu scenu podržati Ministarstvo kulture i medija.

Stručno povjerenstvo u kojemu su bili Jasen Boko, kao predsjednik, te članice Doris Šarić Kukuljica i Martina Petranović, tekstove je čitalo zavedene pod šiframa ne znajući tko su njihovi autori ili autorice. Na sastanku održanom 10. ožujka jednoglasnim odlukama nagrađeno je šest dramskih djela, a za čitanje se preporučuju još tri drame.

Prvu nagradu dobio je Davor Špišić za rukopis “Žena himna”, “zrelu, dramaturški vještu i inovativno izgrađenu biografsku dramu o Petri Preradović, hrvatskoj pjesnikinji i književnici, unuci Petra Preradovića koja je zapamćena kao autorica austrijske himne”, dramu o politici kao sudbini koju je žiri ocijenio kao “originalni dramski predložak koji nudi zahvalan materijal za kreativno čitanje na sceni”.

Drugu nagradu ravnopravno su podijelili Edi Matić i Espi Tomičić.

Matiću je nagradu donio dramski tekst “Vulnera urbis, vulnera orbis (Rane grada, rane svijeta)”, u kojemu se, kako se ističe u obrazloženju, “vraća u ratne devedesete i u prostore grada Splita kao prepoznatljivo identificirane no istodobno i simbolično oblikovane pozadine na čijem se fonu raščlanjuje sudbina jedne obitelji i njezinih članova, seciraju psihoze i neuroze jednoga društvenopovijesnog trenutka te rastvaraju traume i zločini iz prošlosti kakvima se hrvatska dramska književnost dosad rjeđe bavila”.

“Ples na broju 60” Espija Tomičića “dirljiva je, intimistička, poetska drama o toplom odnosu punom ljubavi i razumijevanja između bake i unuka”, smještena u 30 kvadrata stančića na zadnjem katu zgrade na broju 60.

Treću Nagradu Marin Držić 2022. ravnopravno dijele čak tri autorice, Katja Grcić s dramskim tekstom “Druga”, u čijem su fokusu ispovijesti triju žena različitoga psihofizičkoga i socijalnointelektualnoga habitusa s naglaskom na njihove ljubavne odnose i iskustva u životnoj zajednici s muškarcima, napose u vrijeme pandemije korona virusa i društvene izolacije; Hana Konsa s uznemirujućom i potresnom dramom “Ostanak” u kojoj autorica rastvara uzroke duboke traume koju dvoje protagonista nose od najranijeg djetinjstva, te Ana Maras Harmander, čiji tekst “Nemaš samo ti ekskluzivu na patnju” govori o troje prijatelja iz mladosti, danas na pragu četrdesetih, postavljajući pitanje jesmo li ono što želimo postati, ili nas određuje to od koga smo postali, a koji po mišljenju ocjenjivačkog povjerenstva “vješto dramski interpretira raspad društvenog licemjerja te ima jak potencijal za scensku izvedbu”.

Povjerenstvo je također donijelo odluku o preporuci za tri dramska djela: “Šuplje kosti” Vlaste Golub, “Ubili smo djecu” Nade Kaurin Knežević i “Ona moja” Sare Kopeczky.

Na Javni poziv za dodjelu Nagrade za dramsko djelo Marin Držić za 2022. godinu pristigla su 64 dramska teksta šarolikoga i raznovrsnoga tematskoga raspona među kojima su podjednako bili zastupljeni tekstovi klasične dijaloške strukture koliko i dominantno monološki uobličeni dramski tekstovi u kojima prevladava naracija ili poetiziran diskurs, uz nekoliko izleta u žanrovski jasnije određene dramske tekstove kao što su drama apsurda, crna komedija ili komedija zapleta.

Nagrada za dramsko djelo Marin Držić dodjeljuje se u svrhu poticanja suvremenog hrvatskog dramskog i kazališnog stvaralaštva. Ovogodišnjim će dobitnicima biti uručena na svečanom otvorenju Festivala hrvatske drame Marulićevi dani 21. travnja u Hrvatskom narodnom kazalištu Split.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.